Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:56:29 GMT

روابط تجاری ایران و عمان تسهیل شده است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۴۲۴۳

روابط تجاری ایران و عمان تسهیل شده است

ایسنا/فارس سفیر کشور پادشاهی عمان تاکید کرد که اقدامات مهمی در مسیر بهبود روابط اقتصادی بین عمان و ایران، اجرایی شده، خاطرنشان کرد که اکنون شاهد تسهیل در روابط تجاری و بازرگانی بین ۲ کشور هستیم.

ابراهیم‌بن‌احمد المعینی، یکشنبه ششم شهریور، در دیدار رئیس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: کشور عمان بسیار خرسند از روابط دوستانه خود با کشور ایران است و در این سالها در حوزه تجارت نیز روابط مستمر، قدیمی و خوبی داشته و داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه روابط دو ملت ایران و عمان در تمام ابعاد برای ما مهم است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روابط سیاسی ما روابط خوبی است و به دلیل اینکه ملت ایران برای ما مهم است، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا روابط سیاسی و تجاری نزدیکتری را بین ملت دو کشور ایران و عمان برقرار کنیم.

سفیر عمان با بیان اینکه به دنبال حل مشکلات و بهبود روابط هستیم، عنوان کرد: با هدف حل مشکلات و بهبود روابط بین دو کشور اقدامات بسیاری از سوی دولت عمان انجام شده است که یکی از این ها، اختصاص دو بندر در کشور عمان ویژه تجارت با ایران و همچنین تسهیل شرایط اقامت و سرمایه گذاری برای ایرانیان در این کشور است که انجام شده است.

او با بیان اینکه در سالهای گذشته میزان تجارت بین عمان و ایران ۱۵۰ میلیون دلار بوده اما در حال حاضر ای میزان به عدد میلیارد دلار رسیده است، عنوان کرد: ما به دنبال توسعه و گسترش این تجارت هستیم و در مقایسه با کشور امارات؛ ما بیشتر خواهان تجارت با ایران هستیم. 

سفیر عمان با دعوت از تجار و فعالان اقتصادی ایران و عمان برای گسترش روابط تجاری، افزود: اکنون برای رفت‌وآمد و فعالیت تجاری و اقتصادی شرایط متفاوت و بهتر از گذشته شده است و از بازرگانان ایران و استان فارس می‌خواهیم برای تجارت با عمان پویاتر اقدام کنند و ما نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را ارائه خواهیم کرد.

المعینی با اشاره به اینکه تجار ایرانی در زمینه‌های مختلف می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری کنند، افزود: شیراز یکی از مراکز مهم برای عمانی‌ها است و از زمان ورودم به این شهر احساس کردم در عمان هستم اما باید با همکاری مسئولان شهر شیراز و استان فارس مشکلات حضور عمانی ها در این استان را به حداقل برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بیشترین پروازهای بین ایران و عمان متعلق به شیراز است و این شهر خانه دوم اهالی عمان محسوب می‌شود، گفت: روابط ایران و عمان از دیرباز روابط دوستانه و نزدیکی بوده و این روابط همچنان تا امروز تداوم دارد.

جمال رازقی ضمن بیان اینکه علیرغم ارتباط خوب میان دو کشور ایران و عمان اما در حوزه‌های اقتصادی و تجاری شاهد روابط موثر و چشمگیری نیستیم، افزود: ۹۸ تا ۹۶ درصد از مجموع واردات ایران سهم امارات و مابقی سهم عمان است، اما با وجود اینکه سیاست کلان هر دو کشور بر این قرار گرفته که عمان به عنوان مرکز ثقل تجاری در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد، هنوز دلیل این کندی مشخص نیست‌. 

رئیس اتاق بازرگانی فارس همچنین با اشاره به اهتمام مسئولان استان فارس برای ترویج گردشگری سلامت، ادامه داد: گردشگری سلامت یکی از اولویت‌های ما در افزایش مراودات با کشور عمان است که این موضوع را با جدیت در اتاق بازرگانی فارس پیگیری می‌کنیم.

او عنوان کرد: مسائل و مشکلاتی برای ورود و حضور عمانی‌ها در شهر شیراز و به ویژه در حوزه گردشگری سلامت برای سفر به ایران و شیراز وجود دارد که ما در اتاق بازرگانی فارس به شدت پیگیر حل این مسائل هستیم. 

رازقی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده در استان طی سه ماه آینده یک هیات تجاری از استان فارس با هدف تقویت و پسترش روابط تجاری بین دو کشور به کشور عمان اعزام خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: هم اکنون عمده صادرات استان فارس به کشور عمان میوه و تره بار و سیمان است که ما در استان فارس ظرفیت های بیشتری برای صادرات کالا های تولیدی استان به کشور عمان داریم که نیاز بازار کشور مقصد را باید نیازسنجی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی عمان خليج فارس صادرات به کشور عمان سفر به کشور عمان تجارت با عمان اتاق بازرگانی فارس ایران و عمان روابط تجاری استان فارس کشور عمان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!

 به گزارش تابناک، روزگارخودرو نوشت: پیش از این، تمامی وسایل نقلیه خارجی ملزم به دریافت پلاک گذرموقت برای تردد در جاده‌های ایران بودند. این امر موجب می‌شد تا گردشگران ساعت‌ها و حتی روزها در مرزهای کشور معطل شده و انتظار کشیده تا پلاک موقت دریافت کنند.

این مصوبه جدید در پی همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا به تصویب رسیده است. هدف اصلی از تصمیم مذکور، تسهیل ورود گردشگران خارجی به خاک کشور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مرزهای کشور است.

با تصمیم جدید مقامات کشوری، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به خاک ایران مجاز شده است. این اقدام در راستای تسهیل حرکت گردشگران خارجی و کاهش مدت زمان توقف آنها در مرزهای کشور صورت گرفته است.

مسئولان امیدوارند این تصمیم بتواند زمینه را برای افزایش جریان گردشگری به ایران فراهم آورده و موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت پردرآمد شود. از این پس، گردشگران خارجی می‌توانند با آسودگی بیشتری به ایران سفر کنند.

دیگر خبرها

  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات