Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از الخلیج آنلاین، قطر به تلاش‌های خود برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و احیای توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد الخلیفی، معاون امور منطقه‌ای وزیر امور خارجه قطر طی تماسی تلفنی با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین درباره همکاری دوجانبه طرفین و تحولات مذاکرات هسته‌ای ایران رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الخلیفی در این تماس از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها بین طرف‌های توافق هسته‌ای ایران تقدیر و تاکید کرد که دستیابی به توافق عادلانه که نگرانی‌های همه طرف‌های را در نظر بگیرد، به نفع امنیت و ثبات منطقه است.

در همین رابطه معاون امور منطقه‌ای وزیر امور خارجه قطر در تهران نیز با علی باقری، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه ایران رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای ایران و شماری از پرونده‌های دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت امور خارجه قطر آمده است، الخلیفی بر اهمیت پیشروی در مسیر احیای توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد و آن را به نفع امنیت و ثبات منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که توافق بین ایران و آمریکا به زودی حاصل شود.

الخلیفی پیش از این در ۱۳ اوت نیز در تهران با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد و پیام محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر را به او تحویل داد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران قطر وزیر امور خارجه هسته ای اروپا وزیر امور خارجه امور خارجه قطر هسته ای ایران توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی