Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه شب روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران، معاون امور عمرانی استاندار مازندران در آیین افتتاح طرح آبرسانی در بابل، تامین آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی را از سیاست های دولت سیزدهم  در راستای تدابیر رئیس جمهور به منظور محرومیت زدایی بیان کرد.

رضا علیخانی گفت: در حال حاضر ۴۵۰ طرح آبرسانی در  استان در دست اقدام است که از این تعداد، ۵۰ طرح آبرسانی در بابل در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم معطوف به آبادانی و رفع محرومیت زدایی بویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است و برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

در ادامه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران نیز در سخنانی گفت که از مجموع طرح ها، چهار طرح آبرسانی در روستاهای شوب کلا، شهیدآباد، مقریکلا و میرودپشت بابل با صرف ۱۷۵ میلیار ریال اعتبار و با بهره مندی سه هزارو ۳۵۰ خانوار افتتاح و بهره برداری شد. 

بهزاد برارزاده افزود: برای اجرای این طرح، سه حلقه چاه با آبدهی ۳۴ لیتر در ثانیه حفر و تجهیز و دو باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی نیز احداث شد.

فرماندار شهرستان بابل هم سرعت اجرای پروژه های آبرسانی در این شهرستان را که با اهتمام جدی دولتمردان در حال اجراست کم نظیر خواند و از زحمات دست اندرکاران اجرای این پروژه ها قدردانی کرد.

وی ادامه داد: همچنین در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت، عملیات اجرایی شبکه فاضلاب بابل با اجرای شبکه فاضلاب خروجی ایستگاه های دو و چهار و میکروتونلینگ خیابان شهید صالحی با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال و بهره مندی چهار هزار خانوار آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه پمپاژ کاظم بیگی شهرستان بابل افزود: برای اجرای این طرح نیز ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که پس از بهره برداری هفت هزار و ۵۰۰ خانوار از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

همچنین در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت، با بهره برداری از طرح های در دست اقدام، بیش از ۲۱ هزار خانوار آملی از نعمت آب شرب کافی و پایدار برخوردار شدند.

برای حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۰۰ لیتر در ثانیه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و مردم روستاهای بوران و پاشاکلا آمل از نعمت آب شرب کافی و پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۵ طرح عمرانی همزمان با گرامیداشت هفته دولت در این استان خبر داد و گفت که در این هفته ۲۷ طرح با ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بهره برداری و عملیات اجرایی هشت طرح با ۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز می شود و ۶۸ هزار نفر از جمعیت استان نیز از مزایای این طرح ها بهره مند خواهند شد.

منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

برچسب‌ها هفته دولت ساری ایرنا مازندران آب و فاضلاب آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت ساری ایرنا هفته دولت ساری ایرنا مازندران آب و فاضلاب آبرسانی شرکت آب و فاضلاب مازندران طرح آبرسانی عملیات اجرایی بهره برداری ریال اعتبار هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه دولت برای آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا گفت: طی دو سال گذشته طرح جهاد آبرسانی در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پایان سال جاری در مابقی روستاها به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشم امینی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی و کلنگ زنی شبکه فاضلاب شهر شازند، با اشاره به اجرای شتابان پروژه‌های حوزه آب‌رسانی در کشور توسط دولت، اظهار کرد: صنعت آب و فاضلاب وظیفه تامین آب شرب سالم و بهداشتی و مدیریت فاضلاب را بر عهده دارد و  دولت سیزدهم تاکیدات فراوانی بر کار جدی در حوزه زیرساختی به منظور تامین رفاه و آسایش مردم دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی صنعت آب و فاضلاب به دولت در حوزه تامین زیرساخت‌های توسعه پایدار گفت: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه خانه برای ۹.۳ نفر جمعیت کشور تعریف شده که شاخص برخورداری فاضلاب در کشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند که یکی از این پروژه‌ها تصفیه خانه فاضلاب شازند است تا با تکمیل این طرح مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

امینی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت از منابع آبی نیز گفت: استفاده از ظرفیت پساب صنایع، برنامه محوری صنعت آب و فاضلاب برای حفاظت از منابع آبی است چرا که امروز در دنیا نگاه به فاضلاب و پساب تغییر کرده و پساب، یکی از ظرفیت‌های منابع آبی برای به گردش درآوردن چرخ صنعت قلمداد می‌شود.

وی گفت: آبرسانی به حدود ۵.۷ میلیون نفر، از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است که در این راستا ۲۵ پروژه در دولت برنامه‌ریزی شد و هم‌اکنون ۱۵ پروژه به بهره‌برداری رسیده است که یکی از آنها طرح مهم آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی است که شهر آستانه، شازند و ۱۰ روستا را از آب شرب کیفی برخوردار خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر نگاه دولت به تامین آب شرب سالم در تمام نقاط کشور گفت: به همین منظور اعتباراتی از سوی دولت در نظر گرفته شده و ۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در شازند اختصاص داده شده است.

وی در خصوص جهاد آبرسانی نیز گفت: تامین پایدار کمی و کیفی آب مناطق روستایی در قالب جهاد آبرسانی در قالب برنامه‌ای به دولت ارائه شد و برای آبرسانی پایدار ۱۰ هزار روستا هدفگذاری شد که طی دو سال گذشته این طرح در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

امینی از جهاد آبرسانی به عنوان یکی از طرح های اثرگذار و موفق نظام اسلامی یاد کرد و افزود: به برکت نظام اسلامی در برخی نقاط محروم که شبکه آبرسانی نداشتند و امکان تامین آب نیز وجود نداشت طرح‌های آبرسانی اجرا شده یا در حال اجراست. در شهرستان شازند نیز با اقدامات انجام شده و احداث تصفیه خانه و اجرای طرح آبرسانی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

وی از مردم شازند خواست نسبت به خرید انشعاب فاضلاب اقدام کنند تا با جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن بتوان چرخ‌های صنعت این منطقه را به گردش درآورد و نیازی به کمبود آب احساس نشود و با رونق صنعت زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود