Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعدازظهر شنبه در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۷ پروژه عمرانی، تولیدی و اشتغالزا شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: گلستان علی رغم بهره مندی از مواهب الهی، در زمره استان‌های آخر از نظر سرانه درآمدی است.

استاندار گلستان افزود: برای دو برابر کردن درآمد سرانه، نیاز به اعتبارات عمومی دولت و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی داریم که در سفر رئیس جمهور به استان، اعتبارات خوبی معادل ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و عمرانی مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اتکا به اعتبارات عمومی دولت کافی نیست، ادامه داد: باید برای افزایش سرانه درآمد استان نسبت به جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ یعنی واگذاری آن به بخش خصوصی اقدام کرد.

زنگانه به برخی اقدامات بزرگ دولت اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن لایروبی خلیج گرگان، از بین برداشتن موانع بزرگ پروژه پتروشیمی و افزایش تولید ۵۰۰ مگاواتی برق نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول با ۴۳۰ میلیون یورو از جمله اقدامات دولت سیزدهم در گلستان است که با تحقق آن گام بزرگی برای جبران عقب ماندگی تاریخی این استان برداشته می‌شود.

استاندار گلستان به سهم گنبدکاووس از اعتبارات و تسهیلات سفر اشاره کرد و گفت: تصویب ۱۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید و اشتغالزایی سهم این شهرستان مرزی است.

وی افزود: برای تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس از محل اعتبارات سفر رییس جمهور ۴۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری هم ۷۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

زنگانه در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۲۱۵ پروژه عمرانی، تولیدی و اشتغالزا در گلستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: برای عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مجموع ۹۹ هزار میلیارد ریال هزینه شده یا خواهد شد.

به گفته وی، امسال از مجموع پروژه‌های هفته دولت در گلستان فقط ۳۷۵ طرح آن آغاز عملیات اجرایی و بقیه پروژه‌های قابل بهره‌برداری است که با افتتاح آنها برای ۹ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: سند همکاری با سفیر ترکمنستان برای بازگشت شرایط مرز اینچه برون به دوران قبل از کرونا یعنی تردد کامیون‌های ترانزیتی به روزانه ۲۰۰ دستگاه و انجام تجارت چمدانی توسط مرزنشینان امضا شده و بزودی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 5574424

منبع: مهر

کلیدواژه: گنبدکاووس علی محمد زنگانه هفته دولت استانداری گلستان هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی آمار کرونا دولت سیزدهم قزوین اجلاس پیرغلامان حسینی اردبیل عملیات اجرایی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ هزار و ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به میزان ۹۳ درصد برای استان در سال گذشته تخصیص و محقق شد. - اخبار استانها -

حمیدرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به اینکه میزان تعهد اعتبارات استان از سفر اول ریاست جمهوری در سال 1401، حدود 4 هزار و 313 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: از این میزان تعهد، 73 درصد آن در سال 1401 محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1402 نیز میزان تعهد از سفر اول ریاست جمهوری 3 هزار  و 536 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: در این سال نیز 111 درصد تعهدات محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات جاری سال گذشته 845 میلیارد تومان بوده که 119 درصد محقق شده است، عنوان کرد: همچنین میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال گذشته، یک هزار و 255 میلیارد تومان بوده که 60 درصد آن محقق شده است.

منتظری با اشاره به اینکه کل اعتبارات جاری، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و سفر در سال گذشته 6 هزار و 469 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: 6 هزار و 28 میلیارد تومان اعتبار به میزان 93 درصد برای استان تخصیص و محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارات جاری استان با توجه به عدم تامین بار مالی فوق‌العاده ویژه دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان سال 1401 در سال گذشته پرداخت شده است.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • پول هست زمین نیست!
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان