Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کرج گفت: در کشور کمبود پزشک نداریم بلکه به دلیل سوء مدیریت با توزیع غلط و نادرست نیروی پزشکی مواجه هستیم.

دکتر عبدالرسول صداقت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در کشور کمبود پزشک نداریم بلکه به دلیل سوء مدیریت با توزیع غلط و نادرست نیروی پزشکی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی در شهرستان‌های دوردست پزشک، دندانپزشک، ماما و نیروهای پزشکی وجود ندارد و در مقابل در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ متمرکز شده‌اند.

وی ادامه داد: راه حل مشکل کمبود پزشک در  شهرهای کوچک این نیست که بر تعداد دانشجوی پزشکی اضافه کنیم زیرا همین پزشکان فعلی نیز گاهی حق و حقوق خود را یک سال دیرتر و زمانی دریافت می‌کنند که ارزش آن پول کمتر شده است.

وی افزود: به عنوان یک پزشک بخش‌خصوصی بین ۶ تا ۱۰ ماه طول می‌کشد تا بیمه‌هایی مانند تامین اجتماعی و بیمه‌های تکمیلی پول ما را پرداخت کنند. بنابراین در چنین شرایطی به جای افزودن به دانشجوهای پزشکی که هشت سال فرآیند تحصیل آن‌ها طول می‌کشد، باید نیروی با تجربه امروز را علاقه‌مند به ماندگاری کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کرج با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پذیرش دانشجوی پزشکی بیشتر وجود ندارد، گفت: دولت در حالی با هزینه‌های بسیار گزاف دانشجویان پزشکی را افزایش می‌دهد که به جرات می‌توان گفت به هیچ عنوان دانشکده‌های پزشکی ظرفیت پذیرش دانشجوی بیشتر را ندارند و در نتیجه پزشکی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود که سواد و تجربه کافی ندارد و مردم متضرر می‌شوند.

به گفته وی اشتباه‌ترین کاری که می‌تواند اتفاق بیفتد، افزایش سالانه ۲۰ درصدی تعداد دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی است.

صداقت در پایان مطرح کرد: بنابراین باید سیستم بیمه‌ای در کشور تقویت و  تعرفه‌ها واقعی و منطبق با تورم شود البته این نه به معنای فشار برمردم بلکه باید بیمه‌ها مکلف به پرداخت باشند. اکنون یک بیمار وقتی با دفترچه بیمه به پزشک مراجعه می‌کند حدود ۷۰ درصد هزینه را خود و ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه را بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که این موضوع باید اصلاح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان نظام پزشکی کرج کمبود پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور