Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:50:56 GMT

عذرخواهی مسئولان از خانواده یک مقتول در مشهد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۸۵۰۹

عذرخواهی مسئولان از خانواده یک مقتول در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی متعاقب پیگیری‌های قضایی و صدور رأی دادگاه، برای اولین بار، مسئولان کشور موظف به عذرخواهی از خانواده یک مقتول شدند.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان رضوی، در پی رویداد حادثه دلخراش قتل عمدی یک کودک با مشخصات (م.ع) در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ اقدامات ویژه قضایی آغاز و پس از طی کلیه تشریفات و فرآیندهای قانونی، متهم حدود دو ماه بعد یعنی در تیرماه همان سال به دار مجازات آویخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد گفت: اقدامات دستگاه قضایی در خصوص این پرونده به صورت ویژه صورت گرفت و باوجود اتفاق ناگواری که افتاده بود متهم در کمترین زمان ممکن به سزای اعمالش رسید.
نیره عابدین‌زاده افزود: نقطه قابل توجه در این ماجرا این است که در رأی صادره توسط دادگاه محترم، برای اولین بار وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور به دلیل وجود نقایص سازمانی، مکلف به عذرخواهی از خانواده مقتول شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: علاوه بر تکلیف مسئولان مبنی بر عذرخواهی از خانواده مقتول، در رأی صادره، اصلاح آیین نامه مربوط به سرویس مدارس با رویکرد حمایت از حقوق کودکان پیش‌بینی شده که می بایست توسط دستگاه‌های متولی از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور به مرحله اجرا درآید.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد گفت : تعبیه یک سیستم هشدار دهنده برای پیدایش سریع کودکان مفقود شده و ربایش شده نیز از دیگر دستاوردهای مهم این رأی است.

به دلیل وقوع این حادثه دلخراش در شهر مقدس مشهد، بعداز ظهر امروز مورخ ۱۴۰۱.۰۶.۰۵تعدادی از مسئولین محترم از جمله فرماندار مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش استان و شهردار مشهد به نمایندگی از مقامات مسئول و در راستای اجرای رأی قضایی در منزل مقتول حضور یافته و مراتب عذرخواهی خود را اعلام خواهند نمود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود