Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در آیین افتتاح طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن شهرستان طبس اظهار داشت: از کارهای بسیار شایسته و ارزشمندی که دولت سیزدهم انجام می‌دهد، توجه ویژه و خاص به تمام نقاط کشور است و کل کشور را یکپارچه و واحد می‌بیند.

وی افزود: دولت سیزدهم نگاه ویژه و خاصی به نقاط محروم دارد، چند استانی که در رقابت با دیگر مناطق به لحاظ صنعتی و اقتصادی عقب مانده‌اند، نگاه شخص رئیس جمهور و دولت به این استان‌ها ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر استانی در برخی شاخص‌ها نسبت به بقیه استان‌ها عقب است، چه کسی باید پاسخ دهد؟ آنهایی که بیش از ۳۵ سال قوه مجریه تحت مدیریت‌شان بود.

وی اظهار داشت: آیت الله رئیسی صادقانه، مخلصانه، انقلابی و جهادی مشکلات اقتصاد و معیشت کشور را حل می‌کند و حل این موضوعات کمی زمان‌بر است، ارزش پول ملی در دولت قبل حتی از کشور سوریه کمتر بود و این را چه کسانی باید جواب دهند؟ کسانی که مسببان این وضعیت هستند.

قناعت افزود: مسببان وضع موجود می‌گویند باید رهبری جواب دهند در حالی که مسائل کلان کشور برعهده مقام معظم رهبری است و قوه مجریه قبلی مسبب کاهش ارزش پولی است و باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: زمانی حرکت انقلابی و جهشی صورت می‌گیرد که نیروهای دلسوز و انقلابی بر مسند امور هستند و هر وقت نیروهای انقلابی و جهادی بر مسند امور باشند، نسبت به قبل حرکت و جهش بیشتر است و به این معنا نیست که قبلی‌ها کار انجام نداده‌اند؛ در هر دوره‌ای کار انجام شده اما این دوره، یک دوره جهشی، باشتاب، تحولی، انقلابی، جهادی و دلسوزانه است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نگاه خاص دولت سیزدهم به مناطق محروم کشور گفت: طی همین مدت کوتاه یک ساله عمر دولت، شخص رئیس جمهور به ۳۱ استان کشور سفر کرده و مصوبات خوبی هم داشته که به نوعی رکورد شکنی است.

وی افزود: در همین شهرستان طبس پروژه‌های بسیار خوب، قابل تأمل و ارزشمندی صورت گرفته و به عنوان مثال پست برق که امروز به بهره‌برداری رسید، سال گذشته نماینده مردم شهرستان و مسئولان شهرستانی چندین بار پیگیر بودند و چند بار از مرکز پیگیری کردیم که به نتیجه رسید و مردم از مزایای آن برخودار شدند.

قناعت از ساخت ۵۸۰ کیلومتر باند دوم راه در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۵۰ کیلومتر آن در سال قبل به بهره‌برداری رسید و احداث ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: یک سوم اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به حوزه‌ راه‌های استان اختصاص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علت نامطلوب بودن وضعیت راه‌های استان، کم‌کاری‌های گذشته است افزود: باید افرادی که بیشترین تعداد سال قوه مجریه تحت مدیریت آنها بوده است، پاسخگو باشند.

وی گفت: مقاومت مردم ایران اسلامی در پای انقلاب اسلامی دارد جواب می‌دهد و ورق به نفع ما بر می‌گردد، سختی و مشکلات به سمت دشمن به‌ویژه اتحادیه اروپا و آمریکا می‌رود.

قناعت اظهار امیدواری کرد: همین فضای کار، کوشش و تلاش ادامه پیدا کند تا شاهد طرح‌های اجرایی خوب در استان باشیم.

وی افزود: با پیگیری‌های خوبی که صورت گرفته چند روز گذشته عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه به عنوان تنها شهرستان فاقد بیمارستان استان آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت برق در شهرستان نهبندان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: احداث این پست زمینه‌ساز توسعه این شهرستان خواهد بود.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر ادامه داد: این شهیدان، مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی بودند و در مدت کوتاه خدمتشان توانستند منشاء خیر و برکات شوند.

قناعت گفت: این بزرگوران الگوهایی از خودشان ایجاد کردند که الان بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اگر بخواهند جایگاه، وزارتخانه و سازمانی را مورد سنجش قرار دهند، معمولا با معیارهای دولت شهیدان رجایی و باهنر این کار را انجام می‌دهند.

استاندار خراسان جنوبی در چهارمین روز هفته دولت برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت به طبس سفر کرد.

برچسب‌ها افتتاح طرح خراسان جنوبی محرومیت طبس دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح خراسان جنوبی محرومیت افتتاح طرح خراسان جنوبی محرومیت طبس دولت سیزدهم استاندار خراسان جنوبی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است