Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی خاشی  اظهارداشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش چهار درصد و از نظر وزن ۶ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۱۰ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۶۹ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۲۴۵ دلار به وزن بیش‌از ۵۶۲ هزار و ۲۶۲ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۲۳ درصد، از نظر وزن ۶۹ درصد و از نظر ارزش ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، کلینکر، سنگ تراورتن، کک زغال، زغال سنگ حرارتی، خرما، گاز، تره بار، سم کشاورزی، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، سیب درختی، آلو بخارا، کشمش تیزابی و سایر محصولات کشاورزی و مواد خوراکی مجاز بوده که به کشورهای پاکستان، افغانستان، هند، عراق، کویت، امارات، ترکمنستان، ازبکستان و اندونزی صادر شده‌ است.

خاشی با اشاره به صادرات کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات این استان در بازارچه‌ های مرزی گفت: پروانه اعلام وصول شده ۱۳هزار و ۳۰۴ فقره به ارزش ۴۲۷ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۶۱۶ دلار به وزن بیش‌از ۹۵۱ هزار و ۵۵۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۵ درصد، از نظر ارزش ۹ درصد و از نظر وزن ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده اقلام خروجی این صادرات شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار بوده است.

مدیرکل گمرک زاهدان به واردات قطعی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تعداد ۲ هزار و ۶۲۹ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۸۸۹ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۴۴۱ دلار به وزن ۸۹۴ هزار و ۲۰۵ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۴ درصد، از نظر ارزش ۹۱ درصد و از نظر وزن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل گندم، برنج، ذرت دامی، جو دامی، انبه، موز، کنجد، سیب زمینی، دام زنده، پارچه، چای، لوازم یدکی خودرو سواری، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین، دستگاه های خنک کننده، ادویه، ماهی و برخی اقلام مجاز بوده که از کشورهای روسیه، پاکستان، فرانسه، افغانستان، آلمان، هند، امارات متحده عربی، چین و تایلند وارد شده است.

خاشی با اشاره به خدمات مسافری از طریق گمرگ خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ هزار و ۴۴ نفر مسافر ورودی و ۱۰۰ هزار و ۴۹۸ نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند که مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶۰ درصد و خروجی ۴۷۲ درصد افزایش داشته که این افراد از سالن‌ های مسافری گمرک در مرزهای میلک، میرجاوه، ریمدان و فرودگاه های زاهدان و چابهار تردد کرده‌اند.

وی گفت: از ابتدای امسال  تاکنون ۱۷ هزار و ۹۹۶ کامیون و ۶۰۴ واگن به وزن ۳۷۲ هزار و ۴۵ تن شامل لوازم یدکی مستعمل خودرو، ماش، سنگ لاجورد، مغز بادام، گاز، سیب درختی، لاستیک، سیب زمینی، برنج خوراکی، گاز مایع، سیمان و گوگرد از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشورهای پاکستان،افغانستان، چین، آذربایجان و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن سه درصد کاهش داشته است.



باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرکات مرزی صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر سیستان و بلوچستان ابتدای امسال درصد و از نظر نظر وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده ای کالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.
مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده های نفتی، ذرت و برنج است.

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان