Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن از روند عادی‌سازی روابط ترکیه با سوریه حمایت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «ویدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده هم‌زمان با برداشته شدن گام‌هایی از سوی آنکارا برای ازسرگیری روابط با دمشق، موضع کشورش در قبال عادی سازی روابط ترکیه و دیگر کشورها با سوریه را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش روزنامه «زمان»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هدف ایالات متحده تقویت روابط دیپلماتیک با نظام اسد نیست و ما از سایر کشورها برای عادی سازی روابط با دمشق حمایت نمی‌کنیم».

این مقام آمریکایی، همچنین از عدم تمایل کشورش برای لغو تحریم‌ها علیه سوریه خبر داد و خاطرنشان کرد که هیچ پیشرفتی در جهت راه حل سیاسی نمی‌بیند.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که می‌خواهد سطح روابط بین کشورش و سوریه را پس از محدود شدن همکاری‌ها به ارتباطات اطلاعاتی افزایش دهد.

پاتل در مورد عملیات احتمالی ترکیه در سوریه گفت: «من مجدداً تاکید می‌کنم که ایالات متحده عمیقاً نگران افزایش فعالیت‌های نظامی در شمال سوریه و به ویژه تأثیر آن بر غیرنظامیان است. ایالات متحده به حمایت از ادامه خطوط آتش بس موجود ادامه می‌دهد».

پیش از این، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفته بود که  کشورش بر اساس قوانین بین‌المللی حق دارد برای دفاع از امنیت مرزهای خود در خارج از کشور عملیات نظامی انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا مذاکرات با دولت سوریه آغاز می‌شود یا خیر، تاکید کرده بود که «رئیس‌جمهور کشور و وزرای مربوطه در این خصوص اظهاراتی داشتند که نشان می‌دهد که روند مذاکرات [با دولت دمشق] به وضعیت و شرایط مربوط می‌شود».

در حالی که ترکیه اعلام می‌کند به عملیات خود در مرزهای سوریه ادامه می‌دهد، «نضال قبلان» سفیر سابق سوریه در ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تاکید کرد که مهم‌ترین خواسته‌هایی که دمشق ممکن است برای احیای روابط با آنکارا مطرح کند، خروج شبه‌نظامیان این کشور از خاک سوریه و قطع حمایت از ‌گروه‌های تروریستی خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت واشنگتن عادی سازی روابط ترکیه سوریه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عادی سازی روابط ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: در اسرائیل هم دانشگاهیان معترض هستند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است