Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:26:14 GMT

افزایش ۹ درصدی اهداء خون در کشور

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۸۹۵۵

افزایش ۹ درصدی اهداء خون در کشور

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان انتقال خون از افزایش ۹ درصدی اهداء خون در کشور خبر داد.

عباس صداقت شنبه ۵ شهریور در آئین ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد به پایگاه ثابت خونگیری، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، شاهد افزایش ۹ درصدی اهداء خون در کشور و افزایش ۱۳ درصدی اهداء خون در استان فارس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداقت با اشاره به اهمیت اهدای خون در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و نجات جان بیماران، گفت: بسیاری از مردم، نسبت به روند فرآوری خون اطلاع دقیق و کاملی ندارند.

او ادامه داد: از زمان حضور اهداء کننده خون به یک پایگاه و مرکز تا زمان تزریق خون و فرآورده‌های خونی به بیمار، قریب به ۱۶۰۰ فرایند با حساسیت، ظرافت و دقت، انجام می‌شود.

صداقت با اشاره به ضرورت ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد، گفت: استان فارس به عنوان قطب و مرکز پیوند کبد، چشم و ... ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در کشور محسوب شده و به همین دلیل میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی در آن بالاتر از بسیاری از نقاط کشور است.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تاکنون زمان پذیرش اهداء کنندگان در پایگاه انتقال خون لامرد، ۲ روز در هفته بود که نگرانی‌هایی به دنبال داشت.

سید موسی موسوی با بیان اینکه از این پس، اهداء خون در پایگاه شهرستان لامرد به شکل روزانه انجام می‌شود، این مهم را یک هدیه خوب از سمت دولت به مردم ارزیابی کرد.

موسوی گفت: اکنون قریب ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در شهرستان لامرد مراحل ساخت را طی می‌کند، با این حال پایگاه ثابت خونگیری به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت مردم یکی از مهمترین پروژه ها است.

وی ضمن قدردانی از "خانم منوچهری" خیر نیک اندیش برای بنای پایگاه انتقال خون لامرد، گفت: در این منطقه به هر حوزه ای که نگاه کنیم ردپای خیرین دیده می شود، درخصوص اهدا خون هم همینطور است.

به گزارش ایسنا، افتتاح پایگاه انتقال خون ثابت شهرستان لامرد، توسط مادر شهید محمد قائدی، انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداء خون پایگاه اهداء خون درصدی اهداء خون پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل

حمید فضائلی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سد‌های استان اردبیل گفت: هم اینک ۳۲ درصد از حجم مخازن سد‌های این استان پر شده است.

او افزود: حجم ذخایر سد‌های این استان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید در حالی که سال قبل در همین ایام، ذخایر مخازن سد‌ها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهر‌ها و روستا‌های مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

فضائلی خواستار صرفه جویی در مصرف آب در اردبیل شد و بیان کرد: با توجه به این که حجم مخزن سد یامچی نسبت به سال قبل در همین ایام پنج درصد کاهش دارد، صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌ها ضروری است.

او اضافه کرد: سد سبلان مشگین شهر نیز هم اینک ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که این رقم پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: ذخایر سد‌های ارس و خداآفرین به عنوان دو سد تامین کننده آب شرب و به خصوص کشاورزی شمال استان اردبیل، نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این ۲ سد در شمال استان انجام شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل