Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید صادق پژمان با اشاره به تولید بازی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی (PC) گفت: راه‌اندازی یک سکوی پرتاب تخصصی برای بازی‌های قابل اجرا در رایانه شخصی و فعالیت هزاران استریمر در سکوی طراحی شده توسط این استودیو برای استریمر‌ها می‌تواند شروع خوبی برای ساماندهی استریم‌ها و کمک و حمایت برای ایجاد یک تشکل قانونی و صنفی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز عرصه بازی‌های دیجیتال به شدت تحت تاثیر ظهور فناوری‌های جدید قرار گرفته است و در چنین شرایطی، روند‌های اثرگذار بر آینده زیست بوم بازی در کشور از جمله موضوع استریمینگ در بازی‌های دیجیتال و جنبه‌های مختلف آن باید مورد توجه سیاست‌گذاران و بازیگران اصلی این حوزه قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برخلاف برخی برداشت‌های ناقص و جزئی جریان بازی نمایی (استریم) در ایران می‌تواند به ظرفیت ارائه محتوای رسانه‌ای قابل قبول تبدیل شود و نقش‌آفرینان این عرصه خود می‌توانند صلاحیت نظارت، تولید و رعایت نظام و شیوه اصولی را در یک تشکل قانونی و صنفی را داشته باشند.

سید صادق پژمان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استریم در سال جاری توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: در این جشنواره ضمن دعوت از استریمر‌های فعال و مشخص شدن معیار‌های ارزیابی یک بازی نمایی خوب سعی می‌شود در بستر یک رقابت جذاب ظرفیت‌های استریم به عنوان یک رویداد نوظهور در زیست بوم بازی‌های دیجیتال بازشناسی و معرفی شود.این بنیاد آمادگی دارد بستر مناسب برای ایجاد صنف و تشکل قانونی برای استریمر‌های فعال در کشور ایجاد کند تا خود استریمر‌ها در تصمیم‌گیری و رفع دغدغه‌های وجود نقش آفرینی کنند.


مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: با عضویت بازیکنان و استریمر‌ها در ساختار حمایتی همگرا علاوه بر تکمیل بانک اطلاعاتی آن‌ها می‌توانیم سازوکار مناسبی برای حمایت و ارائه تسهیلات ویژه آن‌ها طراحی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با مشارکت فعالان این عرصه رعایت اخلاق حرفه‌ای، مدل‌های استاندارد درآمدی و کمک به هدایت فرهنگی و اجتماعی مخاطبان را تضمین کرد، گفت: برای این امر در انستیتو ملی بازی سازی طرح درسی شامل مهارت‌های رسانه‌ای استریم، مباحث حقوقی، فرهنگی و اقتصادی تدوین شده و به زودی برای افراد علاقه‌مند به استریم معرفی خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازی های دیجیتال بازی های دیجیتال استریمر ها ملی بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ صنایع مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ گفت : عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.

وی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخیر با وزیر ارتباطات و معاونانش صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می‌کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح‌های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!