Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پژوهشگر قلب‌وعروق گفت: امسال هفته جهانی قلب اصفهان را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته با تجربه‌های اندوخته شده طی سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد.

ساحل جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان از ابتدا همکار و همراه فدراسیون جهانی قلب بوده است، اظهار کرد: فعالیت‌ها و همراهی‌ها به شکل‌های مختلف اجرا شده است؛ این فدراسیون همکارهای مختلفی در سراسر دنیا دارد که یکی از بازوهای ایده‌پرداز و اجرا کننده آن در سطح جهان «پژوهشکده قلب‌وعروق» اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان با مسئولیت اصلی سازمان مردم نهاد دوستان قلب و همچنین انجمن علمی دانشجویی دوستان قلب فعالیت خود را آغاز کرده که حداقل طی هفت سال گذشته این فعالیت به صورت برنامه هفته جهانی قلب اصفهان و در دو سال اخیر به صورت هفته جهانی قلب ایران برگزار می‌شود.

این پژوهشگر قلب‌وعروق تصریح کرد: هفته جهانی قلب اصفهان فعالیت‌هایی را در زمینه پیشگیری از رخداد بیماری‌های قلبی‌-عروقی، بازتوانی بیماران اجرا می‌کند و سعی کرده سال به سال ارگان‌های بیشتری را درگیر کرده و به افراد بیشتری آموزش دهد؛ با فعالیت‌های مختلف افراد بیشتری را چه در زمینه اجرا و چه دریافت خدمت داشته باشد.

وی اضافه کرد: انجمن دوستان قلب از فعال‌ترین سازمان‌های مردم نهاد استان و کشور محسوب می‌شود ولی ارگان اصلی که به‌عنوان زیرمجموعه پژوهشکده فعالیت می‌کند یک گروه دانشجویی است که اجرای برنامه‌ها از تولید ایده، خلاقیت، تولید محتوا، اجرا و ارزشیابی را برعهده دارد.

جوانبخت با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشکده همه ساله به صورت جامع برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای همه سنین از کودکان، نوجوانان، جوانان، افراد میانسال و سالمندان به اجرای برنامه به شیوه خاص یعنی تولید محتوا بر اساس گروه‌های سنی در راستای فعالیت‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته پروژه "روان سالم قلب سالم" به برنامه‌ها اضافه شده است، گفت: فراتر از برنامه‌ها، نگاه و دیدگاه بُعد جسمانی، بُعد روان و سلامت روان را هم دنبال می‌کنیم.

این پژوهشگر قلب‌وعروق ادامه داد: متخصصان مختلف از چند ماه زودتر از اجرای برنامه گردهم می‌آیند و از قسمت برش افکار تا اجرا را مدیریت می‌کنند. در این برنامه‌ها تولید محتوای علمی به روز در زمینه‌های سبک زندگی سالم، اصلاح فعالیت‌ها، اصلاح سبک زندگی ناسالم، تغذیه، فعالیت بدنی، دخانیات، استرس و سلامت روان ارائه می‌شود.

وی گفت: امسال نیز هفته جهانی قلب اصفهان را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته با تجربه‌های اندوخته شده طی سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد و به صورت مجازی و حضوری فعالیت‌ها را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

جوانبخت یادآور شد: باید افراد جامعه در هر سن و سطح اجتماعی و فرهنگی، آموزش‌هایی که از ما دریافت می‌کنند را به صورت خودجوش در اختیار سایر اعضای خانواده و همکاران خود قرار دهند و دیگران را آموزش دهند تا بتوانیم این آموزش‌ها را به صورت مستمر و در طول سال برگزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند که انجمن علمی در طول سال فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، اما در این هفته فعالیت‌ها به صورت متمرکز ارائه می‌شود.

کد خبر 599908

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قلب و عروق سلامت قلب و عروق قلب و عروق بیماری های قلبی عروقی قلب بیماری قلبی عروقی بیماران قلبی بیماری قلبی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سال های گذشته برنامه ها فعالیت ها قلب وعروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود

سردار مسعود قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به لغو برنامه مراسم گرامیداشت حماسه غرورآفرین عملیات بازی‌دراز در هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد جوی و بارش شدید باران و رعدوبرق، در راستای حفظ سلامتی زائران برگزاری این مراسم به ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه موکول شد.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت این حماسه غرورآفرین و نیز افتتاحیه راهیان نور با حضور کاروان‌هایی از سراسر کشور در ارتفاعات بازی‌دراز، افزود: ۱۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز چهارشنبه یادواره شهید شیرودی در یادمان این شهید بزرگوار و همچنین یادواره شهدا در کنار حرم مطهر احمد بن اسحاق برگزار می‌شود.

جانشین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: ۲۰ اردیبهشت ماه مصادف با روز پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح صعود به ارتفاعات بازی‌دراز انجام خواهد شد.

قنبری با تاکید بر آمادگی‌های لازم برای برگزاری این مراسم و میزبانی از زائران شهدای این عملیات، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار نفر از هموطنان از ۲۵ استان در این برنامه شرکت کنند.

به گفته وی، سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر به ارتفاعات بازی دراز صعود داشتند.

قنبری از آمادگی شهرستان‌های دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب برای اسکان زائران خبر داد و تصریح کرد: پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس هوایی و معاونت بهداری سپاه از ورودی استان کرمانشاه تا ارتفاعات بازی‌دراز مستقر خواهند شد و تمامی بیمارستان‌ها در آماده‌باش هستند.

وی در بحث موکب و خدمات‌رسانی به زائران، گفت: از ورودی این استان تا ارتفاعات بازی‌دراز موکب‌هایی به صورت خودجوش برپا می‌شود.

کد خبر 6096508

دیگر خبرها

  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J ۳۰
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نایب‌قهرمانی
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نائب‌قهرمانی
  • مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود