Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمدتقی بیگ محمدی روز شنبه در یک نشست خبری که در دانشکده پزشکی تهران برگزار شد، افزود: مصرف زیاد و خودسرانه آنتی بیوتیک ها عوارض زیاد و مخربی بر سلامت دارد و در واقع باعث فعال شدن میکروب ها و انگل ها در بدن شده و منجر به بیماری می شوند.

وی اظهار داشت: بسیاری از مردم تصور می کنند که با شروع هر دردی در بدن باید سریعا آنتی بیوتیک مصرف کنند، در حالیکه به عنوان مثال فقط ۱۵ درصد گلودردها نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک ها دارند، از آنجایی که آنتی بیوتیک ها جزو داروهای بدون نسخه نیستند، اما داروخانه‌ها بدون نسخه هم این داروها را عرضه می‌کنند که به دلیل درخواست بیمار اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاثیرگذاری آزیترومایسین در درمان کرونا رد شده است 

بیگ محمدی تصریح کرد: مصرف آزیترومایسین در دوران کرونا به شدت افزایش یافت در حالیکه موثر بودن این دارو رد شده یا در بخش‌های ICU بیشتر شاهد عفونت‌های میکروبی ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها هستیم.

به گفته وی، مصرف آنتی بیوتیک ها افزایش یافته و این موضوع تبدیل به معضل جهانی شده است،  برخی از میکروب ها به مصرف آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهند باید دانش مردم در این زمینه افزایش یابد.

بیگ محمدی ادامه داد: میکروب ها به طور ذاتی توانایی مقاومت در برابر داروها را دارند و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها در زمان بیماری می تواند مقاومت میکروب ها را افزایش دهد.

رئیس دانشکده پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه کشورها به دنبال راههای جایگزین آنتی بیوتیک ها هستند و در کنگره بین اللمللی میکروب شناسی که هشتم تا ۱۰ شهریور برگزار می شود، روشهای نوین در این مورد توسط دانشمندان خارجی و داخلی تبادل نظر می شود.

بیگ محمدی اظهارداشت: تلفات ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها رو به افزایش است و باید به دنبال روشهای جایگزین استفاده از این نوع داروها مانند اسانس های طبیعی گیاهی باشیم.

بررسی واکسیناسیون و کنترل کرونا در رویداد بین المللی 

مژده حاکمی والا دبیر علمی کنگره بین المللی میکروب شناسی نیز در این نشست گفت: ۷۲۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و  ۱۸ سخنران خارجی از آمریکا، سوئد، کانادا، هند، یونان و غیره داریم که بصورت مجازی سخنرانی خواهند داشت و دستاوردهای جدید دنیا با دانشمندان ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

مریم پورحاجی دبیر اجرایی این کنگره، نیز اظهار داشت: وضعیت درمان، واکسیناسیون و کنترل بیماری کووید ۱۹، بررسی بیماری‌های نوپدید و بازپدید از جمله بیماری آبله میمونی، مقاومت دارویی و روش‌های جدید تعیین آن، کنترل عفونت‌های بیمارستانی، نقش پروبیوتیک ها در بیماری‌های عفونی، وضعیت عفونت‌های ادراری، وضعیت بیماری سل در ایران و جهان و غیره در این رویداد بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد.

برچسب‌ها سلامت آنتی بیوتیک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت آنتی بیوتیک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سلامت آنتی بیوتیک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت مصرف آنتی بیوتیک ها بیگ محمدی میکروب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد

دکتر ابراهیم شهریاری گفت: در تاریخ ۹ اردیبهشت امسال، خانمی ۳۰ ساله به همراه همسرش به یکی از مراکز درمانی بخش خصوصی «مطب» مراجعه کرد.

وی ادامه داد: به دنبال تزریق آنتی بیوتیک، خانم دچار شوک آنافیلاکسی شد.

دکتر شهریاری افزود: بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و کار احیا انجام و خانم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم کلاله بستری شد و اکنون نیز درحال درمان است.

وی با اشاره به شکایتی که در این خصوص شده است، گفت: در نظام پزشکی، پرونده تشکیل و به دادستانی ارجاع شد و اکنون درحال بررسی است.

 

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن