Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید لطفی گفت:کنترل تورم و تولید مسکن به صورت جهادگونه می‌تواند به کنترل قیمت خانه منجر شود. متاسفانه رشد بیش از حد نقدینگی و رسیدن آن به ۵۲۵۰ هزار میلیارد تومان مثل یک سیل عمل می‌کند که با هجوم به بازارها آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته عضو اتحادیه مشاوران املاک کشور، در صورتی که نتوانیم علت‌های منجر به نابسامانی بازار مسکن را شناسایی و در جهت حل آنها اقدام کنیم، مجبوریم به مقابله با معلول‌ها بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: رهاشدگی سایت های فروش ملک از عوامل رشد قیمت مسکن است به طوری که درباره اثرات درج نرخ های دلخواه در اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های فروش ملک که باعث ایجاد رکوردهای افزایشی قیمت مسکن می‌شود، هشدار داده‌ایم. البته مخالف استفاده از تکنولوژی نیستیم اما باید برای فعالیت سایت‌های ملکی، قوانین و مقررات مناسب وضع شود.

لطفی گفت: متاسفانه ارگان‌ها یا دستگاه‌هایی که مسئول مستقیم برنامه ریزی در حوزه مسکن بوده‌اند نتوانسته‌اند نابه سامانی های اقتصاد کلان و رشد لجام گسیخته قیمت‌ها در بازار مسکن را کنترل کنند بنابراین همواره آنها را عامل گرانی خانه معرفی می‌کنند.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک، واسطه‌های ملکی برای رونق بازار مسکن تلاش می کنند قیمت ها را پایین بیاورند اما مشاوران املاک از هیچ گونه حمایت دولتی برخوردار نیستند. 

او گفت :مشاوران املاک زیر مجموعه وزارت صمت هستند اما به دلیل تضعیف این صنف و برخی نزاع‌های بی‌مورد داخلی، شرایط به گونه‌ای شده که هر دستگاه و وزارتخانه‌ای به خودش اجازه می‌دهد درباره قوانین صنف اظهار نظر کند.

این کارشناس مسکن درباره طرح تعیین نرخ حق‌الزحمه مشاوران املاک بر اساس قیمت منطقه‌ای گفت: این طرح که توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه شده، پشتوانه کارشناسی ندارد و بدون مشورت با فعالان بازار مسکن تهیه شده است. بنابراین مثل بسیاری از دستورالعمل ها و ابلاغیه های خلق الساعه قبلی محکوم به شکست است.

او گفت: حدود ۱۲ هزار مشاور املاک دارای پروانه کسب در شهر تهران فعالیت می‌کنند و به طور معمول شناسنامه دار هستند اما تقریباً ۳ هزار دفتر بدون پروانه به شکل غیر قانونی فعالیت دارند. این دفاتر بدون مجوز، تخلفاتی همچون دریافت بالابود، کمیسیون بالاتر از نرخ های مصوب و تعیین قیمت های بی حساب و کتاب برای واحدهای عرضه شده را مرتکب می‌شوند که باید در اسرع وقت به وضعیت آنها رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن ساخت مسکن مشاوران املاک بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد

 تورم قیمت مسکن در تهران باعث شده است عده زیادی به سمت شهرهای اطراف کشانده شود. پرند یکی از این مقاصد است که با افتتاح مترو در آن، در صدر انتخاب مهاجران قرار گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز، مشاوران املاک فعال در پرند می‌گویند با افتتاح مترو در این منطقه و تفاوت فاحش قیمت آن با تهران هرساله مردم بیشتری به این سو رانده می‌شوند.

رشد قیمت اجاره خانه در پرند

آن‌گونه که به نظر می‌رسد، قیمت در پرند نیز همسو با قیمت ملک در تهران، روندی نسبتاً افزایشی را پشت سر گذاشته است.

یکی از صاحبان بنگاه‌های املاک در شهر جدید پرند دراین‌باره می‌گوید: «با اینکه قیمت اجاره‌ها هنوز کامل مشخص نشده و برای این مساله باید حداقل تا آخر اردیبهشت منتظر بمانیم، اما در همین بازه نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.»

او در این خصوص ادامه می‌دهد: «برای مثال آپارتمانی که تا پیش از عید می‌شد با 120 میلیون تومان آن را رهن کامل کرد، حالا حداقل 150 میلیون قیمت دارد.»

بررسی‌های میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد واحدهای مسکونی در پردیس نیز افزایشی نسبی پیدا کرده‌اند.

چه عاملی اجاره‌خانه را افزایش داد؟

فعالان بازار مسکن افزایش قیمت اجاره خانه در شرایط فعلی را ناشی از تحولاتی می‌دانند که طی ماه‌های اخیر در نرخ ارز به‌وجود آمده است.

یکی از مشاوران املاک در این زمینه می‌گوید: «قیمت دلار که در سال گذشته مدتی ثابت مانده بود، به‌یکباره افزایشی شد و تا حد زیادی هم رشد کرد. همین مساله باعث شد انتظارات مردم هم روی قیمت‌های بالاتری برود و مالکان قیمت‌ها را بالا ببرند.»

مشاور املاک دیگری در شهر جدید پردیس توضیح می‌دهد: «توقع مالکان خیلی از اجاره‌ها بالا رفته است، ما باید با آنها مذاکره کنیم تا شاید بتوانیم قیمت را به حد منطقی برسانیم.»

قیمت مسکن در پرند

قیمت مسکن نیز در پرند همسو با اجاره‌بها از ابتدای سال، روندی افزایشی را پیموده است. اکنون کف قیمت خرید آپارتمان در این شهر جدید، یک میلیارد و 150 میلیون تومان و سقف آن نیز یک میلیارد و 950 میلیون تومان برآورد می‌شود.

مشاور املاکی که در حوزه معامله ملک در پرند فعالیت می‌کند در این زمینه می‌گوید: «قیمت آپارتمان از ابتدای سال رشدی 50 تا 60 میلیون تومان را پشت سر گذاشته است، اما در این 10 روز گذشته دوباره کاهشی حدود 6 میلیون تومان پیدا کرده و دلیل آن را هم نمی‌دانیم.»

مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن این منطقه پیش‌بینی می‌کنند قیمت آپارتمان از انتهای اردیبهشت روندی رو به بالا را در پیش خواهد گرفت.

کارشناسان می‌گویند چشم‌انداز افزایشی تورم و افزایش انتظارات ناشی از این دیدگاه‌ها در آینده به رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف نیز دامن خواهد زد و پرند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟