Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مالک شریعتی نیاسر دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست خبری روز شنبه (5 شهریور) در محل خبرگزاری فارس،‌با آرزوی قبولی عزاداری‌ها در ایام محرم و گرامیداشت هفته دولت فارس گفت: سال 1401 سال سوم مجلس است و مهمترین سال آن به شمار می رود چرا که می تواند بیشترین همگرایی بین دولت و مجلس رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سال سوم مجلس سال پختگی قوه مقننه است و دولت هم با گذشت یک سال، جا افتاده است و عملا فضا برای خدمت بیشتر به مردم آماده است.

شریعتی با بیان اینکه شاهد یکپارچگی در ارکان کشور هستیم، تصریح کرد: هر چیزی که در کشور رخ می دهد حاصل تلاش همه ماست. یا همه با هم می بریم یا همه می بازیم همه ما باید سهم خود را در ادره کشور بپذیریم.

شریعتی در مورد انتخابات خانه احزاب افزود: انتخابات خانه احزاب برگزار شد، خیلی از احزاب پوست اندازی کردند.

وی در مورد یکسالگی دولت گفت: شاهد تفاوت رویکرد دولت سیزدهم نسبت به دوره قبل بودیم که همان تکیه به داخل است؛ فعالیت های ما باید درون زا و برون نگر باشد. جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی است که بیشترین همسایه‌ها را دارد اما سهم‌مان در بازار کشورهای همسایه تا پیش از این کمتر از ۲ درصد بوده که در سال گذشته شاهد افزایش آن بودیم.

شریعتی تصریح کرد: روابط ما با برخی کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان که به دلیل اقدامات دولت قبل تیره شده بود، دوباره احیا شد.

شریعتی افزود: در عمر یکساله دولت تقریبا به خنثی سازی مین های گذشت که خارجی ها و داخلی ها آنها را سر راه ملت قرار داده بودند، پرداخته شد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تشریح کرد: علاوه برخنثی سازی تحریم های آمریکا بی‌اثرکردن مین‌گذاری های دولت قبل هم پیگیری شد.

وی با بیان اینکه بدهی اوراق قرضه که تقریبا ماهانه ده هزار میلیارد تومان می شود را دولت فعلی پرداخت می‌کند، گفت: واکسیناسیون کامل بدون برجام انجام شد و امروز نعمت سلامتی در دست مردم است.

شریعتی تصریح کرد: یکی از اشتباهات دولت گذشته این بود که ما را در حوزه های مختلف به توافقنامه های بین المللی چارمیخ کردند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این دولت مردمی بودنش بود که به عنوان مثال می توان به سفرهای استانی اشاره کرد. حضور مسئولان عالی رتبه در سیل و حادثه متروپل و... نیز قابل مشاهده است.

وی گفت: در فروش نفت ادعای معاون رئیس جمهور دولت قبل این بود که نمی توانیم یک قطره نفت بفروشیم و پولش را بگیریم اما امروز نفتمان را می فروشیم و پولش را نیز دریافت می کنیم.

شریعتی تصریح کرد: مذاکرات از دولت قبل شروع شده و این دولت باید آن را ادامه دهد، دولت فعلی در حال اصلاح مسیر دولت قبل است نه ادامه آن؛ امتیازات زیادی دادیم و چیزی هم در قبال آن نگرفتیم

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تشریح کرد: قانون اقدام راهبردی خاکریزی محکم در دفاع از منافع مردم قرارداد. لغو تحریم ها همراه با راستی آزمایی است که می تواند برای کشور سود آور باشد.

وی خاطر نشان کرد: منتظر گزارش دولت در مورد لغو تحریم ها هستیم.

شریعتی گفت: یکی از اقدامات این مجلس افزایش جنبه های نظارتی مجلس بود که یک روز از ایام هفته هم صرفا به آن اختصاص یافته است.

وی تشریح کرد: اصلاح نظام بانکداری، پترو پالایشگاه ها، قانون تعارض منافع و.... از جمله مواردی است که در مجلس یازدهم مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد برخورد با متخلفان گفت: طبق قانون تفکیک قوا امکان برخورد قضایی ندارم بلکه مقدمه است تا کار قوه قضائیه آسان شود.
شریعتی تشریح کرد: در مجلس یازدهم دوبار تلفیق بودجه صورت گرفته که نماینده دولت در دوره آقای روحانی و آیت الله رئیسی یک نفر بوده و فرقی نکرده است.

وی تصریح کرد : نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کند ولی اگر فرد صعیفی را ببینیم به دولت اعلام می کنیم تا برخوردهای لازم را صورت دهد.
در مورد تشکیل وزارت بازرگانی گفت کار وزارت صمت سنگین است که برای حل آن سه سناریو وجود دارد که یکی از آنها تشکیل وزارت بازرگانی است که مورد تایید دولت قرار گرفته است.

شریعتی افزود: راه دیگر جدا شدن حوزه معدن از وزارت صمت است که قابل بحث است سناریوی دیگر که از جنبه اجرایی سخت به نظر می رسد این است که شرکت های دولتی وزارت صمت را از آن جدا کنیم. که این ایده اخیرا در مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است.
قابل پذیرش نیست وزارت آموزش و پرورش در حوزه پتروشیمی فعالیت داشته باشد.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت نفت جمعیت رهپویان انقلاب رئیس جمهور دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی دولت قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان استان صاف بوده و فعلاً باری پیش بینی نمی‌شود.

وی از وقوع وزش باد در استان خبر داد و ابراز داشت: در این میان به شهروندان توصیه می‌شود به علت وزش باد در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: از فردا دمای هوای استان افزایش یافته و هوا گرم می‌شود و صبح امروز دمای هوا در استان کاهش یافت.

رحمان نیا تاکید کرد: دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی مناطق استان به زیر صفر درجه سانتی گراد رسید.

وی به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و بیان داشت: دمای فعلی شهر زنجان یک درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته هوا سردتر شده است.

کد خبر 6088318

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • واکنش پیمان یوسفی به ماجرای دلخوری علیرضا دبیر
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید