Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از انجام عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی و پورت‌گذاری و تعبیه کاتتر دائم عروقی بیماران شیمی درمانی برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

دکتر سید محمد محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی و پورت‌گذاری و تعبیه کاتتر دائم عروقی بیماران شیمی درمانی برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان توسط دکتر میلاد صرافی، فوق‌تخصص جراحی عروق در اتاق عمل  بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه یکی از راه‌های دسترسی به گردش خون بیمار برای انجام همودیالیز، استفاده از کاتترهای وریدی موقت و دائمی است، افزود: به تازگی در آبادان علاوه بر انجام کاتتر وریدی موقت، کاتتر دائم و  همچنین عمل جراحی فیستول در ناحیه دست (ارتباط بین یک شریان و یک ورید از طریق جراحی) نیز انجام می‌شود و بیماران دیگر نیاز به مراجعه به مرکز استان ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: با توجه به ویزیت بیماران در کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی آیت‌الله طالقانی، در دو روز برای تعدادی بیمار  پورت‌گذاری شیمی درمانی، تعبیه کاتتر دائم دیالیز و فیستول وریدی شریانی اجرایی شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهترین راه دیالیز از طریق رگ‌های خود بیمار است، شریان و ورید پیوند داده و بعد از آماده‌سازی پیوند، بیمار برای دیالیز از فیستول معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: گرافت شریانی وریدی اولین بار برای یک بیمار ۲۵ ساله نابینا و ناشنوا تعبیه شد و در این مدت ۲۱ عمل انجام شده و امیدواریم بتوانیم قدم‌های خوبی در  این زمینه برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان، ست‌های واریس را نیز تهیه کرده امیدواریم بتوانیم عمل‌های واریس را هم در این مرکز درمانی انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان جراحي قلب جراحی عروق عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۴ ساله اهل لردگان جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
خانم کیانی افزود: صبح امروز در بیمارستان لردگان اعضای پیکر علی خلیل طهماسبی که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی برای اهداء به شیراز ارسال شد.
کیانی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد