Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:43:03 GMT

ضرغامی: به‌دنبال گردشگری ارزان هستیم/سفر حق همه است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۸۶۶

ضرغامی: به‌دنبال گردشگری ارزان هستیم/سفر حق همه است

به گزارش ایرنا، سیدعزت الله ضرغامی شنبه شب در گفت‌ وگویی تلویزیونی افزود: در یکسال گذشته  ۲۰ مانع اساسی را احصا و سعی کردیم به جای گزارش‌های حجیم، ۳۰ محور اصلی از اقدامات انجام شده را به عنوان کارنامه عملکرد ارائه کنیم.

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: اولین چالشی که در کشور با آن روبه‌رو هستیم و من برای آن از اصطلاح «زیر میز زدن» استفاده می‌کنم، این است که بسیاری از کارها با روش کارمندی جلو نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام اداری ما ناکارآمد و پوسیده است که موجب شده کارها جلو نباشد. یکی از خطرات دولت همین است و سعی کردم تحول را از وزارت میراث‌فرهنگی آغاز کنم.

وی ادامه داد: بسیاری از مجوزها به ستاد وزارت میراث‌فرهنگی بر می‌گشت که موجب فساد اداری و امضای طلایی می‌شد. اگر شخصی برای فعالیتی به مجوز نیاز داشت باید به وزارتخانه در خیابان آزادی مراجعه می‌کرد.  

ضرغامی یادآور شد: اولین کاری که کردم این بود که نشستی را با عنوان «نهضت تفویض اختیار» برگزار کردیم تا ماموریت‌ها را به بخش‌های صفی وزارتخانه در سراسر کشور منتقل کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است. بیش از یک میلیون نفر در این حوزه مشغول هستند و شعار ما این است که «هر خانه یک کارگاه صنایع دستی است». اگر همه زمینه‌های مولد را راه بیاندازیم، مصداق آن همین است.

وی افزود: از ۴۰۰ رشته صنایع‌دستی ثبت شده در دنیا ۲۹۹ رشته در ایران فعال است. هشت رشته منسوخ را هم احیا کردیم که از این تعداد ٢۶٠ رشته نیاز به مجوز فعالیت ندارند و به شکل اعلانی هستند و اکنون این کار انجام شده است.  

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه همه باید از نعمت سفر بهره مند شوند، گفت: با تقویت گردشگری داخلی باعث ایجاد اشتغال و ارتقای اقتصاد کشور می‌شویم. ما به دنبال گردشگری ارزان هستیم.

وی افزود: پیشتر وزارت میراث فرهنگی را وزارت دست چندم فرض می‌کردند اما با بسیاری از دستگاه‌ها ارتباط تنگاتنگی برقرار و با هفت دستگاه تفاهمنامه همکاری امضا کردیم. با برخی تقاطع داشتیم و با بسیاری از آنها نقاط همکاری و ماموریت مشترک داریم.

ادامه دارد ...


 

برچسب‌ها خیابان آزادی صنایع دستی اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خیابان آزادی صنایع دستی اقتصاد مقاومتی خیابان آزادی صنایع دستی اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است