Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بورس کالا، «محمدعلی تیموری» با بیان اینکه سایپا در تلاش است ظرف دو هفته آینده شاهین را در بورس کالا عرضه کند، افزود: در فاز نخست، حداقل ۵۰۰ دستگاه شاهین راهی بورس کالا می‎شود.

به گفته وی با عرضه شاهین در بورس کالا سایپا متعهد می شود با توجه به سازوکارهای بورس کالا این محصول را براساس زمان اعلام شده به مشتریان تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره این موضوع که سایپا محصول دیگری را در بورس کالا پذیرش و عرضه خواهد کرد، گفت: خودروی پُرتیراژ دوم سایپا یعنی کوییک را نیز در بورس کالا عرضه خواهیم کرد. در ابتدا از کوییک اتومات شروع می کنیم و سپس به سمت مدل های بعدی می رویم.

وی ادامه داد: سایپا از بهمن سال ۱۴۰۱ تا بهمن سال آینده ۸ مدل محصول های جدید شامل آریا، سهند، اطلس، ون و ... را به بازار عرضه خواهد کرد و تلاش ما این است محصول های مذکور در بورس کالا عرضه شوند.

به گفته تیموری، به نظر می رسد به زودی خودروهای تولید انبوه نیز در سازوکار بورس کالا عرضه شود و این روش مطمئنا بهترین سازوکار کشف قیمت منصفانه برای شرکت‌ها و مصرف کنندگان خواهد بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره کاهش زیان انباشته و احیا سودآوری شرکت های خودروسازی عنوان کرد: سایپا در پی آن است که زیان های جاری شرکت را به حداقل رسانده و ثباتی را حاکم کند. در ۷ ماه اخیر سایپا به ثبات نسبی خوبی نسبت به قبل دست یافته و تولیدات انبوه روزانه به ۲ هزار دستگاه رسیده است. با وجود حذف تیبا از خط تولید سایپا در ۵ ماه گذشته برنامه ریزی هایی صورت گرفته که روند تولید کاهشی نشود و مجموعه حتی توانسته محصول های جدید را جایگزین محصول های قدیمی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در رابطه با زیان انباشته نیز چند پروژه مد نظر است که بتوانیم از محل آن پروژه ها، زیان انباشته را کاهش دهیم. یکی از برنامه‌ها این است که پلتفرم های مشترک را به خودروسازان عرضه کنیم که از محل آن، درآمد خوبی نصیب مجموعه شود و قیمت تمام شده هم به موازات کاهش یابد. برنامه دیگر این است دارایی هایی که در ساختار محصول همانند سهام های تودلی اثر ندارند، واگذار شوند.

تیموری گفت: این سهم ها اگر عرضه شوند، می تواند بخشی از زیان ها را پوشش دهد. از سوی دیگر، سایپا یکسری دارایی ها همانند زمین و ساختمان دارد که فروخته می‌شود و در مسیر توسعه محصول قرار می‌گیرد. همه این اقدام ها می تواند جمیع زیان های انباشته شرکت را طی یک فرآیند سه ساله بهبود ببخشد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عنوان یک خبر خوب برای سهامداران سایپا اظهار کرد: خبر خوبی که می تواند روی زیان انباشته شرکت اثر بگذارد ادعا(کلیم)ها و مطالباتی است که از شرکت های خارجی طلب داریم. به محض اعمال تحریم شرکت سیتروئن از بازار ایران خارج شد و مسئولیت گارانتی و خدمات پس از فروش تمام خودروها را سایپا بر عهده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: درباره شرکت رنو نیز همین اتفاق رخ داد و به محض خروج این شرکت از بازار ایران علاوه بر اینکه سایپا مکلف به عرضه محصول های جایگزین در بازار شد، گارانتی و خدمات پس از فروش آن‌ها را نیز عهده دار شد. بنابراین، عدد مطالبات قابل ملاحظه است که در مرحله محاسباتی است و امیدواریم این عدد به زودی محاسبه و به سهامداران اطلاع رسانی و ابلاغ شود. این موضوع می‌تواند بر کاهش زیان انباشته سایپا تاثیر بگذارد.

تیموری خاطرنشان کرد: نکته دیگری که می تواند بر تصمیم گیری سهامداران تاثیر بگذارد این است که با توجه به شعار شرکت که «تولید اقتصادی» است، محصول های غیراقتصادی را از گردونه تولید خارج کنیم. در این مسیر تیبا ۱ و ۲ و ساینا معمولی از مدار تولید خارج و کوییک و شاهین نیز با افزایش تیراژ همراه شد؛ این اتفاق به گونه‌ای رخ داد که حذف خط تولید تیبا و ساینا به چشم نیامد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین تصریح کرد: درآمد شرکت در سه ماهه اول و سه ماهه دوم به واسطه دو موضوع افزایشی بوده است؛ نخست آنکه با حرکت به سمت تولیدات اقتصادی، رشد درآمدی خوبی نصیبت سایپا شد. از سوی دیگر از اردیبهشت امسال با خروج قطعات غیراستاندارد و قاچاق از بازار، سایپا توسعه عرضه لوازم یدکی به بازار را در دستور کار قرار داد که یک هدف مطلوب برای خودروسازان در دنیا به شمار می رود.

وی در پایان اظهار کرد: در نتیجه این موضوع در سه ماهه گذشته بیش از ۳۰۰ درصد عرضه لوازم یدکی افزایش دادیم و امیدواریم سهامداران تا پایان سال، شاهد افزایش ۵۰۰ درصدی در عرضه لوازم یدکی از سوی گروه سایپا به بازار باشند. سایپا در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان عرضه قطعات لوازم یدکی داشت و امسال برنامه ریزی شده این رقم (تنها با افزایش عرضه) به ۱۰ هزار میلیارد تومان برساند.

برچسب‌ها بورس کالا خودرو سایپا خودرو سازی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بورس کالا خودرو سایپا بورس کالا خودرو سایپا خودرو سازی ایران مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بورس کالا عرضه زیان انباشته لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار

فرارو- شاهین دنده‌ای امروز شنبه هشتم اردیبهشت با رشد قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده و همین تغییر در ارقام پیشنهادی فروشنده‌های کوییک دیده می‌شود.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد امروز به ۷۷۰ میلیون تومان رسید و خرید کوییک دنده‌ای تیپ GX به‌طور متوسط ۴۵۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

شاهین اتوماتیک به‌عنوان گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا ۸۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و آنطرف معدود تیبا صندوقدار صفرکیلمتر موجود در بازار به طور متوسط ۳۹۷ میلیون تومان آگهی می‌شوند. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ششم اردیبهشت هشتم اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

445 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

445 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

595 میلیون تومان

595 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

765 میلیون تومان

770 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

865 میلیون تومان

865 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳