Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جمال ساداتیان، تهیه‌کننده و رئیس هیات مدیره دفتر پخش خانه فیلم در برنامه «سینما معیار» رادیو گفت‌وگو درباره آخرین وضعیت برادران لیلا و انتخاب نماینده ایران در اسکار گفت: ما را برای اسکار معرفی کردند، ولی نمی‌دانیم کمیته کارش را از کی شروع می‌کند و من برای جلسه رسمی دعوت نشدم. در حال حاضر مشکل اساسی وجود دارد و آن این است که این فیلم‌ها که ظرفیت معرفی به اسکار دارند، در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساداتیان گفت: طبق آیین‌نامه اسکار فیلم‌ها باید اکران عمومی شده باشند. این درحالی است که دوستان وزارت ارشاد معتقدند این فیلم‌ها پروسه اداری خود را طی نکرده است. در نتیجه باید فیلم‌هایی را برای اسکار معرفی کنیم که معلوم نمی‌شود از سینمای ایران چه تصویری را منعکس می‌کند. پرچم سینمای ایران در دنیا سرافراز است، اما اگر بخواهیم فیلم‌هایی را به اسکار معرفی کنیم که بهترین‌شان روی زمین مانده، نمی‌دانم این تناقض‌ها را چگونه پاسخگو خواهیم بود. 

این تهیه‌کننده درباره سرنوشت فیلم «برادران لیلا» بعد از حواشی که گریبان‌گیرش شد، ادامه داد: همه چیز مبهم است و بحث سر این است که آیا دست‌اندرکاری خطا کرده است؟ ما محصول فرهنگی که تولید می‌کنیم، دارای هویت است. این فیلم هم یک سرمایه‌گذار، تهیه‌کننده و عواملی دارد. 

به گفته سید جمال ساداتیان، وقتی اثری ساخته می‌شود، همه در انتظار نمایش آن هستند تا مورد قضاوت افکار عمومی قرار بگیرد و دست‌اندرکاران هم جا‌های درست و غلط فیلم را ارزیابی کنند. حال ممکن است کارگردان فیلم از دید مسئولین وزارت ارشاد خطایی کرده باشد، چرا باید سرمایه تهیه‌کننده به خطر بیفتد. وقتی این بحران‌ها شکل می‌گیرد، آدم نمی‌تواند صورت مسئله را پاک کند. 

رئیس هیات مدیره دفتر پخش خانه فیلم با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم فیلم را اکران کنیم و بخشی از پول ما بلاتکلیف است، گفت: در دو یا سه پلان فیلم حرف و حدیث‌هایی وجود داشت و کارگردان فیلم هم قبول کرده بود که تغییرات را اعمال کند. از آخرین وضعیت پروژه باخبر نیستم، ولی به گمان خودم فیلم با وضعیت بلاتکلیفی رو‌به‌رو است.

پیش از این، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه «جهان‌آرا» درباره اقدامات یک‌ساله وزارتخانه گفته بود، در دولت قبل با انبوهی از مجوزهای آثار نمایشی و کتاب مواجه بودیم. به عنوان مثال، در حوزه فیلم‌های سینمایی مجوز‌ها و مجوز اکران داده شده بود. در حال حاضر، عمده فیلم‌هایی که درگیرش هستیم این است که می‌بینیم شورای نمایش امضا کرده و مجوز داده است و وزارت دیگر نوشته است که ان‌شالله اصلاحات انجام خواهد شد.

به گفته محمد‌مهدی اسماعیلی، دولت قبل در سیاست‌های هنری و تولید آثار نمایشی معتقد به نظارت پسینی و نظارت حداقلی بود. اینکه نباید در حوزه فرهنگ دخالت کرد و جمله معروف جان‌لاک که در صحبت‌های رئیس جمهور قبل دیده می‌شد که می‌گفت همه را به زور نمی‌توانیم به بهشت ببریم.

یاسر احمد‌وند هم معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه «دولت مردم» گفت: درحالی که در قانون تشکیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راهبری عرصه فرهنگ، تاثیرگذاری، حمایت‌گری فعالان فرهنگ از وظایف اصلی این وزارتخانه است. در عرصه رسانه و مطبوعات، سینما، فعالیت هنری و عرصه‌های کتاب و نشر تلاش شده که مجدد این مرجعیت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برادران لیلا اکران فیلم اسکار 2022 فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه کننده فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  در این نمایشگاه که یکصد نفر از هنرجویان شرکت داشتند؛ ۱۵۰ اثر را در قالب عکاسی، نقاش، طراحی و انیمیشن در معرض دید عموم قرار دادند.


هادی زارع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد میبد گفت: این نمایشگاه تا دهم اردیبهشت ماه برپاست و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.


احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان هنرستان هنر‌های زیبا دختران میبد برپاشد تا مردم و خانواده‌ها آثار این هنرجویان را ببینند.


عابدی با بیان اینکه این مهم است که هنرجو‌های ما در سنینی که در هنرستان تحصیل می‌کنند کارشان دیده شود افزود: تماشای مردم از آثار هنرجویان باعث انگیزه برای ادامه راهی که درپیش گرفتند می‌شود.


وی گفت: خوشحالیم که این نمایشگاه درمیبد برگزار شد و انگیزه مضاعفی برای ادامه تحصیل هنرآموزی این عزیزان خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: با حمایت‌هایی که همه دستگاه‌های متولی خواهند داشت؛ آینده خوبی را برای هنرستان هنر‌های زیبای دختران میبد می‌بینیم.


عابدی گفت: سعی و تلاش ما این است که به لحاظ تجهیزات و امکانات به این هنرستان کمک کنیم تا شاهد رشد و پیشرفت هنرستان هنر‌های دختران میبد باشیم تا نه تنها در این سطح بلکه در سطوح بالاتری شاهد برپایی نمایشگاه هنرجو‌های هنر‌های زیبای میبد باشیم.

 
درحاشیه این نمایشگاه کارگاه آموزش نقاشی با آبرنگ برگزار شد.

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری