Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان رحمانی که به مناسبت هفته دولت میهمان خبرگزاری ایرنا در آذربایجان غربی بود در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت سرانه فضای آموزشی در آغاز بکار دولت سیزدهم در استان ادامه داد: سرانه فضای آموزشی استان در سال گذشته ۴.۰۵ بوده که با توجه به میانگین ۵.۱۸ درصد در کشور آذربایجان غربی در رتبه ۳۰ قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در این استان ۴.۱ است و سرانه میانگین کشوری ۵.۲۲ بوده که استان با رتبه ۲۸ شاهد رشد مطلوبی در طی یکسال گذشته بوده است.

 براساس اظهارات مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی سرانه فضای آموزشی استاندارد در کشور ۸.۳۹ متر مربع به ازای هر دانش آموز است ولی میانگین کشوری ۵.۱۸ درصد است.

تخصیص اعتبارات مصوب سفرریاست جمهوری آغاز شده است

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: تخصیص اعتبارات مصوب سفر که مبلغ آن ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال بوده آغاز شده و این رقم ها در طول سه سال به صورت کامل محقق خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه در این دوره از سفر ریاست جمهوری به استان مصوبات مطلوبی برای نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است افزود: تخصیص این اعتبارات شروع شده و توسعه فضاها، تکمیل مدارس نیمه تمام دولتی و خیر ساز، تکمیل و بهسازی سرویسهای بهداشتی و تجهیزات محل هزینه اعتبارت است.

وی با بیان اینکه اولویت بندی در این زمینه نیز انجام شده است اظهار کرد:  تکمیل مدارس نیمه تمام خیرساز، دولتی و مشارکتی و همچنین محرومیت زدایی از اولویتهای این بخش است.

طبق گفته های وی مناطقی با مشکلات حاد در استان وجود دارد که برنامه ریزی شده از محل اعتبارات محرومیت زدایی با تخصیص ۲ هزار و ۵۶۰ میلیاردریال ( ۲۵۶ میلیارد تومان) در سال ۱۴۰۱نسبت به احداث و بهره برداری طرح ها در این مناطق اقدام شود.

۲۲ پروژه آموزشی در هفته دولت آماده بهره برداری شد

رحمانی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت ۲۲ پروژه آماده افتتاح شده است گفت: این طرح ها یک باب سالن ورزشی و ۲۱ مدرسه با ۱۴۴ کلاس درس را شامل می شود.

بر اساس گفته های وی متراژ این مدارس ۲ هزار و ۶۶۱ متر مربع بوده و برای آنها یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: از مهر ۱۴۰۰ نیز ۷۲ پروژه با ۳۸۹ کلاس درس به متراژ ۵۶ هزار و ۴۳۲ متر مربع فضای آموزشی به اتمام رسیده و تحویل دستگاه بهره بردار شده است.

وی با اشاره به طرح های قابل بهره برداری در مهرماه امسال اضافه کرد: در مهرماه امسال ۳۴ پروژه آموزشی با ۱۵۶ کلاس درس و متراژ ۲۳ هزار و ۷۸۰ متر مربع با اعتبار هزینه شده به میزان یکهزار و ۶۰۰ میلیاردریال ( ۱۶۰ میلیارد تومان) تحویل آموزش و پرورش می شود.

۲۱ درصد مدارس آذربایجان غربی نا ایمن است

به رغم تلاش‌ها و تکاپوی دولت برای رفع محرومیت این میراث نامیمون گذشته از چهره مدارس و فضاهای آموزشی آذربایجان غربی همچنان ۲۱ درصد مدارس نا ایمن هستند.

به گفته مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ۱۳۵ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند و ۱۷.۱ درصد این فضاها نیازمند مقاوم سازی و ۳.۸ درصد آنها نیاز به تخریب، بازسازی و نوسازی دارد.

رحمانی با بیان اینکه میانگین مدارس نا ایمن کشوری۱۹.۲درصد است افزود: در سطح استان آذربایجان غربی تعداد مدارس گلی، خشتی و خشکه چینی به صفر رسیده است و هیچ مدرسه‌ای به این شکل وجود ندارد.

طبق گفته‌های وی، در قالب مدارس سنگی با ملات ۲۹۳ کلاس وجود دارد و مدارس کانکسی ۳۲۰ مدرسه را شامل می‌شود که از این تعداد ۱۲۰ مدرسه دارای دانش آموزان بالای ۲۰ نفر هستند.

وی با بیان اینکه در این راستا در کشور طرحی از سال مالی ۱۴۰۱آغاز شده است، ادامه داد: این طرح به نام شهید دانش آموز رضا پناهی اجرا می‌شود و شیوه نامه اجرایی آن نیز ابلاغ و اطلاعات لازم نیز جمع آوری و اجرای آن از امسال آغاز شده است.

سیستم گرمایشی ۳۵۰ مدرسه آذربایجان غربی استاندارد سازی شده است

رحمانی در بخش دیگری از مصاحبه خود با خبرنگار ایرنا با اشاره به استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: در سال ۱۴۰۰ سیستم گرمایشی ۳۵۰ مدرسه استان استاندارد سازی شده و تحویل آموزش و پرورش شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با بیان اینکه در سالجاری ۱۳۲ کلاس درس باقی مانده در حال استاندارد سازی است افزود: تا پایان تابستان امسال این اقدام نیز محقق می شود.

طبق گفته های وی هیچ کلاسی با سیستم گرمایشی غیر استاندارد در استان باقی نخواهد ماند مگر اینکه مناطق آموزشی اعلام نکرده باشند و یا زیرساختها در منطقه یاد شده فراهم نشده باشد.

پیرانشهر کمترین میزان فضای آموزشی را در آذربایجان غربی داراست

آنچه که از صحبت‌های مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی احصا شد چالش کمبود فضای آموزشی در هشت منطقه آموزشی از مجموع ۲۴ منطقه استان حاد بوده و نیازمند توجه جدی است.

قهرمان رحمانی در این باره گفت: شهرستان پیرانشهر با سرانه ۱.۷ متر مربع فضا به ازای هر دانش آموز کم ترین میزان فضای آموزشی را در استان دارد.

وی با بیان اینکه نواحی یک و ۲ ارومیه نیز به رغم واقع شدن در مرکز استان نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی هستند افزود:شهرستان سردشت، بخش سیلوانا، شهرستانهای اشنویه، بوکان، میاندواب، مرحمت اباد و مهاباد نیز به ترتیب در رتبه های بعدی از نظر کمبود سرانه آموزشی قرار دارند.

براساس اظهارات رحمانی، آذربایجان غربی برای رسیدن به سرانه متوسط کشوری در حال حاضر نیازمند چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس است و ۸۱ هزار میلیاردریال اعتبار جهت تحقق این موضوع لازم است.

برای مقاوم سازی فضاهای آموزشی این استان نیز ۲۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

آذربایجان غربی استانی با بیش از سه میلیون نفر جمعیت ساکن و ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز است دستیابی به توسعه همه جانبه با توسعه و تقویت آموزش و پرورش ممکن خواهد بود و این موضوع با توجه به زیرساخت‌ها و سایر عوامل موثر محقق خواهد شد.

برچسب‌ها مدارس هفته دولت آذربایجان غربی وزارت آموزش و پرورش دولت مردمی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس هفته دولت آذربایجان غربی مدارس هفته دولت آذربایجان غربی وزارت آموزش و پرورش دولت مردمی دانش آموزان توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی سرانه فضای آموزشی استاندارد سازی مدیر کل نوسازی سیستم گرمایشی آموزش و پرورش هفته دولت دانش آموز آغاز شده متر مربع کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیک به چهار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر مدارس حاشیه راههای استان در قالب اجرای طرح آموزش و ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسمی که به مناسبت آموزش نکات ایمنی ترافیک و عبور و مرور بین دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم امروز ۱۳ مدرسه و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر حضور دارند که از آموزش‌های لازم ایمنی و ترافیکی بهره‌مند می‌شوند.‌

وی افزود: هدف از این همایش ایمنیِ ترافیک دانش آموزان افزایش حساسیت‌ها به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع ۲۸ مدرسه در سطح استان آذربایجان‌غربی زیر پوشش طرح آموزش و ایمنی‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها قرار گرفتند چرا که یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار برای کاهش میزان تلفات و آمار تصادفات رانندگی، نهادینه کردن موضوع ایمنی و فرهنگ ترافیکی و آموزش دانش‌آموزان حاشیه راه‌ها است.

دست‌نشان تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح اقلام کمک آموزشی از جمله کیف، دفتر و لوازم التحریر، تجهیزات ایمنی، کتابچه های آموزشی در بین دانش آموزان توزیع و در کنار آن با بهره‌مندی از شیوه‌هایی همچون نمایش کودک و با بهره‌مندی از ابزارهای کودک‌پسند مفاهیم مربوطه آموزش داده می‌شود.

کد خبر 749503

دیگر خبرها

  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی