Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در همدان با فرصت‌های شغلی خالی مواجه هستیم، از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، شعبانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شش هزار و 500 مورد شکایت کارگری و کارفرمایی به اداره کار ارائه شده است، اظهار داشت: این شکایات در 15 هیئت تشخیص رسیدگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی از افزایش تعداد هیئت‌های حل اختلاف خبر داد و گفت: این هیئت‌ها تا سال گذشته 4 مورد بود اما امسال برای تسریع در رسیدگی‌به شکایات به 7 هیئت افزایش یافته است.

 مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون برای 2 هزار و 286 نفر مقرری بیمه بیکاری صادر شده است، اظهار داشت: این بیمه برای کارگرانی است که از کار اخراج شده‌اند‌.

شعبانی افزود: بیمه بیکاری، ابزار دولت برای حمایت از کارگران بیکار شده است و تا مدت 54 ماه کارگر را تحت پوشش مالی قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند ممنوع است، تصریح کرد: یک هزار و 43 مورد کارگر که با وجود دریافت بیمه بیکاری، اشتغال داشتند، شناسایی شده است.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از وجود 220 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و گفت: این تشکلات در جهت کمک به سه جانبه‌گرایی در حوزه کارگر، کارفرما و دولت فعالیت می‌کنند.

شعبانی به فعالیت‌های حوزه بازرسی اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون، بیش از 9 هزار بازرسی از واحدهای کارگری و کارفرمایی انجام شده که در حوزه رعایت پرداخت حقوق، مزایا و بیمه کارگران، طبقه‌بندی مشاغل، مشاغل سخت و زیان آور، کار کودک و غیره بوده است.

وی به مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت: در این حوزه به پرونده یک هزار و 591 نفر رسیدگی شده که یک هزار و 311 نفر از آن‌ها توانستند رای بگیرند.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه به کار گیری کارگر بدون پوشش بیمه‌ای و رعایت حقوق قانون کار، ممنوع است، اظهار داشت: به کارگیری کارگران اتباع خارجی در استان ما ممنوعیت دارد.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه اشتغال اشاره کرد د گفت: توسعه فضای کسب و کار و ارتقای جایگاه فعلی، از اهداف مهم ما در حوزه اشتغال است.

وی با بیان اینکه در حوزه کسب و کار استان با چهار چالش مواجه هستیم، تصریح کرد: اولین چالش ما بیکاری فارغ‌التحصیلان است و دومین چالش مربوط به فرصت‌های شغلی خالی در استان است‌.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه شغل داریم اما کارگر نداریم، عنوان کرد: افراد تحصیلکرده ما تمایل به اشتغال در برخی شهرک‌ها و شغل‌های ساده ندارند و به دنبال یافتن شغلی متناسب با رشته و رتبه تحصیلی خود هستند.

شعبانی با بیان اینکه سومین چالش ما مربوط به بیکاری عمومی است، گفت: چهارمین چالش ما محرومیت استان از وجود طرح‌های اشتغالزایی تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان نیازمند جذب سرمایه‌گذار کشوری است، اظهار داشت: حدود 557 هزار و 588 نفر جمعیت فعال در استان داریم.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: 29.6 درصد از این جمعیت فعال در بخش کشاوری، 29.5 درصد در بخش صنعت، 40.9 بخش خدمات و مابقی در بخش تعاون مشغول به کار هستند.

شعبانی با بیان اینکه کل بیمه شدگان تامین اجتماعی در کشور، 25 میلیون و 6 هزار و 450 نفر هستند، اظهار داشت: 138 هزار و 360 نفر از بیمه شدگان اجباری مربوط به سهم استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه 24 هزار و 212 واحد مشمول قانون کار در استان داریم، تصریح کرد: یک هزار و 300 واحد صنعتی و 4 هزار و 439 واحد از آن مربوط به واحدهای کشاورزی و مابقی در حوزه خدماتی است.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه واحدهای کاری بزرگ تاثیر گذاری بیشتری دارند، افزود: 9 هزار و 422 مورد از واحدها، تک نفره هستند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش به پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال در روستاها و مناطق شهری اشاره کرد و گفت: برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، تفاوتی در روستا و شهری بودن وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات اشتغال 100 میلیون تومان است، تصریح کرد: نرخ این تسهیلات 4 درصد است و به 520 رسته شغلی پرداخت می‌شود.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای شروع پرداخت تسهیلات روستایی تاکنون 500 میلیارد تومان اعتبار در حوزه روستایی پرداخت شده است، افزود: در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی هم برای امسال 110 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی 5 هزار و 962 مورد مجوز صادر کردیم، اظهار داشت: 2 هزار و 135 طرح از تسهیلات استفاده کردند.

وی از فعالیت 20 واحد کاریابی در استان خبر داد و گفت: یک هزار و 709 نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما وجود فرصت‌های شغلی قابل توجه است که مورد استقبال نیروی کار بومی قرار نمی‌گیرد.

شعبانی با بیان اینکه فرهنگ کار در جامعه ما ضعیف است، اظهار داشت: بسیاری از کارگاه های ما نیازمند نیروی کار هستند اما کارگر وجود ندارد.

شعبانی با بیان اینکه در زمینه اجرای دستورالعمل فقر مطلق، یک هزار و 890 نفر را پوشش دادیم، گفت: این افراد شامل کسانی هستند که حداقل امکانات اولیه زندگی را هم ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت یک هزار و 258 واحد تعاونی در استان خبر داد و تصریح کرد: 57 درصد از این تعاونی‌ها تولیدی، 21 درصد توزیعی و مابقی خدماتی است.

پرداخت 100 میلیون تومان تسهیلات به مشاغل خانگی استان بوشهر آغاز شد سهم استان خراسان شمالی از تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی 77 میلیاد تومان است

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: همزمان با هفته تعاون افتتاح‌ نمادین 457 طرح در کشور انجام می‌شود که 12 مورد از آن مربوط به همدان است.

انتهای پیام/743/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان مدیرکل اداره کار میلیارد تومان استان خبر بیمه بیکاری مشاغل خانگی یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی در یاسوج خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون تنها ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در بازدید محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از مجتمع کلاس‌های درسی دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی اختصاص یافته که از این مبلغ تاکنون فقط 35 میلیارد تومان تخصیص یافته که در صورت تزریق اعتبار لازم پروژه‌های در دست اجرا سرعت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه با حمایت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با کمک اعتبارات استانی پروژه‌های دانشگاه یاسوج سرعت می‌گیرند، عنوان کرد: مجتمع درسی دانشگاه یاسوج با زیربنای پنج هزار و 800 متر مربع و پیشرفت 90 درصدی نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ضرورت دارد این مجمع کلاسی مهرماه به بهره‌برداری برسد و در اختیار دانشجویان قرار گیرد که از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم اعتبار لازم را اختصاص دهد.

احمدزاده همچنین در مراسم کلنگ‌زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: این پروژه با 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه اجرای آن آغاز شد و البته اعتبارات دانشگاه یاسوج به خوبی دیده نشده بود

وی با بیان اینکه با تدبیر وزیر علوم 50 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه متاهلی در حال احداث اختصاص یافت، یادآور شد: مجوز ساخت دومین خوابگاه متاهلی داده شده و 50 میلیارد تومان اعتبار هم برای دومین خوابگاه دانشگاه در نظر گرفته شد.

احمد زاده با اشاره به اینکه اعتبارات دانشگاه پیش از این 100 میلیار تومان بود که سر جمع به 200 میلیارد تومان افزایش یافت، ادامه داد: خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج  با زیربنای 2 هزار و 620 متر مربع و با 35 واحد در 4 طبقه در حال احداث است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در آیین کلنگ زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: امیدواریم این پروژه که از اعتبارات سفر دور دوم رئیس جمهور به استان است هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد و مامن امنی برای تحصیل دانشجویان متاهل باشد.

محمدعلی زلفی گل ضمن قدردانی از اقدامات پیشین سیدعلی احمدزاده در راه‌اندازی دانشگاه قم و دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد یک چهره دانشگاهی است که قطعا در تخصیص های اعتبارات سفر رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دانشگاه یاسوج دارد.

زلفی گل با بیان اینکه هر چه نگاه به علم و دانش متفاوت‌تر باشد سرعت توسعه و رشد استان ارتقاء می یابد، گفت: خیر و برکت توسعه و رشد کمی و کیفی دانشگاه متوجه خود استان خواهد بود.

وزیر علوم در ادامه از خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج با زیربنای 2 هزار و 620 مربع و با 35 واحد در 4 طبقه از اعتبارات وزارت  ساخته می‌شود بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه