Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از پنجره چهارم انتخایی جام‌جهانی ۲۰۲۳، فردا (دوشنبه) به مصاف استرالیا می‌رود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، فردا (دوشنبه) ۷ شهریور ۱۴۰۱ در «بندیگو» مهمان تیم ملی استرالیا قهرمان سال‌های اخیر آسیا - اقیانوسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان عطایی که با برد مقابل ژاپن (بازی روز پنج‌شنبه سوم شهریور) این پنجره را آغاز کرده است، در دومین بازی خود از این پنجره شرایط کاملا متفاوتی را نسبت به بازی اول تجربه خواهند کرد که در ادامه به برخی از دلایل این موضوع می‌پردازیم.

* غایبان بزرگ ایران

تیم ملی ایران در بازی مقابل ژاپن (به دلیل میزبانی بودن صعود این تیم به جام جهانی ۲۰۲۳ قطعی است) با ترکیب کامل خود وارد میدان شد و با درخشش ستارگانی چون حامد حدادی،‌ بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی برابر سامورایی‌ها به پیروزی رسید تا شاگردان «هواس» را با باخت بدرقه کند.

اما در بازی فردا (دوشنبه) که ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد، شاگردان سعید ارمغانی در نبود ستارگانی چون حامد حدادی (به دلیل مصدومیت جزئی)، ارسلان کاظمی (به دلیل مصدومیت از ناحیه گردن)‌ و بهنام یخچالی (به دلیل حضور در بوندسلیگا و بازی برای تیم MBC) باید مقابل قهرمان قدرتمند آسیا و اقیانوسیه به میدان بروند.

بیشتر بخوانید:
ترکیب ترسناک بسکتبال استرالیا برای بازی با ایران

* استرالیا فراتر از آسیا

بسکتبال استرالیا همواره از نظر سطح و فرهنگ کاملا متفاوت با بسکتبال آسیاست. کانگوروها که همیشه اختلاف سطح خود با آسیا را نشان داده‌اند، در رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی هم با تیم دوم خود حضور یافته و عنوان قهرمانی را مقتدرانه (به جز بازی فینال مقابل لبنان) به دست آوردند تا بار دیگر نشان دهند که سطح فنی بسکتبال آن‌ها یک سر و گردن بالاتر از قاره کهن است.

طبق اعتراف همه تیم‌های آسیایی، تیم ملی استرالیا را نمی‌توان با هیچ یک از تیم‌های آسیایی حتی ایران، چین و ژاپن مقایسه کرد، چرا که بسکتبال جهان همواره شاهد درخشش ستارگان این کشور در بالاترین سطح این رشته یعنی NBA است. با همه این موضوعات باید آن‌ها را بدون شک یکی از قدرت‌های اول بسکتبال جهان دانست که شانس اول صعود به جام جهانی نیز به شمار می‌روند.

* وضعیت ایران در گروه F

تیم ملی ایران در مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ (پنجره اول تا سوم) عملکرد چندان قاطعی نداشت و در پنجره‌های دوم و سوم دو باخت را مقابل قزاقستان تجربه کرد تا با شرایطی سخت وارد مرحله دوم یعنی گروه F شود. چرا که امتیازات دور قبل در این مرحله منظور می‌شوند.

شاگردان عطایی در این مرحله با تیم‌های استرالیا، چین، ژاپن، قزاقستان و بحرین هم گروه هستند اما در پنجره‌های چهارم تا ششم فقط با چین، ژاپن و استرالیا دیدار می‌کنند چرا که در سه پنجره‌ قبل با سه تیم دیگر بازی کرده‌اند. با شرایط کنونی، تیم ملی ایران برای قطعی شدن صعودش ضمن تاثیر پذیر بودن از نتایج تیم‌های دیگر، نیاز دارد که سه بازی خانگی خود مقابل حریفان قدرتمند این مرحله را با برد پشت سر بگذارد.

بازی خانگی اول مقابل ژاپن با برد به اتمام رسید و باید دید در ادامه راه چه نتایجی برای تیم ملی ایران به ثبت خواهد رسید. ضمن اینکه نتایج حریفان اصلی مانند قزاقستان هم بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم ملي بسكتبال ايران تیم ملی بسکتبال استرالیا جام جهانی بسکتبال 2023 بسكتبال حامد حدادي ارسلان كاظمي بهنام یخچالی جام جهانی ۲۰۲۳ تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا به مصاف تایلند میزبان رفت و توانست با برتری چهار بر یک برای سیزدهمین بار قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۴ شود.

در این مسابقه مهدی کریمی، سعید احمدعباسی، علی‌اصغر حسن‌زاده و باقر محمدی برای ایران گلزنی کردند و سورنویچیان تک گل تایلند را به ثمر رساند.

تیم ملی فوتسال ایران در این بازی با ترکیب زیر به میدان رفت:

مسعود محمدی، محمدحسین درخشانی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، بهروز عظیمی

نیمه اول

تیم ملی بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه دوم روی کار زیبای مهدی کریمی به گل نخست خود رسید. در ادامه حملات ایران ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ششم نیمه دوم، روی حرکت زیبای مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی به شکل رباح ماجری دروازه تایلند را برای بار دوم باز کرد و در این مسابقات هشت‌گله شد. بعد از این گل تایلندی‌ها چند فرصت داشتند که با بی‌دقتی آنها را از دست دادند. در ادامه و در فاصله شش دقیقه تا پایان نیمه نخست، ایران صاحب پنج خطا شد و سنگ‌سفیدی نیز با کارت زرد داور جریمه شد. پس از آن تلاش‌های دو تیم فایده نداشت تا شاگردان شمسایی با همان برتری دو بر صفر به رختکن بروند.

نیمه دوم

تایلندی‌ها این نیمه را بهتر آغاز کردند و سرانجام مزد زحماتشان را گرفتند و در دقیقه پنجم نیمه دوم به گل رسیدند. سورنویچیان، کاپیتان تایلند موفق به بازکردن دروازه ایران شد. شاگردان شمسایی خیلی زود به خود آمدند و توانستند روی یک ضربه کرنر با ضربه والی علی‌اصغر حسن‌زاده گل سوم را به ثمر برسانند. بعد از این گل دوباره تایلند سر تا پا حمله شد و درخشش باقرمحمدی مانع از بازشدن دروازه ایران روی موقعیت‌های تایلند شد. حملات تایلند تا شش دقیقه پایانی نیمه دوم ادامه داشت و دفاع خوب شاگردان شمسایی مانع بازشدن دروازه تیم ملی شد. همین امر سبب شد تا تایلند رو به بازی پاورپلی (پنج‌نفره) بیاورد. همین سبب شد تا دروازه تایلند خالی باشد و باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی، بتواند از دروازه خودی برای بار چهارم دروازه میزبان را باز کند.

ایران حتی فرصت داشت که گل‌های بیشتری به ثمر برساند، اما دقت پایین بهروز عظیمی مانع این اتفاق شد. سرانجام تیم ملی توانست با همان نتیجه چهار بر یک برنده شود و قهرمان آسیا لقب بگیرد.

تیم ملی فوتسال ایران با ۱۳ قهرمانی، دو نایب‌قهرمانی و دو عنوان سومی، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها در قاره آسیاست. تایلند نیز با این شکست، به سومین نایب‌قهرمانی خود رسید و همچنان در حسرت قهرمانی آسیا باقی ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • ایران قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • ما اینجاییم تا قهرمان فوتسال آسیا شویم