Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:38:24 GMT

مرکز دائمی انتقال خون لامرد به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۷۷۱۵

مرکز دائمی انتقال خون لامرد به بهره‌برداری رسید

عبدالله حیدری پور مسئول پایگاه انتقال خون لامرد در ابتدا این مراسم ضمن تشکر از تمامی خیرین عرصه سلامت جهت کمک های چندین ساله فعالیت انتقال خون گفت: ساختمان دیالیز بیمارستان، توسط خانم منوچهری ساخته شد و از ایشان درخواست شد تا جهت ساختمان انتقال خون که از ملزومات دیالیز است کمک کنند و ایشان نیز پذیرفتند و کار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بیش از ۶۰۰ بیمار لامردی و مهری نیازمند خون محتاج پویاتر شدن مرکز بودند که به الحمدالله امروز این کار به نتیجه رسیده است.

این مقام مسئول افزود؛ نیروهای زیادی برای برقراری این مرکز به صورت داوطلب زحمت کشیدند که تلاش آنها جای تقدیر دارد.

  نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس نیز در آیین بهره برداری از این مجموعه گفت: همت بزرگ سرکار خانم منوچهری، خیر نیک اندیش این مجموعه در شروع اولیه مجموعه انتقال خون ستودنی است.

 سید موسی موسوی گفت: عدم خونگیری روزانه مشکل آفرین بود و این موضوع برای شخص بنده که جراح هستم و می دانم قبل از انتقال مریض به اتاق عمل درخواست خون می کند و این امر در لامرد در ریسک بود.


وی ادامه داد، در برخی موارد حتی ۳۰ کیسه خون و فرآورده های آن برای عمل یک بیمار لازم است و انتقال خون پایگاهی است که مستقیما با جان مردم درگیر است و از طرفی خون دادن در نجات جان یک انسان سهیم بودن است.

وی در ادامه افزود؛ شما با افتتاح این پایگاه، محوریت مهم در امر اهدای خون خواهید داشت و تمام شهرستان های اطراف که فاقد انتقال خون است و این پایگاه برای این کار مرکز سقل خواهد بود و کمک بزرگی به مردم خواهد کرد.

حجت الاسلام علی حسین زاده امام جمعه لامرد نیز در سخنانی کوتاه گفت: احیای زندگی بسیار مهم است و حسین خون خداست و این خون در تاریخ مهم است.

وی تصریح کرد: کسی خون می دهد که راه اسلام بماند و می شود حسین (ع)، می شود شهید سلیمانی، می شود شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی و دیندار شدن بشر نتیجه است رسیدن به کمال است.

 صداقت مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز گفت: تلاش های نماینده مجلس برای ارتقای پایگاه انتقال خون لامرد به سرعت پیگیری شد تا  ارتقا در لامرد اتفاق بیافتد.


وی اضافه کرد؛ این مرکز سه محور دارد و مهمترین آن عدالت ورزی است و تاکید می شود که بدون چشم داشت به همه مردم خدمت رسانی شود.

وی ادامه داد مشارکت خیرین سلامت کمک بزرگی است که مخصوصا در این منطقه و شهرستان به خوبی دیده شده و ما شاکر آنها هستیم.

 صداقت گفت: علاوه بر هزینه های آماده سازی این ساختمان طی این دو ماه گذشته توسط خیرین، جهت تهیه تجهیزات آن نیز اعتباری بالغ بر  ۴۰ میلیارد ریال توسط سازمان انتقال خون کشور هزینه شده است که جای تقدیر فراوان دارد.

در پایان، این مرکز انتقال خون توسط مادر شهید بزرگوار محمد قائدی مورد بهره برداری قرار گرفت. 

 به مناسبت هفته دولت، فرماندار شهرستان و کارکنان دولت، شورای شهر و شهرداری لامرد نسبت به اهدای خون خود در مرکز جدید انتقال خون اقدام کردند. 

شهرستان لامرد در فاصله 365 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها هفته دولت سازمان انتقال خون ايران لامرد سازمان انتقال خون ایران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت سازمان انتقال خون ايران لامرد هفته دولت سازمان انتقال خون ايران لامرد سازمان انتقال خون ایران فارس سازمان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر و بهره برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب روها اجرا شده است.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس نیز با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به شبکه حمل و نقل استان قزوین اضافه شدند.

کد خبر 6097132

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین