Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مبالغ پرداختی تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بابت هزینه وسایل کمک پزشکی – اروتز و پروتز – در سال 1400، از 71 میلیارد تومان در سال 99، به 363 میلیارد تومان افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد بایندریان (معاون نظارت و تعهدات کوتاه‌مدت اداره‌کل امور بیمه‌شدگان) سازمان تأمین‌اجتماعی، پرداخت هزینه اقلام و وسایل کمک‌پزشکی را یکی از تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: وسایل کمک پزشکی، اقلام و وسایلی هستند که برای اعاده سلامت افراد و جبران نقض جسمانی یا تقویت یکی از حواس مورد استفاده قرار می‌گیرند. مشمولان این خدمت تمامی بیمه‌شدگان اجباری، توافقی، اختیاری، رانندگان، کارگران ساختمانی و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و همچنین بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی و بازماندگان و افراد تحت تکفل آن‌ها هستند.
بایندریان ادامه داد: در حال حاضر 152 قلم وسایل کمک پزشکی، تحت پوشش قرار دارند و علاوه بر این 152 قلم؛ هزینه آندوپروتز‌ها که در داخل بدن افراد نصب می‌شوند و در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز مطابق تعرفه‌ها و قوانین موضوعه، توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بازنگری و اصلاح مبلغ قابل پرداخت برای وسایل کمک پزشکی در دوره‌های مختلف زمانی، گفت: از سال 93 تا 99 افزایش قیمت نداشتیم که در این دوره، افزایش قیمت وسایل کمک پزشکی را شاهد بودیم.
به عنوان نمونه برای عینک ما تا قبل از سال 99 مبلغ 40 هزار تومان پرداخت می‌کردیم. با توجه به تغییرات قیمتی این اقلام در این دوره و برای حمایت موثرتر از بیمه‌شدگان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان، در سال 1400 افزایش تعرفه وسایل کمک پزشکی در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت و افزایش قیمت قابل توجهی برای همه وسایل کمک پزشکی از جمله اقلام پرمصرفی مثل عینک، دندان مصنوعی، صندلی چرخدار و لنز‌های چشمی صورت گرفت. کمک هزینه عینک طبی 8 برابر و صندلی چرخدار 9 برابر شد و به‌طور متوسط کمک هزینه پرداختی در همه اقلام بیش از 10 برابر افزایش یافت؛ ضمن اینکه اقلام جدیدی نیز به خدمات اضافه شدند. وسایلی مثل تشک مواج، کپسول اکسیژن، پروتز کره چشم، لنز داخل چشمی و… از وسایل کمک پزشکی هستند که در این سال تحت پوشش قرار گرفتند و به فهرست اقلام موردتعهد تأمین‌اجتماعی اضافه شدند.
وی به تعرفه قابل پرداخت بابت برخی اقلام کمک پزشکی اشاره کرد و گفت: برای یک دست دندان مصنوعی تا سال 99 مبلغ 200 هزار تومان پرداخت می‌شد که با افزایش 10 برابری به 2 میلیون تومان رسید. تعرفه نیم‌دست دندان مصنوعی نیز از 100 هزار تومان به یک میلیون تومان رسید. تعرفه عینک از 40 هزار تومان به 300 هزار تومان رسید. بابت لنز داخل چشمی که قبلاً در تعهد نبود، تا 2 میلیون تومان پرداخت می‌شود. برای کره چشم، یک میلیون و 500 هزار تومان، برای تشک مواج یک میلیون و 600 هزار تومان و برای کپسول اکسیژن نیز که هیچ کدام قبل از سال 1400 در تعهد نبودند 700 هزار تومان پرداخت می‌شود. مبلغ پرداختی برای صندلی چرخدار نیز از 150هزار تومان به یک میلیون و 300 هزار تومان رسید.
معاون نظارت و تعهدات کوتاه‌مدت اداره‌کل امور بیمه‌شدگان همچنین افزود: سال 99 تعداد اسناد صادره برای پرداخت این کمک هزینه 291 هزار مورد و جمع مبالغ پرداختی از این بابت 71 میلیارد تومان بوده است، اما در سال 1400 با افزایش مبالغ و تعرفه‌های مورد تعهد، تعداد اسناد نیز افزایش قابل توجهی داشت و به 729 هزار سند رسید. بار مالی این حمایت نیز در سال 1400 به 363 میلیارد تومان رسید.
وی افزود: علاوه بر افزایش مبالغ، غیرحضوری شدن فرآیند اداری نیز از مسائلی است که به افزایش موارد درخواست کمک هزینه وسایل کمک پزشکی از سوی بیمه‌شدگان و بازنشستگان اصلی و تبعی منجر شده است. در حال حاضر برای درخواست، ارائه مدارک و دریافت این کمک هزینه از طریق مراجعه به سامانه غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir صورت می‌پذیرد و نیازی به هیچ‌گونه مراجعه حضوری به شعب سازمان نیست و تمامی فرآیند مربوط به اخذ درخواست، معرفی بیمه‌شده به مرجع پزشکی در صورت نیاز، دریافت پاسخ مرجع پزشکی، اخذ شماره حساب بانکی و پرداخت هزینه مذکور به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود و بیمه‌شده در مواردی که پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی مستلزم تایید مرجع پزشکی باشد، صرفاً یک بار می‌بایست به مرکز درمانی مربوطه مراجعه نماید.
قبل از سال 99 کمک هزینه وسایل کمک پزشکی تنها با مراجعه حضوری پرداخت می‌شد و با توجه به پایین بودن مبلغ و طولانی بودن فرآیند و نیاز به مراجعه حضوری، بسیاری از مشمولان برای دریافت این خدمت مراجعه نمی‌کردند؛ اما با افزایش مبلغ و تسهیل فرآیند شاهد استقبال بیمه‌شدگان و استفاده بیشتر از این خدمت هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمک پزشکی هزینه وسایل کمک پزشکی سازمان تأمین اجتماعی تومان پرداخت میلیارد تومان بیمه شدگان تومان رسید هزار تومان یک میلیون کمک هزینه سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها