Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:51:58 GMT

افزایش 13 درصدی اهداء خون در استان فارس

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۳۱۵۱

افزایش 13 درصدی اهداء خون در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، عباس صداقت در مراسم ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد به پایگاه ثابت خونگیری، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، شاهد افزایش ۹ درصدی اهداء خون در کشور و افزایش ۱۳ درصدی اهداء خون در استان فارس هستیم.

صداقت با اشاره به اهمیت اهدای خون در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و نجات جان بیماران، گفت: بسیاری از مردم، نسبت به روند فرآوری خون اطلاع دقیق و کاملی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از زمان حضور اهداء کننده خون به یک پایگاه و مرکز تا زمان تزریق خون و فرآورده‌های خونی به بیمار، قریب به ۱۶۰۰ فرایند با حساسیت، ظرافت و دقت، انجام می‌شود.

صداقت با اشاره به ضرورت ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد، گفت: استان فارس به عنوان قطب و مرکز پیوند کبد، چشم و ... ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در کشور محسوب شده و به همین دلیل میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی در آن بالاتر از بسیاری از نقاط کشور است.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: تاکنون زمان پذیرش اهداء کنندگان در پایگاه انتقال خون لامرد، ۲ روز در هفته بود که نگرانی‌هایی به دنبال داشت.

سید موسی موسوی با بیان اینکه از این پس، اهداء خون در پایگاه شهرستان لامرد به شکل روزانه انجام می‌شود و این هدیه خوب از سمت دولت به مردم است.

وی گفت: اکنون نزدیک ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در شهرستان لامرد مراحل ساخت را طی می‌کند، با این حال پایگاه ثابت خونگیری به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت مردم یکی از مهمترین پروژه ها است.

موسوی ضمن قدردانی از "خانم منوچهری" خیر نیک اندیش برای بنای پایگاه انتقال خون لامرد، گفت: در این منطقه به هر حوزه ای که نگاه کنیم ردپای خیرین دیده می شود، درخصوص اهدا خون هم همینطور است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: اهداء خون انتقال خون سازمان انتقال خون عباس صداقت پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد اهداء خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی همتی فر صبح جمعه در محل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز با حضور ۱۶۱۸ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهش و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون نسبت به دوره قبل افزود: این استقبال نشان دهنده اشتیاق روزافزون مردم، به ویژه جوانان، به تعالیم نورانی قرآن کریم است.

همتی فر ادامه داد: استان خراسان رضوی با داشتن ۱۶۱۸ نفر شرکت کننده، در صدر فهرست استان‌های کشور از نظر تعداد متقاضیان قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه بیشترین شرکت کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد که آقایان در سازمان تبلیغات و بانوان در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون، ۱۱۳۰ نفر از بانوان و ۴۸۸ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی پذیرفته شدگان این مرحله، به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند و در صورت موفقیت، مدرک معادل لیسانس یا فوق لیسانس دریافت خواهند کرد.

کد خبر 6095563

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان