Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم، توجه به کتابفروشی‌ها را در راستای تحقق عدالت فرهنگی در حوزه نشر در زمره طرح‌های حمایتی خود قرار داده، گفت: در این راستا «سامانه خرید از کتابفروشی» با هدف تسهیل در دسترسی به کتاب، تقویت اقتصاد صنعت نشر کتاب در کشور و بهینه‌سازی کارکرد اجزای این صنعت، تقویت و اصلاح حلقه توزیع و فروش کتاب در کشور، حمایت از کتابفروشی‌های سراسر کشور، فراهم‌سازی بستر مناسب برای بهره‌مندی عادلانه همه اقشار مردم از یارانه و استفاده از بستر مجازی برای کتابفروشی‌ها در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه یارانه‌های حوزه نشر گفت: در «سامانه خرید از کتابفروشی» به خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌ها به‌عنوان مهمترین حلقه توزیع توجه شده و برای آغاز به‌کار این سامانه که امکان عرضه کتاب برای کتابفروشان را تسهیل می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه ۱۰ میلیارد تومانی درنظر گرفته است. امیدواریم کتابفروشی‌ها با مشارکت در این اقدام، زمینه توسعه کسب و کار خود را فراهم کنند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تأکید بر موضوع تسهیل دسترسی خریداران به کتاب، افزود: اختصاص یارانه به خریداران و فراهم شدن امکان برخورداری از یارانه ارسال، عدالت در دسترسی به کتاب به‌ویژه در مناطق کم برخوردار از کتابفروشی را در پی دارد.

احمدوند با اشاره به امکانات این سامانه، گفت: در «سامانه خرید از کتابفروشی» یک کتابفروشی با دارا بودن حداقل امکانات حوزه فناوری اطلاعات، فارغ از بزرگ یا کوچک بودن، می‌تواند فعالیت داشته باشد و از یارانه اختصاص داده شده نیز بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه طیف گسترده‌ای از کتاب‌ها در این سامانه در دسترس مخاطبان خواهد بود، افزود: در «سامانه خرید از کتابفروشی» عدالت در دیده شدن کتاب‌ها نیز مدنظر بوده و کتابفروشی‌ها می‌توانند به عرضه کتاب در موضوعات مختلف اقدام کنند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت فعالیت کتابفروشی‌ها در مناطق مختلف، گفت: شناساندن کتابفروشی‌ها به مخاطبان در گوشه و کنار کشور، از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه است که می‌تواند جذب مخاطبان جدید را برای کتابفروشی‌ها در پی داشته باشد تا شاهد رونق در فعالیت این حلقه اثرگذار صنعت نشر باشیم. این اقدام یکی از برنامه‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه ویترین و تقویت کتابفروشی‌ها مد نظر دارد و سایر اقدامات نیز به تدریج عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 5574367 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسر احمدوند بازار کاغذ کاغذ کتابفروشی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی هوشنگ ابتهاج تازه های نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجمه معرفی نشریات نشر هنوز وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی انتشارات کتاب جمکران حوزه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگسرای رسانه سامانه خرید از کتابفروشی فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابفروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب