Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@07:25:29 GMT

تغذیه‌ای که از قلب مادر و کودک حفاظت می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۳۹۷

تغذیه‌ای که از قلب مادر و کودک حفاظت می‌کند

تغذیه نوزاد با شیر مادر می‌تواند هم برای مادر و هم برای نوزاد مفید باشد.

به گزارش ایمنا، انجمن قلب آمریکا (AHA) در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد: شیر دادن بوسیله شیر مادر در طولانی مدت هم برای نوزاد و هم برای کودک مفید خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سیستم ایمنی نوزاد و کودک تازه متولد شده، می‌تواند با شیر مادر تقویت شود؛ ماده‌ای که مدت‌ها است به عنوان یک ماده مغذی برای ماه‌های نخست زندگی مورد تصدیق و تأیید قرار گرفته است، اما کنون دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که زنانی که دست کم در طول عمر خود یک‌بار از سینه‌های خود به نوزاد شیر می‌دهند، ۱۷ درصد از خطر کمتری در خصوص مواجهه با مرگ ناشی بیماری‌های قلبی- عروقی در مقایسه با کسانی قرار دارند که هرگز چنین کاری را انجام نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زنان ۱۲ درصد کمتر به سکته مغزی، ۱۴ درصد کمتر به بیماری قلبی و ۱۱ درصد کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی در طول یک دوره ۱۰ ساله پس از شیر دادن مبتلا می‌شوند. این پژوهش تحلیلی شامل اطلاعات نزدیک به ۱.۲ میلیون زن از هشت پژوهش بوده که بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۹ در کشورهای استرالیا، چین، نروژ، ژاپن، آمریکا و نیز یک تحقیق چند ملیتی به انجام رسیده بود.

فواید قلبی بیشتر در کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده بودند، دیده شده بود. بر اساس یک پژوهش که در سال ۲۰۲۱ به چاپ رسید، مشخص شد کودکانی که حتی برای مدتی کوتاه از شیر مادر تغذیه کرده‌اند، در سه سالگی و در قیاس با کودکانی که هرگز شیر مادر نخورده‌اند، فشار خون کمتری داشته‌اند. در این پژوهش مشخص شد فارغ از اینکه این کودکان نوپا چه مدت از شیر مادر تغذیه کردند و آیا آن‌ها مواد مکمل تغذیه‌ای را نیز استفاده کردند یا خیر، فشار خون در این کودکان نوپایی که شیر مادر خورده بودند، پایین‌تر بود.

دکتر ماریا آویلا (Maria Avila) استادیار قلب و عروق در «دانشکده پزشکی زوکر» در شهرک همپستد نیویورک می‌گوید: شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر می‌تواند نقشی مهم در کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی داشته باشد. ما می‌دانیم که عوامل بیماری‌های قلبی – عروقی از جمله فشار خون می‌تواند در دوران کودکی آغاز شود؛ بنابراین دادن شیر مادر به نوزاد حتی برای چند روز در زمان رشد نوزاد می‌تواند آغاز خوبی برای سلامت قلب باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 600226

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علم و فناوری تازه های پزشکی شیر مادر تغذیه با شیر مادر اهمیت شیر مادر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری های قلبی شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه دلهره‌آور و حساس نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر (فیلم)
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!