Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این شهرک شیلاتی در زمینی به مساحت ۷۳۲ هکتار با ۵۸ قطعه و هر قطعه به مساحت ۷.۵ هکتار احداث می شود و برای ساخت آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

با اجرای این طرح زمینه اشتغال ۵۹۰ نفر فراهم می شود و ظرفیت تولید میگو در این شهرک ۳هزارو ۵۰۰ تن برآورد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در این آیین گفت: از ۱۰ هزارهکتار اراضی واگذارشده برای پرورش میگو در استان تاکنون ۶هزارو ۵۰۰ سایت فعال است و نزدیک به ۲۸ هزار تن در سال گذشته برداشت صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی باستین افزود: پیش بینی می شود امسال ۳۳ هزار تن میگوی پرورشی در استان برداشت شود.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه پرورش میگو یکی از ظرفیت های خوب استان بوشهر است در سفر سال گذشته رئیس جمهور و هیات دولت به این استان، به درخواست و پیشنهاد استاندار بوشهر و تصویب هیات دولت تصمیم گرفته شد به میزان هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی دارای قابلیت پرورش میگو به مردم واگذار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در این ارتباط با برگزاری جلسات متعدد تصمیم گرفته شد در دو نقطه استان شامل عامری شهرستان دیلم و در شیف غربی در شهرستان بوشهر، حداکثر مشارکت و منفعت مردم در این پروژه ها با رعایت الزامات و مقررات لازم و شاخص های تدوین شده واگذار شود.

وی افزود: منتفع شدن ساکنان در جوار، استفاده از فارغ التحصیلان رشته های شیلاتی، جامعه ایثارگری و توان سرمایه گذاری گروه‌ها که می توانستند ورود به این عرصه شوند از شاخص های تدوین شده در بحث واگذاری بوده است.

باستین ادامه داد: سایت پرورش میگوی عامری دیلم حدود ۱۵۰۰ هکتار عرصه آن است که عملیات اجرایی ۵۳۲ هکتار آن در روز جاری آغاز می شود و مابقی نزدیک به یک هزار هکتار در فاز دوم پس از جابجایی پسماند شهرداری دیلم درقالب فراخوانی که از قبل انجام شد، واگذار خواهد شد.

وی اظهارداشت: میزان سرمایه گذاری در این سایت در مجموع نزدیک به هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان است که اجرای آن با همکاری شرکت شهرک های کشاورزی و گروه‌های ۷ نفره با تشکیل اتحادیه آغاز می‌شود. 

وی  بیان کرد: یکی دیگر از مزیت های مهم استان بوشهر پرورش ماهی در دریا است که در چندسال اخیر مورد توجه مردم این استان قرار گرفته است و نقش بسزایی در اشتغال زایی و ارز آوری به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: با پیگیری صورت گرفته ۶۵ هزار تن ظرفیت آبزی در این بخش به استان بوشهر اختصاص پیدا کرده که با بهره برداری از چند مزرعه در هفته دولت تاکنون ۷ هزار تن به مرحله اجرا رسید.

برچسب‌ها هفته دولت میگو بوشهر گناوه بندردیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت میگو بوشهر هفته دولت میگو بوشهر گناوه بندردیلم پرورش میگو هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان بطول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء الله اکبری با بیان اینکه یکی از نگاه های ویژه و خاص دولت سیزدهم توجه به حوزه زیرساخت ها است، گفت: محور خاش سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

اکبری ادامه داد: طول کلی محور خاش سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می شود.

وی هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه ذکر کرد و گفت: توسعه بزرگراه ها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این دیار، هم اینک در اولویت برنامه های توسعه ای دولت قرار گرفته بطوری که این استان به کارگاه بزرگ راهسازی جهت برخورداری از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی به سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد