Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد شیراز از برگزاری اولین همایش جامع علمی دانشجویی شیمی دارویی در قالب پژوهشی و آموزشی به صورت مجازی خبر داد.

آرش جوابی، مسئول انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد شیراز و دبیر کارگروه تخصصی شیمی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری از برگزاری اولین همایش جامع علمی دانشجویی شیمی دارویی در قالب پژوهشی و آموزشی به صورت مجازی به مناسبت سالروز بزرگداشت زکریای رازی با هدف افزایش اطلاعات علمی عمومی و تخصصی دانشجویان و با رویکرد توانمندسازی برای دانشجویان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مسئول انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه واحد شیراز گفت: حاشیه این همایش علمی دانشجویی که با حضور و مشارکت جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی شیمی در گرایش‌های مختلف از جمله شیمی دارویی شیمی تجزیه شیمی آلی و شیمی معدنی و همچنین فیتو شیمی و نانو شیمی برگزار شد به معرفی کاملی از رشته شیمی دارویی و داروسازی نقش علم شیمی و گرایش‌های مختلف آن از مطالعه و طراحی تا سنتز و تولید انواع دارو‌های شیمیایی واکسن‌ها و دارو‌های مهم در درمان انواع سرطان‌ها پرداخته شد.

وی در ادامه به نقش و جایگاه متخصصان علم شیمی در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و کنترل کیفیت و واحد‌های سنتز مواد دارویی و بازار کار و فرصت‌های نوین شغلی در حوزه دارویی و سلامت برای دانش آموختگان رشته‌های دانشگاهی شیمی اشاره کرد.


مسئول انجمن علمی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد شیراز گفت: بخش مهم دیگری از این همایش مجازی به مبحث شیمی پزشکی و کاربرد علم شیمی در مطالعه تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها به ویژه انواع سرطان‌ها و روش‌های نوین درمانی از جمله شیمی درمانی_ رادیو تراپی_ هورمون تراپی و همچنین کاربرد علم شیمی و فیزیک در علومی نظیر رادیولوژی و سونوگرافی اختصاص داده شد.

جوابی اظهار کرد: همچنین در بخش پایانی این همایش علمی آموزشی به معرفی کاربرد علم شیمی در صنایع محصولات بهداشتی آرایشی و ضدعفونی نظیر الکل پرداخته شد.


وی در خاتمه به محوریت‌های مختلف این همایش علمی دانشجویی نظیر شیمی آلی دارویی، شیمی تجزیه دارویی، سنتز و دارورسانیپوشش‌های دارویی شیمی سبز در داروسازی و کاربرد واکنش‌های سنتزی در صنایع دارویی بیوشیمی و شیمی زیستی نانوتکنولوژی دارویی اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد شیراز وزارت علوم شیمی کاربردی دانشگاه دانشگاه آزاد شیراز علمی دانشجویی شیمی مسئول انجمن علمی شیمی دارویی همایش علمی علم شیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه‌السادات میرجلیلی مسئول انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از برگزاری رویداد خشتانه خبر داد.

وی عنوان کرد: نخستین جشنواره معماری در دانشکده هنر و معماری واحد یزد درحال برگزاری است که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری رویداد خشتانه بود.

مدیر گروه مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی یزد و مسئول برگزاری رویداد خشتانه تأکید کرد: این رویداد علمی ـ دانشجویی همزمان با هفته بزرگداشت معماری به همت انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.

میرجلیلی تبیین کرد که در رویداد خشتانه می‌تواند علاوه بر تجربه ساخت عناصر معماری در قالب کوچک؛ دانشجویان علاقه‌مند را با انجام کار‌های تیمی که یکی از نیاز‌های رشته‌ی معماری است آشنا کند.

وی، هدف این رویداد را انجام کار تیمی دانشجویی با مواد و مصالح جذاب (خشت‌های کوچک و ملات) عنوان کرد که با حضور ۱۵ نفر در قالب سه گروه تیمی به رقابت پرداختند.

نخستین دوره جشنواره معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد همراه با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری سمینار‌های علمی با حضور استادان صاحب‌نظر، بازدید از بافت تاریخی یزد و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی متناسب با رشته مهندسی معماری از تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود