Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با تصمیم دولت، در کودکان و نوزادان دچار مشکلات شنوایی، کاشت حلزون به صورت رایگان در اختیار این گروه قرار خواهد گرفت.

دکتر مهدی احمدی نژاد شامگاه شنبه پنجم شهریورماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت شهیدان دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در بحث سلامت و خانواده، مهمترین دستاورد دولت در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری، بحث صیانت از جمعیت است که الگوی تکلیفی این طرح به تمام نهادها و دستگاه های مربوطه ارائه شده است و دانشگاه های علوم پزشکی نیز موظف شدند بخشی عمده ای از این طرح را پیش ببرند تا به اهداف تعیین شده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح به صورت گسترده در سطح کشور در حال اجراست افزود: در بحث صیانت از جمعیت، ریزبینی مقام معظم رهبری قابل توجه و چشم گیر است. در پنجره جمعیتی باید نگاه ویژه ای به قشر جوان و زوج های قابل بارور داشته و نباید این فرصت طلایی از دست بدهیم زیرا از دست دادن زمان در این گروه ها و در این بازه زمانی باعث خواهد شد تا سالیان سال قدرت جوانی جمعیت را از دست بدهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه بین ۵ تا ۱۰ سال آینده فرصت داریم به احیای جوانی جمعیت کمک کرده و نباید این فرصت طلایی را از دست بدهیم افزود: در بحث طرح صیانت از جمعیت، موضوع زوجین نابارور نیز دیده شده است. یکی از بحث های مهم در دنیا درمان ناباروری است که هزینه های بسیار زیادی دارد و نیازمند تکنولوژی روز دنیاست که در این دولت خدمات برای زوجین نابارور به صورت کاملا رایگان و تحت کامل پوشش بیمه ای خواهد بود.

احمدی نژاد به تجهیز بیمارستان افضلی پور کرمان به بروزترین تجهیزات درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این حوزه پیشرفت قابل توجهی داشته و ۴ متخصص ناباروری در این دانشگاه هم اکنون مشغول به فعالیت بوده و تجهیزات کامل ناباروری با بهترین سطح در کشور هم اکنون در استان کرمان وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پوشش بیمه همگانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همه ایرانی ها دارای کد ملی تحت پوشش بیمه هستند و نگرانی که قدیم درباره مراجعه به پزشک در بین برخی گروه ها به دلیل تعرفه های پزشکی و دارویی مطرح بود، دیگر وجود ندارد که این مهم نیز دستاورد بسیار بزرگ دولت سیزدهم است و مردم با نرخ بیمه ای و تحت پوشش بیمه می توانند داروهای خود را تامین کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به موضوع واکسیناسیون نیز اشاره ای کرد و گفت: خوشبختانه فرآیند واکسیناسیون در استان به سرعت در حال انجام است به طوری که هم اکنون ۹۱ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال نوبت اول، ۸۱ درصد نوبت دوم و ۵۶ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون درب منزل در برخی مناطق استان کرمان خاطر نشان کرد: در مجموع روند واکسیناسیون در استان به شکل خوب و رضایت بخش در حال انجام است

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی سامانه مشاوره های خانواده ۳۷۴۷ اشاره کرد و گفت: زوجین جوان می توانند به صورت تلفنی مشاوره درحوزه تربیت کودکان، روان درمانی، ناباروری و ... دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز مطالعات راهبری جمعیت و خانواده در این دانشگاه گفت: در این مرکز بر روی موضوعاتی همچون حوزه سالمندی، مرگ و میر نوزادان، تصادفات، ICU نوزادان و جلوگیری و پیشگیری از فوت نوزادان تحقیقات و برنامه ریزی صورت می گیرد که خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده و امیداوریم جلوی مرگ و میر نوزادان و کودکان را گرفته و باروری را در جامعه افزایش دهیم.

احمدی نژاد در بخش پایانی صحبت خود به موضوع کاشت حلزون برای کودکان فاقد شنوایی اشاره کرد و گفت: با تصمیم دولت، در کودکان و نوزادان دچار مشکلات شنوایی، کاشت حلزون به صورت رایگان در اختیار کودکان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان کاشت حلزون صیانت از جمعیت اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و گفت دست بدهیم احمدی نژاد پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود