Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که جریان خودروسازی در داخل کشور کارنامه موفقی نداشت، تصمیم گرفته شد که جهت خواسته مردم به سمت واردات خودرو حرکت کند که این تلنگری برای خودروسازان داخلی است.

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو اظهار کرد: ورود مجلس برای قانون‌گذاری جهت واردات خودرو بدان معناست که جریان خودروسازی در داخل کشور کار خودش را دقیق انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: جریان خودروسازی در داخل کشور کارنامه موفقی نداشته به همین دلیل تصمیم گرفته شد به واردات خودرو گرفت چون مصالح مردم در میان بود ما برای تامین خواسته‌های مردم واردات خودرو را مصوب کردیم چه تحرکی برای خودروسازی‌های داخلی شود این یک آغاز است و می‌تواند ادامه پیدا کرده و به عنوان جریان دائمی هر سال انجام شود تا خودروهای داخلی نیاز مردم را تامین کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: خودروسازان داخلی بنجنبند و به سمت تامین خواسته‌های مردم بروند اگر آنها بتوانند به صورت کمی و کیفی خواسته‌های مردم را تامین کنند طبیعتا هر کالای داخلی را به کالای خارجی ترجیح می‌دهیم.

وی خطاب به تولید کنندگان داخلی خودرو گفت: خودروسازان داخلی بدانند که مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون تلنگری زد واردات خودروهای خارجی انجام شد چون خودروسازهای داخلی کار خود را انجام ندادند.

پژمانفر با بیان این‌که ۱۷ هزار کشته جاده‌ای داریم اظهار کرد: بخشی از دلیل این تعداد کشته‌های جاده‌ای به خاطر کیفیت خودروهای داخلی و انجام دادن وظایف‌شان همچون نصب تجهیزات ایمنی است. ما نمی‌توانیم مسیر گذشته را ادامه دهیم و به همین دلیل مجلس شورای اسلامی تصمیم به اصلاح این روند گرفت البته که اگر خودروسازهای داخلی وضعیت تولیداتشان را اصلاح کرده و با شتاب بیشتری به سمت تامین خواسته‌های مردم نزدیک شوند ممکن است در سال‌های آینده شرایط تغییر کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، نصرالله پژمانفر ، واردات خودرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمانفر واردات خودرو مجلس شورای اسلامی خودروسازان داخلی خواسته های مردم واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند