Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:04:43 GMT

آیت‌الله ناصری عمر خود را در خدمت به مردم سپری کرد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۸۹۹۹

آیت‌الله ناصری عمر خود را در خدمت به مردم سپری کرد

به گزارش شنبه شب ایرنا از دفتر آیت‌الله نوری همدانی، وی در این پیام آورده است: ارتحال عالم ربانی آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری «ره» موجب تأسف و تأثر گردید.

این مرجع تقلید افزوده است: آن فقیه مهذب و مدرس اخلاق سالیان فراوانی را از محضر پرفیض اساتید بزرگ در حوزه مقدس نجف بهره برد و به مقامات مهم علمی و اخلاقی دست‌یافت و بخشی از عمر بابرکت خود را نیز به ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) و خدمت به مردم سپری نمود و همواره در تحکیم نظام اسلامی کوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داده است: این‌جانب فقدان این استاد اخلاق و عالم خدمتگزار را به حوزه‌های علمیه و همه وابستگان و آقازادگان محترم، ارادتمندان و اهالی متدین اصفهان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسألت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان روز گذشته (جمعه ) دریکی از مراکز درمانی اصفهان به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی سال ۱۳۰۹ ‏هجری شمسی در شهر دولت‌‏آباد برخوار در خانواده‌‏ای مذهبی به دنیا آمد. پدر او  حجّت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدباقر ناصری‏ و در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود.

حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج)، حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج)، حوزه علمیه نرجس خاتون (س)، مرکز دیجیتال حضرت، ولی‌عصر در دولت‌آباد و موسسه تحقیقات نجوم اسلامی ازجمله مراکز دینی زیر نظر این استاد حوزه بود.

آیت‌الله ناصری علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارکت جدی داشت و ازجمله این اقدامات می‌توان به تلاش برای ایجاد مرکز درمانی حضرت ولیعصر، بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر، بخش دیالیز بیمارستان محمد میمه و اورژانس شبانه‌روزی دولت‌آباد اشاره کرد.

آب حیات (مجموعه سخنرانی درباره امام عصر)، در امتداد نور (مجموعه سخنرانی درباره آیات تأویل شده به حضرت، ولی‌عصر و آخرالزمان)، رسم بندگی (فرازهایی از خطبه بلند حضرت امیرالمؤمنین در مورد حالات و خصوصیات اخلاقی متقین) و سخن دوست از تالیفات و آثار به‌جامانده از آیت‌الله ناصری است.

برچسب‌ها حوزه علميه مرجعیت تقلید شیعه قم نجف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه مرجعیت تقلید شیعه قم حوزه علميه مرجعیت تقلید شیعه قم نجف حوزه علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)

آیت الله سید محمد سعیدی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: برنامه‌های دهه کرامت امسال با رشد کمی و کیفی بیش‌تری برگزار خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)  با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های دهه کرامت باید اصلاح خانواده‌ها باشد، افزود: در دهه کرامت اقدامات مبلغین، نیرو‌های انتظامی و رسانه‌ها بسیار اثرگذار است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه بازتاب این اتفاقات یک اقدام الهی است، بیان کرد: امروز در دانشگاه‌های خاص آمریکا شاهد اتفاقاتی هستیم که سابقه نداشته و این به برکت اخلاص در امور است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دهه کرامت امسال ویژه است، عنوان کرد: امروز جریان فداکاری و شهادت‌طلبی حماس و مردم فلسطین در دنیا صدا کرده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمن از راه‌های مختلف تلاش می‌کند به این نظام آسیب وارد کند، تصریح کرد: ما نیز باید از فرصت‌هایی مانند دهه کرامت استفاده کنیم تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)  با اشاره به اینکه دشمن برای برهم ریختن انسجام جامعه به عرصه عفاف و حجاب ورود پیدا کرده است، گفت: در این جریان مهم باید همه از نیروی انتظامی پشتیبانی کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در دهه کرامت باید حق حریم‌داری اعتاب مقدسه رعایت شود، بیان کرد: باید مراقب انصاف، ساخت و سازها، عفاف و حجاب و ... در جوار کریمه اهل بیت (ع) باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در دهه کرامت باید معرفت مردم به اهل بیت (ع) افزایش پیدا کند، گفت: این موضوع رمز زیارت مطلوب و بهای رسیدن به بهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود