Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد احمدوند روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان در رشت عنوان کرد: در تجهیز کتابخانه مرکزی رشت تلاش می کنیم تا بر اساس ۴۷ سرویس در نظر گرفته شده، راه‌اندازی شود.

وی در ادامه گیلان را مهد بزرگان و مفاخری همچون آیت الله بهجت فومنی، میرزاکوچک خان جنگلی، آیت الله رودباری، آیت الله امینیان، پروفسور سمیعی و دکتر معین عنوان و ذکر کرد: امروز نیز روز تشییع و تدفین استاد امیرهوشنگ ابتهاج یکی دیگر از مفاخر گیلان در رشت بود که چهره‌ای ارزشمند در حوزه شعر معاصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در استان بزرگ پرور گیلان انجام کار فرهنگی، کار ساده‌ای نیست، اظهار داشت: با توجه به غنای فرهنگی گیلان، سطح کار فرهنگی در این استان باید بالاتر باشد.

وی با اشاره به قدیمی بودن کتابخانه‌های استان گیلان و اینکه کتابخانه شهرستان آستارا قدمت ۱۰۰ ساله دارد، افزود: اگر چه گیلان جزو باشگاه ۱۰۰ تایی‌های کشور است و از یکصد کتابخانه برخوردار است اما با استاندارد فاصله زیادی دارد.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: کتابخانه ها در دنیا مخزن و سالن مطالعه نیستند بلکه یک مرکز فرهنگی و مجتمع اهل ادب و فرهنگ است که می توانند سرویس‌های مختلف فرهنگی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی و عادلانه‌کردن حقوق اهتمام جدی دولت است، اظهار داشت: نخستین اولویت ما نیز در معاونت اداری و مالی کتابخانه‌های عمومی کشور و اهتمام دبیرکل این نهاد پیگیری موضوع معیشتی کارکنان است و به طور جدی این مهم را دنبال می‌کنیم.

تمرکز نهاد کتابخانه‌ها به بخش کودک

احمدوند در ادامه این مراسم تمرکز و تاکید نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به بخش کودک کتابخانه ها عنوان کرد و اظهار داشت: در گیلان نیز به این مهم توجه شد و در تمام کتابخانه‌ها بخش کودک در نظر گرفته شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کتابخانه جدید بدون بخش کودک نخواهد بود، افزود: کتابخوان شدن در سن بالا سخت است، از این‌رو تاکید نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر بخش کودک و افتتاح کتابخانه‌های جدید بعد از تکمیل این بخش است.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ضرورت همراهی و همکاری بخش‌های مختلف گیلان با نهاد کتابخانه ها تاکید و عنوان کرد: هم‌افزایی در حوزه فرهنگ این استان مانند سایر استان های کشور آغاز شده و به نتایج خوبی رسیده که باید پیگیری شود.

وی ضمن قدردانی از پریسا کرمی مدیرکل پیشین نهاد کتابخانه های عمومی گیلان افزود: در دوران مسئولیت وی هشت کتابخانه راه اندازی شد که بر همه ما لازم است تا قدردان زحماتشان باشیم.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات "پریسا کرمی" مدیرپیشین نهاد کتابخانه های عمومی گیلان "یاسر تقوی" به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

برچسب‌ها رشت نهاد كتابخانه های عمومی کشور گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت نهاد كتابخانه های عمومی کشور گیلان رشت نهاد كتابخانه های عمومی کشور گیلان نهاد کتابخانه های عمومی کشور نهاد کتابخانه ها اداری و مالی بخش کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است

تین نیوز

 معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا به طول ۱۴۰۰ متر، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در بازدید از پروژه بزرگراه آستارا- آستارا اظهار کرد: فاز اول این پروژه به طول ۱۴۰۰ متر در نقطه مرزی سرزمینی که حال احداث است و نقش به سزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می کند، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

اکبری افزود: این پروژه شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر و ۱۴۰۰ متر احداث بزرگراه است.

وی با بیان این که این پروژه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون ها اثرگذار خواهد بود، افزود: به طور قطع همکاری دستگاه های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

اکبری گفت: باتوجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است. همچنین فاز دوم این پروژه شامل دو بانده کردن حدود ۲۲۰۰ متر از محور آستارا اردبیل و یک دستگاه دوربرگردان غیرهمسطح است که در صورت تأمین اعتبار لازم و عدم وقوع مشکلات معارضین تا پایان شهریور امسال قابلیت تکمیل را داراست.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در بازدید از پل جدیدالاحداث سیبلی در منطقه آستارا گفت: این پل در سیل سال گذشته و طغیان رودخانه تخریب شده بود که در حال حاضر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال احداث است.

گفتنی است پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا نیز با حضور معاون راهداری سازمان افتتاح شد. این پل در روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض چهار متر با بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت در یک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده های کشور آسفالت شده و ۳۰۰۰ کیلومتر جاده روستایی ساخته شده است.

اکبری همچنین در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان گیلان که به ریاست اسدالله عباسی استاندار و رئیس کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت: بهترین راهکار برای کاهش سوانح، انجام اقدامات حاصل از تحلیل حوادث رانندگی است تا از این راه نسخه های شفابخش و طرح های نو و به روز به دست آید.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در خاتمه بر اهمیت رفع نواقص جاده های استان به منظور ایمن سازی محورها تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی