Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:22:24 GMT

جزئیاتی از شروع به کار رادیو اربعین

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۴۸۷۵

جزئیاتی از شروع به کار رادیو اربعین

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین برنامه‌های این شبکه رادیویی را تشریح کرد که در لا به لایِ آن فعالیت برنامه‌ای برای بانوان با ترکیب کاملاً زنانه جالب توجه است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رادیو اربعین در حالی هشتمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند که با رویکرد فرهنگسازی معارف اهل‌بیت، اطلاع‌رسانی همه‌جانبه و نیز پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به حضور زائران حسینی در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین را با شعار «انا من حسین» مخاطبان را همراهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معمولاً در این میان سؤالاتی در خصوص مشکلات گذرنامه، مسائل مربوط به حضور زائران در مرکز کشورمان با عراق، نکات بهداشتی، وضعیت حمل و نقل، ضوابط ترافیکی، چگونگی اسکان و موارد متعدد دیگر از مسئولان مربوط مطالبه می‌شود و آنها نیز موظف به پاسخگویی به صورت روزانه به این مواردند؛ طبق تجارب گذشته عمدتاً هر قدر به روزهای منتهی به اربعین نزدیکتر می‌شویم در خواست‌های مخاطبان نیز بیشتر و جدّی‌تر می‌شود. 

آن‌طور که مدیر رادیو اربعین می‌گوید هدف کلی برنامه‌های شبکه رادیویی اربعین، اطلاع‌رسانی دقیق و به لحظه از تمام اتفاقات و رویدادهای مسیر راهپیمایی اربعین حسینی از مرزهای شرقی و شمالی شروع تا مرزهای چهارگانه ایران با کشور عراق (خسروی، چذابه، مهران و شلمچه) برای زائران اربعین حسینی است. 

برقراری ارتباط مستمر و زنده با مسئولان ستاد مرکزی اربعین، قرارگاه های اربعین حسینی در استان‌های مختلف کشور، مسئولان نیروی انتظامی، مسئولان اجرایی، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شهرهای مختلف، واعظان دینی، علما و دیگر گرفته شده؛ به شیوه مطالبه گرایانه از دیگر اقدامات این شبکه است. 

رادیو اربعین به صورت 24 ساعته برنامه‌های خود را به صورت زنده پخش می‌کند؛ این برنامه‌ها که از شب اول ماه صفر آغاز و تا پایان این ماه مصادف با پنجم مهر و شهادت امام هشتم ادامه یافته و به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.

تشکری در گفت‌وگویی به خبرنگار تسنیم گفت: برنامه‌های رادیو اربعین به سه دسته کلی تقسیم می‌شود؛  برنامه‌های کوتاه‌تر در طول روز و در کنار ارتباط‌های زنده پخش می‌شود. برنامه‌های طولانی (مستندهایی از پیرغلامان حسینی، سخنرانی و نمایش، از ساعت 24 تا 6 بامداد روی آنتن می‌رود)- آواها، نواها، ادعیه، زیارت اربعین، زیارت وارث، دعای عهد، دعای ندبه، دعای کمیل نیز رأس ساعت‌های مشخص شده، پخش می‌شود.

رادیو اربعین کار رسمی خود را از فردا ششم شهریورماه ساعت 18 به طور رسمی آغاز می‌کند. 

جواد تشکری همچنین در نشستی امروز به تشریح بخش‌های دیگری از فعالیت این شبکه رادیویی اشاره کرده که در ادامه می‌خوانید:

مدیر رادیو اربعین در ابتدای این نشست گفت: خداراشکر که یک سال دیگر به سال خدمت و نوکری ما اضافه شد. شبکه رادیویی اربعین سال گذشته باتوجه به اینکه همچنان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کردیم، پیاده‌روی عاشقانه اربعین را منعکس کرد. حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی بزرگ‌ترین رسانه‌ای است که می‌تواند رژه عاشقان و آزادگان عالم را مقابل دشمنان دین و مذهب و آزادگی نشان دهد. ما هم تلاش کردیم در کنار تبیین قیام عاشورا در محضر فرهیختگان، کار اطلاع رسانی داشته باشیم و امسال هم زائران را از منزل تا زمان برگشتن همراهی خواهیم کرد و به همین منظور تا پایان ماه صفر برنامه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تیم‌های مختلف اعزامی خواهیم داشت که کسانی هستند که به مسائل پیاده‌روی عظیم حسینی اشراف دارند. در فرودگاه حضرت امام و ترمینال سلام نیز با هماهنگی‌های انجام شده فضایی در اختیار رادیو قرار می‌گیرد تا به صورت میدانی گزارش‌های خود را تقدیم کنیم. تلاش خواهیم کرد با مسئولان و کسانی که در این مسیر خدمت می‌کنند در ارتباط باشیم و مسایل و مشکلات را با آن‌ها درمیان بگذاریم.

مدیر رادیو اربعین درباره برنامه‌های رادیو اربعین گفت: برنامه «بانوی حرم» مختص بانوان است و تمام کسانی که در این برنامه فعالیت می‌کنند از خواهران بزرگوار ما هستند که ساعت 14 تا 16 هر روز پخش خواهد شد. در این برنامه به تمام مسائل پیرامون بانوان پرداخته خواهد شد. گویندگی این برنامه را فاطمه نیرومند بر عهده دارد. هر نیم ساعت یک‌بار آخرین خبر از رادیو اربعین پخش می‌شود. 

وی در راستای هم‌افزایی برنامه‌های شبکه رادیویی اربعین با شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی گفت: بعضی از برنامه‌ها به صورت مشترک هم از رادیو جوان و اربعین، همچنین از رادیو تهران و اربعین پخش می‌شود. همچنین فاصله بین نجف تا کربلا در دو استودیو برنامه پخش می‌شود و در مسیر نجف تا کربلا 3 سیگنال خواهیم داشت. ضمن اینکه با هلال احمر هماهنگی شده تا توصیه‌های بهداشتی به خاطر گرمازدگی و مسائل مربوط به کرونا پخش شود.

تشکری از فراخوان آثار مردمی خبر داد که کسانی که دست به قلم دارند می‌توانند دل‌نوشته‌های خود را در 300 کلمه به روابط عمومی معاونت صدا ارائه دهند که به 5 اثر برتر کمک هزینه سفر مقدس مشهد داده می‌شود. در پایانه‌های مرزی حتی فاصله بین نجف تا کربلا، اینترنت رایگان داده می‌شود. شنونده‌های ما می‌توانند صدای‌مان را از اپلیکشین ایرانصدا دریافت کنند. همچنین در مسیر راه پیاده‌روی موکب های ایرانی قول دادند که رادیو اربعین را در باندهای خود داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای کودکان و نوجوانان برنامه ای تدارک دیده شده است گفت: در پویش های مختلفی برای کودکان و نوجوانان برنامه تدارک دیده شده است. امسال در پویش «سلام یا مهدی» که ویژه کودک و نوجوان است، جوایز خوبی برای این مخاطبین دیده شده است.

مدیر رادیو اربعین خاطرنشان کرد: از مراکز استان‌ها خواهش کرده‌ایم که مداحی‌های مختلف را با گویش‌های مختلف در اختیارمان قرار دهند. معاونت صدا سیاست‌های مختلفی را دنبال می‌کند که حتماً مخاطبان ما را بهتر می‌شنوند.

وی ادامه داد: در دهه کرامت برای اولین بار گوینده‌ها و تهیه‌کننده‌ها و برنامه‌سازان مختلف شبکه‌های رادیویی راهی شهر مقدس مشهد شدند که در دو استودیو صحن آزادی و جامع رضوی برنامه‌ها پخش شد و این مهم در رادیو اربعین نیز پیگیری می‌شود.

تشکری خاطرنشان کرد: شبکه‌های رادیویی به مناسبت اربعین حسینی در قالب 423 برنامه و 114 عنوان  ، 231 ساعت برنامه تولید و پخش می‌کنند. زیارت اربعین و زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) از رادیو اربعین پخش می‌شود.

رادیو اربعین در کشور روی موج 95.5 مگاهرتز شنیده می‌شود.

امین‌الله رشیدی کرونا گرفت/ رادیو و تلویزیون مرا فراموش کرده‌اند!داستان مختار ثقفی به رادیو هم رسیدنگاهی به عزاداری‌های محرم در رادیو؛ از صوتی‌شدن کتابِ نامیرا تا ویژه‌برنامه‌ای برای ارمنی‌ها در تاسوعا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اربعین رادیو رسانه ملی اربعین رادیو رسانه ملی مدیر رادیو اربعین رادیو اربعین اربعین حسینی شبکه رادیویی پخش می شود پیاده روی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی بیان کرد: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند که در این راستا نیز کارهای خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران حسینی بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل‌باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی محراب ادامه داد: چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر یکی از پروژه‌های اصلی در خوزستان است که بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا است امسال به میزان ۱۰ کیلومتر از هر دو سوی جاده تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است، اگر چه در سال‌های گذشته روند کار با کندی همراه بوده است ولی امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسؤولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق‌الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است، دو تا سه موضوع باقی‌مانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است، البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی می‌کند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود تا در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان با یادآوری اینکه بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که با تأمین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد؛ همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند، ۴۰ هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ‌ها مرزی استان تدارک دیده شود.

حسینی محراب گفت: حدود یک هزار موکب در خوزستان و تعدادی در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی می‌کنند که امید است با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه مساله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده است و در تلاش هستیم مشکلاتی را که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد، رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است، صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی را انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

کد خبر 6095325

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال