Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مهسا نصری _ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: به منظور تقویت صادرات در استان، اخیرا چهار کنسرسیوم صادراتی برای حمایت از صادرات تولیدات صنایع کوچک قزوین ایجاد شده است.

به گزارش تین نیوز، رضا صفاری گفت:حمایت از صنایع کوچک در کنار آماده سازی شهرک های صنعتی و جذب سرمایه گذار برای ساخت واحدهای تولیدی از ماموریت های اصلی شرکت شهرک های صنعتی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۹۰ درصد واحدهای تولیدی صنعتی قروین از جنس کوچک و متوسط هستند که ۶۰ درصد اشتغال صنعتی استان از آن این بخش است.

این مسئول خاطر نشان کرد: کمک به توسعه بازار و فروش محصول، کمک به حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و تامین مواد اولیه از جمله کمک های ما به صنایع کوچک به شمار می رود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه چهار هزار و ۸۶۱ هکتار زمین در اختیار شرکت شهرک های صنعتی قزوین بوده است که ۲ هزار و ۷۷۲ هکتار از آنها برای استقرار واحدهای تولیدی دارای زیرساخت شده اند، افزود: از این میزان هزار و ۷۸۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای تولیدی واگذار شده است.

صفاری افزود: تاکنون ۹۵۰ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین مورد بهره برداری قرار گرفته اند که ۸۰۷ مورد آنها فعال و سایر راکد هستند.

وی با بیان اینکه قزوین پارسال رتبه سوم جذب سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کشور به دست آورد،گفت: پارسال ۱۸۶ سرمایه گذار جذب و  به آنها ۱۲۹ هکتار زمین برای ساخت واحد تولیدی واگذار شد.

این مسئول یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۷۸ سرمایه گذار در شهرک های صنعتی استان قزوین جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲ شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی استان قزوین وجود دارد،افزود: زمین در شهرک های صنعتی به سرمایه گذاران ایجاد واحدهای دانش بنیان با تسهیلات ویژه ارائه می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین از ۲۰ مورد سرمایه گذاری خارجی به میزان بیش از ۵۰۰ میلیون یورو در شهرک های صنعتی قزوین خبر داد.

این مسئول نیز احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت دارند را از اولویت های این دستگاه برشمرد و افزود: درسال جاری برنامه داشتیم تا ۵۰ واحد راکد و ۵۰ واحد زیر ظرفیت تولیدی را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۳۹ واحد راکد تولیدی در شهرک های صنعتی قزوین وجود دارد، یادآور شد: از ابتدای امسال ۲۴ واحد تعطیل در شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

رضا صفاری با ذکر اینکه اجازه معطل گذاشتن اراضی در شهرک های صنعتی را نمی دهیم، بیان کرد: سرمایه گذاران بدعهد در صورت عدم اجرای تعهدات اخطار می گیرند و در صورت تکرار، اراضی از آنها خلع ید و به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود و در همین رابطه ۲۵۰ فقره اخطار طی امسال  و سال گذشته در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات ایجاد زیرساخت در سطح ۹۰ هکتار از شهرک های صنعتی تقاضامحور در دست انجام است، یادآور شد: پارسال ۱۹۵ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت ها در شهرک های صنعتی قزوین هزینه شد.

صفاری در بخش دیگری از صحبت های خود به اولویت های این شرکت اشاره کرد و عنوان کرد:ساخت شهرک انرژی و فناوری، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به شرکت شهرک های صنعتی قزوین و همچنین ساماندهی مجتمع چرم سازی بویین زهرا و تبدیل آن به شهرک صنعتی خصوصی و ساماندهی اصناف با ایجاد ۲ شهرک صنفی از جمله این موارد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شهرک های صنعتی شرکت های دانش بنیان هفته صنایع کوچک شهرک های صنعتی قزوین شرکت شهرک های صنعتی شهرک های صنعتی واحدهای تولیدی سرمایه گذاران صنعتی استان صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی در جریان بازدید از غرفه واحد‌های تولیدی استان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور که با عنوان ایران اکسپو در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.

او تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازار‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی موجود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حمایت مالی این شرکت برای حضور واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: در نمایشگاه ایران اکسپو، از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده است که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی اضافه کرد: در سال گذشته از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شده است که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.

او، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال