Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:30:36 GMT

وجود ۸۳ واحد راکد و غیرفعال صنعتی در شاهین شهر و میمه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۸۲۰۴

وجود ۸۳ واحد راکد و غیرفعال صنعتی در شاهین شهر و میمه

ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در شاهین شهر و میمه ۸۳ واحد راکد و غیر فعال صنعتی شناسایی شده که با بازگشت به کار و چرخه فعالیت اقتصادی این واحدها ۵هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

امیر رضا نقش، امروز(شنبه، ۵ شهریور) در نشست شورای اداری که به مناسبت هفته دولت در شرکت پالایش فرآورده‌های نفتی شاهین‌شهر با حضور مدیران شهرستانی برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی آیت الله ناصری و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، اولویت استان را اقتصاد، رونق تولید، اشتغال و بازگشت واحدهای غیرفعال به چرخه تولید دانست و اظهار کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه با اجرایی شدن فعالیت منطقه اقتصادی شاهین‌شهر به پیشران اقتصادی در استان تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید در این شهرستان بر رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری، اقتصاد دانش بنیان، هایتک و گردشگری توجه ویژه کرد.

 وی با بیان اینکه نرخ بیکاری شاهین شهر از متوسط استان و کشور بالاتر است، افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شاهین‌شهر و میمه ۶۵ هزار نفر هستند در حالی که تعداد بیکاران در این شهرستان ۱۴هزار نفر است.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه ۶۱۰ طرح تولیدی و صنعتی در بخش خصوصی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد فاقد بهره‌برداری در استان وجود دارد، گفت: در شاهین شهر و میمه ۱۶۱ طرح نیمه تمام با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد نیازمند ۱۲هزار میلیارد ریال برای تکمیل است.

نقش با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به اصفهان و شهرستان‌های همجوار، تصریح کرد: در سفر استانی هیئت دولت علاوه بر اعتبارات عمرانی ۲۷هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۲۹۰ طرح زیر ساختی جذب شد، همچنین در بخش خصوصی ۳۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۹۹۸ طرح خصوصی صنعتی و کشاورزی جذب که با تکمیل و آغاز به کار این طرح‌ها بیش از ۸۰ هزار اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، شاهین‌شهر و میمه را رتبه دوم استان در بخش صنعت برشمرد و ادامه داد: در شاهین شهر و میمه ۸۳ واحد راکد و غیر فعال صنعتی شناسایی شده که با بازگشت به کار و چرخه فعالیت اقتصادی این واحدها ۵هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع واحدهای راکد و غیرفعال ۸ واحد تولیدی صنعتی در تملک بانک‌هاست، خاطرنشان‌کرد: سرنوشت واحدهای تحت تملک بانک‌ها باید به دو صورت؛ بازگشت به چرخه فعالیت با محوریت بانک‌ها یا از طریق واگذاری به بخش خصوصی تعیین شود.

دولت و مجلس هم‌سو هستند

همچنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در این نشست، هدف از مذاکرات را انتفاع اقتصادی برای ایران در راستای فروش نفت، ارز آوری و تسهیل انجام مبادلات با سایر کشورها برشمرد و گفت: اخذ تضمین در مذاکرات یکی از اصلی‌ترین اصول در مذاکرات توافق برجام اخذ تضمین برای پیشگیری از بدعهدی‌ها و پایبندی طرفین بر برجام است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس هم تفکر و هم سو هستند، افزود: همراهی و همگامی دولت و مجلس فرصت بروز حواشی و تقابل را کاهش می‌دهد، اما این مسئله به معنای کناره‌گیری وظیفه نطارتی مجلس نبوده و دولت موظف است به سوالات مجلس پاسخ دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تملک ۹۷درصدی پالایشگاه در حوزه جعرافیایی شاهین‌شهر و میمه، تصریح کرد: شرکت پالایش فرآورده‌های نفتی اصفهان باید در همه حوزه‌ها نظیر؛ تامین منابع انسانی، اصول ارزش افزوده آلایندگی‌ها و ... منافع شاهین‌شهر و میمه را در اولویت خدمت رسانی خود قرار دهد.

استفاده از برج‌های خنک کننده برای کاهش اتلاف آب

محسن قدیری، مدیر شرکت پالایش نفت اصفهان نیز چشم اندازهای این شرکت را توسعه پایدار و متوازن، تبدیل آن به هلدینگ پتروپالایش و جلوگیری از خام فروشی برشمرد و اظهار کرد: شرکت پالایش نفت اصفهان سهم بسزایی در تامین سوخت کشور دارد و به دلیل قدمت در خدمت رسانی نیازمند توجه ویژه در راستای توسعه متوازن و بهینه سازی است.

وی با اشاره به هزینه کرد ۶۷۸۴۸میلیارد ریال در راستای تکمیل طرح جامع زیست محیطی به منظور کاهش تولید گوگرد، ادامه داد: شرکت پالایش نفت اصفهان به منظور تکمیل طرح جامع زیست محیطی اقدام به جداسازی ۳۰۹ تن گوگرد از صنایع برای صیانت از هوای پاک کلانشهر اصفهان کرد در همین راستا برای ۴۰ میلیون نفر در ساعت در مدت زمان انجام این پروژه به صورت مستقیم در محل سایت اشتغال ایجاد شد. همچنین ۸۰ درصد تجهیزات تامین شده در این بخش نیز از صنایع داخلی خصوصا صنایع اصفهان بوده‌ است.

مدیر شرکت پالایش نفت اصفهان، استراتژی‌های این شرکت را تامین خوراک و تنوع در تولید محصولات، توجه به ضروریات پدافند غیرعامل، اصلاح بهبود زیرساخت‌های آب و انرژی، توسعه زنجیره ارزش افزوده، توانمندی در مدیریت منابع مالی بهینه و مشارکت در توسعه توانمندی‌های فرهنگی برشمرد و افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان همکاری متناسب و جامع آنلاین با سازمان محیط زیست داشته و به صورت ۲۴ ساعته در همه حوزه‌های آب، خاک، هوا و پسماند قابل بررسی و پایش سلامت است.

قدیری ادامه داد: استفاده از برج‌های خنک کننده برای کاهش اتلاف آب و استفاده از برق شهری به منظور عدم استفاده از آب در تولید برق، اقدام به انتقال آب از خلیج فارس و تصفیه در راستای استفاده مجدد از کوچکترین آب‌های دور ریز درون پالایشگاه اقدامات موثر برای کاهش هدر رفت و آلودگی آب بوده است. همچنین در راستای پایش و صیانت از هوای پاک اقدام به بهبود وضعیت مشعل‌های گاز سوز در حوزه پسماند نیز گوگرد کلوخه را به گرانول تبدیل کرده است. 

خروجی‌ دانشگاه‌ها سکولار پروری است

همچنین حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین شهر نیز در این نشست، دولت سیزدهم را دولت تحول گرا در راستای اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی برشمرد و با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در بهینه سازی محصولات، گفت: در بررسی از جزئیات همه چیز متناسب و مناسب است، اما در بررسی نتایج میزان رضایتمندی عمومی پایین بوده و گواه آن عدم تحمل گازوئیل سوزی خودروهای سنگین است.

وی امر به معروف را در شرایط کنونی، حفظ نظام برشمرد و تصریح کرد: خروجی‌ دانشگاه‌ها سکولار پروری است که با آموزه‌های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تضاد و تقابل بوده و ضروری است استانداری اصفهان برای تاثیرگذارترین افراد استان دوره‌های بازآموزی اصول حکمرانی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی به دور از شعارها به صورت حضوری، غیرحضوری و آنلاین برگزار کند.

خطیب نمازجمعه شاهین‌شهر هفته دولت را فرصت مناسبی برای خود ارزیابی عملکرد مسئولان و نیز ارزیابی دستگاه‌های نظارتی و مدیریتی از عملکرد آنان برشمرد و ادامه داد: بازسازی عقلانی و انقلابی توامان در حوزه‌های مدیریتی باعث ایجاد اتحاد و انسجام میان دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی شده و حرکت در مسیر توسعه و رشد را  تسهیل می‌کند.

در پایان این نشست از خدمات شهناز باقریان، بخشدار مرکزی، مهدی خادمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و ناصر حسینی منجزی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری قدردانی و حمیدرضا نجفی به سمت بخشدار مرکزی و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری و محسن باقری به سمت معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شاهین شهر معرفی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها هفته دولت شرکت پالایش نفت اصفهان حسینعلی حاجی دلیگانی دولت سیزدهم شاهين شهر شرکت پالایش نفت اصفهان شاهین شهر و میمه استانداری اصفهان هماهنگی امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود