Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت برق در بازار‌های اصلی اتحادیه اروپا شاهد افزایش شدیدی بود که موجب شد رهبران این اتحادیه برای بحث در مورد بحران تأمین برق جلسه اضطراری تشکیل دهند. قیمت برق در بازار‌های اصلی اتحادیه اروپا در روز جمعه شاهد افزایش شدیدی بود که موجب شد رهبران این اتحادیه برای بحث در مورد بحران تأمین برق جلسه اضطراری تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز جمعه، قرارداد‌های فرانسه برای تأمین برق در سال آینده در بورس انرژی اروپا حدود ۲۵ درصد افزایش یافت و به ۱۱۳۰ یورو در هر مگاوات ساعت رسید.

معادل آلمانی این قرارداد‌ها نیز با افزایش ۳۳ درصدی به ۹۹۵ یورو در هر مگاوات ساعت رسید که طی هفته جاری نزدیک به ۷۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قیمت برق و گاز در سراسر قاره اروپا هفته گذشته پس از آنکه غول انرژی دولتی روسیه یعنی شرکت گازپروم اعلام کرد قصد دارد فعالیت تنها توربین عملیاتی خط لوله نورد استریم ۱ را به دلیل کار‌های تعمیر و نگهداری متوقف کند، افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، ترانزیت گاز از طریق این خط لوله از ۳۱ اوت تا ۲ سپتامبر به طور کامل متوقف خواهد شد.

افزایش قیمت انرژی به طور اجتناب ناپذیری به تورم در سراسر این قاره دامن زده و خانوار‌ها و مشاغل را در معرض تهدید فزاینده مالی قرار داده است. آخرین اخبار نیز حاکی است که خطر رکود و کمبود حامل‌های انرژی در زمستان پیش رو در این منطقه افزایش یافته است.

از اواخر ماه ژوئیه، خط لوله گاز نورد استریم ۱ به دلیل تعطیلی چندین توربین گاز با ۲۰ درصد ظرفیت کامل خود گازرسانی کرده است.

یکی از این توربین‌ها برای تعمیر به مونترال فرستاده شد و به دلیل تحریم‌های کانادا علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین مجوز خروج از این کشور را دریافت نکرد. اتاوا به درخواست آلمان، در ماه ژوئیه برای توربین‌ها معافیت صادر کرد و یکی از آن‌ها را فرستاد، اما گازپروم با استناد به بی‌نظمی در اسناد، تحویل این توربین را رد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت برق اتحادیه اروپا بازار های اصلی بحران تأمین برق جلسه اضطراری قیمت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود


به گزارش تابناک به نقل از نشریه "دی سایت"، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی تاکید کرد که گسترش اتحادیه اروپا توسط 10 کشور در 20 سال پیش، برای کل اتحادیه اروپا مزایایی به همراه داشت.

این مقام آلمانی در جریان بازدید از شهرهای دوقلوی فرانکفورت (اودر) و اسلوبیسه گفت که این الحاق کل این تشکل را قوی تر و مهمتر از همه امن تر کرده است. او همراه با همتای لهستانی خود رادوسلاو سیکورسکی در این مناطق سخنانی را ایراد کرد.

وی به مناسبت سالگرد الحاق این کشورها به اتحادیه اروپا در حدود 20 سال پیش گفت: این یک "لحظه باورنکردنی" 20 سال پیش بود که "ما به عنوان کشورها، به عنوان جوامع، به عنوان اروپا قدرت یافتیم تا بر تقسیم اروپا غلبه کنیم و هم زمان سرانجام به جامعه صلح و آزادی تبدیل شدیم."

در 1 می 2004، کشورهای بلوک شرق سابق استونی، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، اسلواکی، جمهوری چک، مجارستان و لهستان و همچنین مالت و قبرس به اتحادیه اروپا پیوستند. این بزرگترین گسترش در تاریخ اتحادیه اروپا بود.

بائربوک ادامه داد: ما امروز تجربه می کنیم که به عنوان یک اتحادیه مشترک اروپایی در حال حاضر، قوی تر هستیم. در اینجا تنها مسئله ارقام تجاری مطرح نیست.

وی افزود: این را می توان به عنوان مثال در اتصالات اتوبوس برون مرزی، همکاری پلیس و گمرک یا در بسیاری از روابط بین مردم در سراسر مرز مشاهده کرد. ارزش افزوده ای که اروپا هر روز برای مردم به ارمغان می آورد، به ویژه در منطقه مرزی آلمان و لهستان آشکار است.

بائربوک همچنین با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین در خاک اروپا، خواستار اصلاح سیاست امنیتی در اتحادیه اروپا شد. وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفت: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود. ما دیگر نمی توانیم مناطق خاکستری در اروپا را بپذیریم.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: اتحادیه اروپا باید اصلاح شود تا از نظر سیاست امنیتی قوی تر شود و واقعاً یک صدا صحبت کند. علاوه بر این، کشورهایی که می‌خواهند بخشی از این اتحادیه آزادی و صلح شوند باید در اتحادیه اروپا پذیرفته شوند. در پایان، موضوع با اهمیت برای میلیون ها اروپایی دفاع از صلح و امنیت است.

وی تاکید کرد: گسترش به سمت شرق به طور مکرر مستلزم شجاعت مسئولین سیاست و شهروندان برای برداشتن گامی جدید بود. بائربوک گفت: ما معتقدیم که امروز دوباره به این مسئولیت شجاعانه نیاز داریم تا اتحادیه اقتصادی و تجاری مشترک خود را به یک اتحادیه امنیتی تبدیل کنیم. آنچه اهمیت ویژه ای دارد همکاری آلمان و لهستان است.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • فقط از مسی برآمده بود؛ رکورد فوق‌العاده جیدون سانچو در لیگ قهرمانان اروپا / عکس
  • بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس
  • عجیب اما واقعی؛ رکورد جالب استوک سیتی در نیمه‌نهایی‌های لیگ قهرمانان اروپا!
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس