Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مالی شهردار تهران بر تحقق درآمد غیرنقد با استفاده از هم افزایی شکل گرفته در شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، ابوالفضل فلاح در نشست بررسی عملکرد درآمد غیر نقد که با حضور معاون مالی و اقتصاد شهری و مدیران کل این حوزه، مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، شهرداران مناطق ۱۶،۵،۲،۱ و ۱۸ برگزار شد، با اشاره به دستور ویژه شهردار تهران مبنی بر احصای مشکلات موجود در موضوع درآمد غیرنقد، گفت: شناسایی معضلات موجود نیازمند یک ادبیات مشترک میان بخش‌های مختلف شهرداری ازجمله معاونت امور مناطق، سازمان املاک، اداره کل درآمد و مناطق ۲۲ گانه است، که برای ایجاد این مفاهمه و همچنین ارتقای تعاملات فی مابین،کمیته‌ای تحت عنوان «کارشناسی اجرایی غیرنقد» تشکیل شد تا شاهد مدیریت اثرگذار، شفافیت و سلامت در امور مرتبط با درآمد غیرنقد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه به موضوع فروش املاک از طریق بورس کالا پرداخت و افزود: تاکنون درحال پیگیری مشکلات حقوقی موجود درمسیر فروش املاک و مستغلات شهرداری تهران در بازار بورس و حل و فصل آنها بوده‌ایم و قرار است که به امید خدا در آینده نزدیک، نخستین حراجی اتفاق بیافتد و پس از آن برنده موظف است ۱۰ درصد از مبلغ کل را در ابتدای امر و سپس با پرداخت سه قسط ۳۰ درصدی، کل مبلغ را ظرف مدت یکماه تسویه کرده و شهرداری هم در قبال آن وظیفه دارد که ظرف مدت ۷۵ روز سند را به نام فرد، منتقل کند.

فلاح همچنین بر ارجحیت داشتن فروش املاک از طریق بورس تاکید و تصریح کرد: تجربه خرید قیر و میلگرد از طریق بازار بورس کالا، گواه افزایش شفافیت و سرعت خرید کالا به همراه صرفه جویی ۳۰ درصدی در خرید بود به همین دلیل توصیه من این است که فروش املاکی که دارای سند هستند، از طریق بورس صورت بگیرد چرا که با این روش علاوه بر آنکه شاهد شفافیت خواهیم بود، همه پیمانکاران از مناطق مختلف می‌توانند حواله‌های خود را در این بازار ارائه کنند.

وی در خصوص املاک تجاری که سند آنها به نام شهرداری نیست هم گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بورس کالا، مقرر شده است تا املاک تجاری فاقد سند که دارای تسهیم نامه بوده و مالکیت آنها در دست شهرداری است، با شرط انتقال قطعی سند، امکان عرضه در بورس کالا را پیدا کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در ادامه از کارگزاری‌هایی که در شهرداری مشغول به کار هستند سخن گفت و افزود: به دنبال بازتعریفی از این کارگزاری ها هستیم و تنها آنهایی را که رزومه و دارایی خوبی داشته و دارای رتبه‌بندی هستند، به کار خواهیم گرفت تا رقابت سالمی را در میان کارگزاران شاهد باشیم.

وی همچنین به موضوع تکمیل بخشنامه تفویض اختیار فروش و تهاتر املاک به مناطق پرداخت و گفت: مقرر شده است که سقف فروش املاک را که سابقا تا سقف متراژ بوده، برداشته و تنها سقف ریالی که در آیین نامه معاملات املاک شهرداری و در چارچوب بودجه ابلاغی بوده، در نظر بگیریم.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، فلاح توضیحاتی در خصوص اعمال تخفیف ترکیبی نقد و غیر نقد، بررسی اعمال کارمزد بر اقساطی شدن عوارض و همچنین بررسی امکان اخذ تضمین در تقسیط عوارض را که از جمله سوالات مطروحه در این نشست بود ارائه کرد و افزود: اداره کل تشخیص و وصول درآمد باید بررسی‌های لازم را در موارد فوق الذکر انجام داده و نتایج حاصله را در جلسه‌ای که با حضور معاونین مالی و اقتصاد شهری و روسای ادارات املاک مناطق برگزار خواهد شد، اعلام کند.

گفتنی است

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ابوالفضل فلاح ، تهران ، سازمان بورس کالا ، شهرداری تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ابوالفضل فلاح تهران سازمان بورس کالا شهرداری تهران مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران فروش املاک بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه دیشب (پنجشنبه) آتش سوزی انبار کالا در بزرگراه شهید رجایی جنب بیمارستان هفتم تیر اعلام و همکاران ما در اولین فرصت در محل حادثه حضور یافتند.
ملکی افزود: با تلاش چندین ساعته آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش مهار و مراتب جهت بررسی علت حادثه در دستور کار قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه انبار مذکور حاوی مواد و اسپری‌های آرایشی بهداشتی بوده است گفت: این مواد قابل اشتعال، در کنار مجموعه‌ای از وسایل یدکی و لاستیک‌های دوچرخه قرار داشت که باعث سرایت آتش به آن‌ها شد.
آقای ملکی اضافه کرد، خوشبختانه، آتش با تلاش آتش نشانان به سایر کالاها، کانتینر‌ها و انبار‌های کناری سرایت نکرد ولی انبار مواد آرایشی و وسایل دوچرخه به طور کامل در آتش سوختند.
مدیر جانشین کلان اورژانس جنوب استان تهران هم با اشاره به نداشتن مصدوم در این حادثه گفت: در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه با اعلام حریق همکاران اورژانس تهران در این محل حاضر شدند. آقای داودی افزود: فقط به همکاران آتش نشان که دچار سوختگی سطحی شدند، خدمات رسانی شد.

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید