Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:49:45 GMT

علم بدون دین از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۴۲۳۳

علم بدون دین از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: طرح‌های نوآوری و دانش‌بنیان و خانه‌های خلاق جایگاه خوبی در استان قزوین دارند، خیلی وقت‌ها با مطالعه روایات و آیات قرآن آرزو داریم، بزرگان و مسئولان عنایت ویژه‌ای به فضای علوم انسانی داشته باشند چراکه اگر حوزه‌های علمیه، مساجد و دغدغه‌مندان حوزه‌های دینی نادیده گرفته شوند علم از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شنبه پنجم شهریور ۱۴۰۱ در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر استان قزوین، بسیار متفاوت از گذشته است و مدیریت کلان استان با هماهنگی و آرامش بخشی در مسیر پیشرفت استان در حال حرکت هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌های نوآوری و دانش‌بنیان و  خانه‌های خلاق جایگاه خوبی در استان قزوین دارند، افزود: خیلی وقت‌ها با مطالعه روایات و آیات قرآن آرزو داریم، بزرگان و مسئولان عنایت ویژه‌ای به فضای علوم انسانی داشته باشند چراکه اگر حوزه‌های علمیه، مساجد و دغدغه‌مندان حوزه‌های دینی نادیده گرفته شوند علم از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد.

امام جمعه قزوین گفت: افراد باید بر اساس معیارهای عدالت و استعداد و فضایل علمی جایگاه خود را پیدا کنند. اگر خدا کسی را شایسته‌ترین ببیند، سه فرصت معنوی در اختیار این فرد قرار می‌دهد. شرح صدر، لازمه مسئولیت است، که در این حالت کوته‌بینی حذف شده و چشم‌اندازهای بلندی پیش روی فرد قرار می‌گیرد.

آیت‌الله عابدینی گفت: دومین امتیازی که خداوند  به فرد شایسته اهدا می‌کند این است که قلب او را از چشمه‌های حکمت لبریز می‌کند و از درون استعدادهای عجیبی از او بروز و ظهور پیدا می‌کند و این سرمایه عجیبی است که جان‌ها و جامعه ما تشنه این حقیقت هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه کسی که اهل تقواست به بن بست نخواهد رسید و درهای موفقیت برای او باز خواهد شد، خاطرنشان کرد: خداوند به انسان منتخب خود علومی را الهام می‌کند تا در مقابل هیچ سوالی درمانده نشود و در دوراهی‌های علمی خلاقیت‌ها و سردرگمی‌ها متحیر نماند.

توسعه استان قزوین پایه‌ای دانش محور دارد

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز در این دیدار اظهار کرد: توسعه استان قزوین پایه‌ای دانش محور دارد و این استان از  پتانسیل خوب نیروی انسانی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اینکه قزوین از منابع زیرزمینی قابل توجهی برخوردار نیست یک موهبت باشد زیرا تجربه نشان داده که تکیه بر منابع زیرزمینی خلاقیت را از بین برده و روحیه کارآفرینی را کاهش می‌دهد و نیروی جوان و کارآمد را به سمت مشاغل کارمندی و استخدامی سوق می‌دهد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: استان قزوین از شرکت‌های بزرگ و خوبی در حوزه دانش‌بنیان بهره‌مند است. یکی از افتتاح‌های امروز ما در استان قزوین، سخت‌ترین نوع کاتالیست بود که با سرمایه‌گذاری بسیار و تکنولوژی بالا در حجمی بیش از نیاز کشور تولید خواهد داشت و بنزین را به طور کامل تبدیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این سفر روی شرکت‌های صنعتی تمرکز داریم تا با افتتاح طرح‌هایی همچون خانه خلاق‌، به موضوع اشتغال و جذب فناوری در استان کمک کنیم و این طرح‌ها در راستای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی قزوين امام جمعه قزوین سورنا ستاری استان قزوین دانش بنیان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب علم با معرفت همراه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در آیین سپاس و نکوداشت اساتید دانشگاه سمنان که ظهر سه شنبه برگزار شد، ضمن اشاره به خصوصیات عالم در دیدگاه اسلام، تاکید کرد: کسب علم باید با معرفت همراه باشد.

وی افزود: عالمی که در مسیر تحصیل دانش گام برمی‌دارد به واسطه لذت حاصل از کسب علم و معرفت، به عشق دست می‌یابد و البته عشق نیز انتها ندارد.

امام جمعه سمنان ضمن قدردانی از حضور خانواده اساتید دانشگاه در این مراسم بیان کرد: همراهی با اساتید در مقاطع مختلف زندگی، دارای برکات و ثمرات فراوانی است چراکه حفظ علم و دانش منوط به وجود دانشمندان و علما است.

مطیعی با بیان اینکه خانواده اساتید و معلمان در پاداش معنوی آنان شریک هستند بیان کرد: امیدوارم همه ما در مسیر ترویج علم نافع برای رفع مسائل و مشکلات کشور کوشا باشیم.

به گزارش مهر، در این مراسم یاد و خاطره مرحوم «فرامرز هرمزی» عضو فقید هیات علمی دانشگاه سمنان و از دانشمندان یک درصد برتر جهان و همسر آن مرحوم قدردانی شد.

کد خبر 6093265

دیگر خبرها

  • برتری شمس آذر مقابل پیکان در دیدار تماشایی بدون تماشاگر
  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم