Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ذاکر سعیدی نژاد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال تا پایان مردادماه گفت: در این مدت همچنین شاهد افزایش حدود ۲۰ درصد مراجعان برای اهدای خون.

او با بیان اینکه در این بازه زمانی شاهد افزایش میزان مراجعه بانوان استان از ۵ درصد به ۲۵ درصد برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان بودیم، افزود: حجم بالای مراجعه‌ها سبب شد بتوانیم ۲۰۰ واحد خون به استان‌های تهران، فارس و زاهدان ارسال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی نژاد به نگرانی بانوان از کم خونی و عوارض‌های ناشی از اهدای خون اشاره کرد و ادامه داد: پزشکان مجرب اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورتیکه شرایط اهدای خون نداشته باشند، ضمن معافیت از این امر، آن‌ها را برای درمان راهنمایی می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه درخصوص خون شسته شده پیشرفت خوبی داشتیم، اما در رابطه با خون اشعه دیده به دلیل فراهم نبودن جایگاه مناسب مشکل داریم، افزود: با راه اندازی ساختمان جدید که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد، این شرایط فراهم می‌شود.

این مقام مسئول به وجود ۳ پایگاه فعال خون گیری در شهرستان‌های یاسوج، گچساران و دهدشت اشاره و اضافه کرد: نیاز خونی در سطح استان حدود ۱۰۰ واحد در روز است که به صورت ۱۰۰ درصد تامین می‌شود و با توجه به استقبال خوب اهداکنندگان خون تاکنون از نظر میزان فراورده‌های خونی دچار مشکل نشده‌ایم.

سعیدی نژاد با اشاره به فعالیت تیم سیار در سطح استان، گفت: پیگیر تهیه یک آمبولانس سیار جهت خدمات رسانی به مناطق کمتر برخوردار هستیم.

وی با دعوت از جوانان، بانوان و افراد دارای شرایط اهدای خون برای شرکت در این امر خیرخواهانه، تاکید کرد: از مراجعه کنندگان خواهشمندیم اهدای خون در ساعت‌های اولیه روز به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون کهگیلویه و بویراحمد اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد

مهرجو فرخی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۹ درصد کاهش داشته است گفت: عمده کالا‌های جابه جا شده شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و سایر محصولات کشاورزی بود.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت داشتند بیان کرد: بر اساس کارت هوشمند صادره جهت ناوگان تعداد یک هزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت و هزار و ۹۹۷ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالا به دریافت کارت هوشمند اقدام کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه