Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:08:34 GMT

کشف ارتباط معنادار حالت ستون فقرات و کاهش شناختی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۳۱۷۱

کشف ارتباط معنادار حالت ستون فقرات و کاهش شناختی

پژوهشگران ژاپنی در بررسی جدیدی موفق شده‌اند ارتباطی را بین حالت ستون فقرات و کاهش شناختی کشف کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایتک دیلی، این پرسش که آیا کاهش شناختی ممکن است با ارزیابی تعادل ستون فقرات شناسایی شود یا خیر، از طریق یک آزمایش در مقیاس بزرگ مورد بررسی قرار گرفت که در افراد بین ۵۰ تا ۸۹ سال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران "دانشگاه شینشو"(Shinshu University) ژاپن، ارتباطی را بین "محور عمودی ساژیتال"(SVA) و افزایش سن و کاهش عملکرد شناختی کشف کردند.

پژوهشگران دریافتند که هنگام مشاهده بدن از پهلو، هرچه سر و گردن بیشتر جلو بیایند، احتمال بیشتری وجود دارد که نشانه‌های زوال شناختی در بیماران مشاهده شود. در مردان، محور عمودی ساژیتال با کاهش شناختی مستقل از افزایش سن مرتبط بود. کاهش شناختی در زنان صرف نظر از سن، شایع‌تر بود.

اختلال شناختی خفیف، به عنوان شکایات مرتبط با شناخت از طرف شخص یا دیگران تعریف می‌شود اما زوال عقل در آن وجود ندارد. در مناطقی که دستیابی به تجهیزات آزمایشی تخصصی و پرهزینه برای جمعیت سالمند محدود است، امکان دارد تشخیص اختلال شناختی به صورت محدود انجام شود.

"هیکارو نیشیمورا"(Hikaru Nishimura)، پژوهشگر ارشد این پروژه، یک کاردرمانگر است که مشکلاتی را که سالمندان با آن روبه‌رو می‌شوند، از دیدگاه توانبخشی مطالعه می‌کند. در افراد مسن‌تر، تمرین ورزشی ممکن است پیشروی زوال عقل را کاهش دهد یا حتی آن را متوقف کند.

دکتر "شوتا ایکگامی"(Shota Ikegami)، از پژوهشگران این پروژه گفت: وضعیت بدنی نامناسب، نشانه‌ای از ضعف در سالمندان است. زوال شناختی پنهان، یکی از مولفه‌های ضعف را می‌توان با بررسی وضعیت بدن تشخیص داد.

برای بررسی انبوه این موضوع، افراد مسن ساکن شهر اوبوسه، ناگانو مورد ارزیابی قرار گرفتند. این بررسی نشان داد که در افراد مسن ژاپنی، کسانی که قدامی شدن ستون فقرات را نشان می‌دهند، بیشتر در معرض کاهش عملکرد شناختی قرار دارند. زوال شناختی با ترکیب سن و میزان عدم تعادل ستون فقرات، به صورت قابل اطمینانی تشخیص داده شد.

پزشکان امیدوارند که با این پژوهش و سایر پژوهش‌ها، از طریق مداخلات توانبخشی برای درمان ضعفی که طی غربالگری‌ها دیده می‌شود، بتوانند نیاز آینده به مراقبت را برطرف کنند.

این پژوهش، در مجله "Scientific Reports" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اختلال شناختی ستون فقرات زوال عقل کاهش شناختی ستون فقرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی

ایده اعطای بنزین به نفر به جای خودرو، رویکردی نوین در مدیریت منابع انرژی و بهبود عملکرد اقتصادی محسوب می‌شود. این طرح می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر الگوهای مصرف سوخت و نهایتاً بر اقتصاد کلان داشته باشد. در حال حاضر، مقادیر قابل توجهی بنزین به دلیل استفاده غیرکارآمد و قاچاق هدر می‌رود. با اجرای این طرح، هر فرد بر اساس نیاز واقعی خود بنزین دریافت می‌کند، که این امر می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هدررفت بنزین شود.

با اعمال سیاست تخصیص بنزین به افراد به جای خودروها، دسترسی به حجم زیادی از بنزین برای قاچاقچیان به طور مؤثری محدود می‌شود. در این ساختار، هر فرد می‌تواند سهمیه بنزین خود را با قیمت‌های داخلی و یا قیمت‌هایی نزدیک به تعادل جهانی به فروش برساند؛ این امر انگیزه برای قاچاق بنزین به کشورهای همسایه را کاهش داده و به نوبه خود می‌تواند به کاهش قابل توجهی در فعالیت‌های قاچاق منجر شود. این تغییرات نه تنها باعث افزایش درآمدهای ارزی از طریق امکان صادرات بیشتر به بازارهای بین‌المللی می‌شوند، بلکه به تقویت اقتصاد کشور و شفافیت بیشتر نیز کمک می‌کنند.

علاوه بر این، با اجرای طرح اعطای یارانه بنزین به افراد به جای خودروها، تحول عمده‌ای در الگوی مصرف سوخت در کشور رقم خواهد خورد. این طرح به شهروندان امکان می‌دهد تا با استفاده بهینه از سهمیه‌های اختصاص یافته، نه تنها هزینه‌های شخصی خود را مدیریت کنند بلکه به سمت افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و روش‌های اشتراکی حرکت کنند. به عنوان مثال، ترغیب به سفرهای دسته‌جمعی و هماهنگ‌سازی برنامه‌های سفر با دیگران، مصرف بنزین را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد و تجربه‌های اجتماعی مشترک و خاطره‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

با کاربردی‌تر شدن مصرف بنزین، می‌توان انتظار داشت که سطح آلودگی ناشی از احتراق ناکارآمد سوخت کاهش می‌یابد. این امر نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند، بلکه سلامت عمومی را نیز تقویت می‌کند. به این ترتیب، طرح تخصیص بنزین به نفر به جای خودرو می‌تواند یک پیروزی چندجانبه برای اقتصاد، محیط زیست و جامعه باشد.

با اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به نفر، تغییراتی در رویکرد تخصیص یارانه انرژی در بخش بنزین ایجاد خواهد شد. در این طرح، هر شخص به جای خودرو، سهمیه بنزین دریافت می‌کند و در صورت عدم استفاده، می‌تواند این سهمیه را به بازار صادرات بفروشد. این امکان فرصتی برای کسب درآمد ارزی از طریق فروش سهمیه بنزین فراهم می‌آورد، که این انگیزه مالی می‌تواند رانندگان فعال در صنعت حمل و نقل را نیز به سوی استفاده از CNG سوق دهد. با فروش سهمیه بنزین خود و استفاده از CNG، رانندگان می‌توانند هزینه‌های سوخت خود را کاهش داده و در عین حال منافع اقتصادی به دست آورند.

دیگر خبرها

  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • هشدار معنادار رشیدی کوچی درباره خطاهای استراتژیک و لجبازی عده ای خاص با مردم /دلم می سوزد...
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷