Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، محسن کهتری در جلسه تشکیل ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان که به ریاست بابک صابونی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، اداری و مالی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سطح کشور عضو بیمه مذکور شده و ۱۶۰ هزار نفر حقوق مستمری دریافت می‌کنند؛ این آمار برای تهران ۱۵۰ هزار نفر بوده که به ۲ هزار و ۲۶۵ از آن‌ها مستمری پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شمیرانات ۲ هزار و ۲۲۱ نفر بیمه شده لواسانات و ۴ هزار و ۳۱ نفر بیمه شده رودبارقصران هستند؛ که ۳۸۰ خانوار از مجموع بیمه‌شدگان این شهرستان مستمری دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، از تیرماه ۱۴۰۱ به مدت یک‌سال،ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شمیرانات مکلف به جذب و عضویت یکهزار و ۶۶ نفر معادل ۱۰ درصد جمعیت واجدان شرایط این بیمه است، که با توجه به جمعیت عضو، تحقق این میزان پیش‌بینی می‌شود.

کهتری خاطرنشان کرد: جذب عضو جدید در خانواده این بیمه مستلزم اطلاع‌رسانی مناسب و تبیین موضوع برای کشاورزان و عشایر که ممکن است با اینترنت و ... آشنایی نداشته باشند؛ لذا بایستی با روش‌هایی نظیر نصب بنر و ابلاغیه، بهرمندی از ظرفیت‌های محلی مانند شوراها، نماز جمعه و میزخدمت، استقرار کارگزاران در شورای بخش و یا حضور در روستاها، آموزش کارمندان خانه‌های بهداشت و ... این‌کار را مورد پیگیری قرار دهیم.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر استان تهران توضیح داد: ۸ سطح درآمدی در این صندوق بیمه تعریف شده است که افراد با اختیار و به تناسب درآمدشان یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. بیمه شدگان در سال جاری برای پائین‌ترین سطح (یک) سالیانه ۶۰۰ هزار تومان و برای بالاترین سطح (۸) یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان پرداخت می‌کنند که یک سوم حق بیمه بوده و باقی آن را دولت متقبل می‌شود.

وی افزود: افراد در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال، سکونت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، روستاها و عشایر، شاغلان حوزه کشاورزی (غیرساکن روستا) و فصلی مثل استادکاران، قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی واجدان شرایط عضویت در صندوق بیمه مذکور هستند.

براساس این گزارش، سال ۱۳۸۴ تأسیس و اکنون یکی از چهار صندوق بیمه وزارت کار (تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی فولاد، سازمان بازنشستگی کشور و بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر) است.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش‌های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

برچسب‌ها لواسانات رودبار قصران صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر شمیرانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لواسانات رودبار قصران صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر لواسانات رودبار قصران صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر شمیرانات بیمه اجتماعی کشاورزان صندوق بیمه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول چراغ سحر پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کارگران در واحدهای صنعتی و صنفی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی بیان داشت: از جمله برنامه های حمایتی دولت برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، افزایش مبلغ وام های ضروری است.

چراغ سحر تصریح کرد: مبلغ این وامها از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش داشته و بخش قابل توجهی از این تسهیلات بانکی پرداخته شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم چهار هزار فقره وام ضروری به مستمری بگیران و بازنشستگان استان با مبلغ هر فقره ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

چرغ حر اظهار داشت: شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ هزار نفر است و بیمه شدگان تامین اجتماعی که به صورت اختیاری و اجباری تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند، افزون بر مستمری، تسهیلات بانکی دریافت کرده و از حمایت هایی مانند دوران بارداری یا از کارافتادگی نیز استفاده می کنند.

کد خبر 6094037

دیگر خبرها

  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه