Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز حسن رضا میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در هفته دولت سال جاری ۳۶ پروژه گازرسانی به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: پروژه‌های در دست افتتاح شامل دو روستا، چهار شهرک روستایی، چهار پاسگاه مرزی و ۲۵ واحد صنعتی جدید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روستای رشوانلو در شهرستان شیروان و روستای هوشان در شهرستان مانه‌وسملقان با مجموعا ۹۹ خانوار که شامل ۳۳۵ نفر هستند، از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، گفت: متراژ شبکه این دو پروژه هشت هزار و ۵۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی افزود: همچنین در این هفته گازرسانی به شهرک روستای سوخسو هاشم در شهرستان راز و جرگلان، شهرک روستای گلی در شهرستان بجنورد، شهرک روستای قره نوده در شهرستان بجنورد و شهرک روستای پسرکانلو در شهرستان بجنورد با جمعیت حدود ۶۰۰ نفر افتتاح می‌شود و همچنین در گازرسانی به مناطق الحاق به طرح روستای بچه دره حدود ۲۷۰ نفر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه به گازرسانی به واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۲۵ واحد صنعتی از گاز برخوردار می‌شوند که از این تعداد ۱۱ صنعت در شهرستان بجنورد، اسفراین با ۵ صنعت، شیروان با ۴ صنعت، گرمه با ۲ صنعت، فاروج، جاجرم و مانه‌وسملقان هر کدام با ۱ صنعت؛ از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در هفته دولت، چهار پاسگاه مرزی شامل پاسگاه مرزی خیرآباد، کاریز، قره قانلو و بکسو از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

میربلوکی افزود: با پایان عملیات گازرسانی به ۲۵ شهر و ۷۵۰ روستا و اجرای بالغ بر ۷ هزار و ۵۱۲کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب بیش از ۱۸۲ هزار و ۸۷۲ عدد انشعاب، استان خراسان‌شمالی در جمع سه استان پیشرو در زمینه گازرسانی قرار گرفته و استان سبز در زمینه گازرسانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری ۱۰۰ درصد بوده، بیان کرد: تاکنون ۷۵۰ روستا از نعمت گاز برخوردارند و ارتقاء درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی به ۹۹.۲ درصد رسیده که از دیگر دستاوردهای شرکت گاز در راستای کسب و کار و ارتقای سطح زندگی مردم خوب استان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار ثبت شده تعداد مشترکان گاز در خراسان شمالی ۳۵۰ هزار و ۱۰۸ خانوار هستند، گفت: از این تعداد ۳۸ درصد مشترکان روستایی و ۶۲ درصد مشترکان شهری هستند.

میربلوکی بیان داشت: از مجموع مشترکان گاز استان، ۳۸.۴ بجنورد، ۱۸.۹ شیروان، ۱۴.۶ اسفراین، ۱۰.۷ مانه و سملقان، ۵.۸ فاروج، ۴.۷ جاجرم، ۴.۸ رازو جرگلان و گرمه ۳.۱ است.

این مقام مسئول افزود: مشترکان بدحساب گاز در خراسان‌شمالی کارخانه قند شیروان با ۲۲ میلیارد تومان و فولاد با ۱۴ میلیارد تومان است، که فولاد تقسیط انجام داده و بدهی‌ها در حال پرداخت است، که دلیل اصلی این بدهی‌ها عدم ثبات قیمت‌ها در سال گذشته بود اما در سال جاری با ثبات قیمت پرداخت‌ها به موقع انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه سال به سال مصارف سوخت در حال افزایش است، صنایع خراسان‌شمالی به فکر تامین سوخت مایع باشند و نسبت به دوگانه سوز کردن مشعل‌ها اقدام کنند، زیرا در زمستان به دلیل مصارف خیلی بالا با محدودیت مواجه می شوند.

میربلوکی اظهار داشت: بیشترین مصرف گاز طی یک شبانه روز مربوط به نیروگاه شیروان است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در استان چهار هزار خانوار از نعمت گاز محروم هستند و از سوخت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت گاز خراسان شمالی پروژه گازرسانی گازرسانی به روستاها شرکت گاز خراسان شمالی شهرستان بجنورد شهرک روستای نعمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجموعه بسیج دانشجویی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین اقدام به برگزاری اردوی جهادی یک‌روزه در مناطق محروم روستای «زاری» از توابع شهرستان اسفراین کرد.

در این اردوی جهادی چند تن از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین، استادان و ۲۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به مدت یک روز در کارگروه‌های تعلیم و تربیت، فرهنگی و بهداشت با هدف توسعه فرهنگ محرومیت‌زُدایی بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم و پویاسازی مدارس مشغول به فعالیت شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان