Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:43:50 GMT

آشنایی با خواص گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۶۵۸۴

آشنایی با خواص گیاهان دارویی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، استفاده از گیاهان دارویی از گذشته در فرهنگ ما رایج بوده و هم اکنون نیز عموم مردم در درمان بیماری‌ها ابتدا به روش‌های جایگزین داروهای شیمیایی روی می‌آورند چراکه ثابت شده استفاده از گیاهان دارویی گاهی می‌تواند موثرتر از داروی های شیمیایی باشد. جهت استفاده درمانی از گیاهان دارویی در ادامه به خواص تعدادی از پرکاربرد ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین کار در درمان سنتی بیماری‌ها شناخت خواص گیاهان دارویی است. دسترسی به گیاهان دارویی بسیار بالاست و شما می‌توانید نسخه درمانی متناسب با خود را از هر عطاری آنلاین و یا عطاری‌های معتبر در سطح شهر تهیه کنید.

اسطوخودوس

اگر استرس و اضطراب دارید حتماً دمنوش این گیاه را مصرف کنید همچنین اسطوخودوس می‌تواند بی خوابی شبانه را درمان کند.

سنبل الطیب

این گیاه خواص زیادی دارد اما مانند اسطوخودوس می‌تواند کیفیت خواب شما را بیشتر کند همچنین خاصیت آرامبخشی بالایی دارد و می‌تواند برای افرادی که رعشه دارند مفید باشد.

بابونه

یکی از گیاهان مناسب برای بانوان بابونه است این گیاه باعث می‌شود سیستم‌های عصبی و هورمون‌های تولید درد را کنترل کند و باعث آرامش سیستم عصبی سمپاتیک می‌شود و برای کاهش درد قاعدگی مناسب است. مصرف آن به صورت دمنوش و عرق بابونه می‌تواند مفید باشد.

رازیانه

یکی دیگر از گیاهان مناسب برای بانوان رازیانه بوده که خواص تنظیم هورمون‌های زنانه و شیرافزا بودن آن را به یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی تبدیل کرده است. مصرف این گیاه بصورت دمنوش یا عرق آن می‌تواند به حذف موهای زائد کمک بسیاری کند.

ختمی سفید

اگر گلودرد دارید با مصرف ختمی از آن خداحافظی کنید. دمنوش گل ختمی یا عرق آن نسخه عالی طب سنتی برای درمان گلو درد است. برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم و گرفتگی بینی و خس خس سینه نیز مفید است. با دمنوش ختمی در زمان‌هایی که سرما می‌خوردید می‌توانید گرفتگی صدا و سینه را درمان کنید.

پنیرک

یکی دیگر از گیاهان مورد استفاد برای بانوان پنیرک بوده که درمان عفونت بانوان بسیار کمک دهنده است. به این منظور می‌بایست گل یا برگ پنیرک را بعد از هر وعده غذایی دم و میل کنید. بسیاری از عفونت‌ها با این روش قابل درمان است.

زیره سبز

اگر می‌خواهید لاغر شوید این دانه‌های گیاهی را فراموش نکنید. لاغرشدن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از ما دنیال آن هستیم زیره می‌تواند در این زمینه مفید باشد و سرعت لاغری را افزایش دهد. برای نتیجه بهتر باید دمنوش این گیاه را منظم مصر کنید.

برگ سنا

این گیاه بسیار قوی بوده و در درمان یبوست و بواسیر بسیار مفید است مقداری از برگ این گیاه را دم کرده و صافی کنید و سپس مصرف کنید. یبوست‌های شدید را به راحتی درمان می‌کند.

کاسنی

کاسنی غلظت خون را تنظیم می‌کند و در درمان کبدچرب بسیار مفید است مصرف عرق کاسنی به مدت دو هفته می‌تواند جوش‌های صورت ناشی از کبدچرب را درمان کند.

آویشن

آویشن به می‌تواند عفونت‌های شدید بدن را درمان کند طبع این گیاه گرم است. برای درمان عفونت بصورت دمنوش مصرف کنید. عرق آویشن را در دهان قرقره کنید می‌تواند درد دندان را کاهش دهد.

سقز آدامس کوهی

سقز کوهی یا آدامس کوهی یکی از مفید ترین گیاهان دارویی است این صمغ بصورت آدامس و عرق سقز عرضه می‌شود و در درمان ورم معده بسیار مفید است و می‌تواند سنگینی معده را درمان کند. اگر معده درد دارید سقز را فراموش نکنید.

گل محمدی

این گیاه نام آشنا خوش عطر و پرخاصیت است. آرامبخشی و نشاط آور جوانسازی پوست صورت استفاده در شیرینی و… بخشی از خواص آن است. گلاب یکی از فراوردهای آن است.

گلنار فارسی

اگر آفت دهانی دارید سراغ گلنار فارسی بروید. گلنار فارسی همان گل درخت انار است که می‌تواند آفت دهانتان را سریع درمان کند. همچنین پوست انار و رب انار نیز همین خواص را دارد. پوست یا گل انار را بجوشانید و سپس صافی و قرقره کنید.

بیدمشک

این گیاه بصورت عرق مصرف می‌شود و عرق بیدمشک برای ضعف عمومی بدن بسیار مفید است این عرق بسیار خونساز بوده و خواستگاه این گیاه شهر ارومیه است و عرق بیدمشک ارومیه مرغوبیت بیشتری دارد.

بوقناق

این گیاه برای درمان دیابت و قندخون بسیار مفید است. این گیاه موجب تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده می‌گردد و ترشح انسولین را افزایش می‌دهد و به کاهش قند خون کمک می‌کند. بیماران دیابتی باید هر ۴ ساعت یک استکان عرق بوقناق یا دمنوش آن را میل کنند تا از اثرات معجزه آسای آن در درمان تدریجی دیابت بهره ببرند.

گزنه

این گیاه مو را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند این خواص بخشی از گیاه گزنه بوده و خواص مهتر آن درمان کم خونی است. مصرف دو الی سه هفته‌ای عرق گزنه می‌تواند کم خونی‌های شدید را درمان کند.

سعی کردیم در این مقاله به درمان تعدادی از بیماری‌ها از جمله درمان استرس و اضطراب، درمان بی خوابی، درمان دندان درد، تنظیم هورمون‌های زنانه، درمان رعشه، درمان گلودرد، درمان یبوست، لاغری، آفت دهان، ورم معده، زخم معده، درمان عفونت بدن اشاره و گیاهان مناسب را معرفی کنیم. شما می‌توانید برای خرید گیاهان دارویی به سایت عطاری آنلاین گلدشت مراجعه و تهیه نمایید. عطاری گلدشت تولید عرقیات سنتی بوده و در خرید عرقیات مطمئن می‌تواند کمک حال شما باشد چراکه تمامی محصولات تولیدی درجه یک بوده و جنس درجه ۲ تولید نمی‌شود و محصولات به صورت مستقیم عرضه می‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5574309

منبع: مهر

کلیدواژه: گیاهان دارویی کسب و کار خرید آنلاین بازار تهران قیمت خرده فروشی کسب و کار قیمت مسکن قیمت خودرو قیمت مرغ قیمت گوشت قیمت میوه گوشت قرمز قیمت ماهی شهر تهران خرید و فروش مسکن آپارتمان گوشت مرغ بسیار مفید گیاهان دارویی برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی