Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتحادیه نانوایان بجنورد گفت: پایین بودن وزن چانه نان یکی از مهمترین تخلفات نانوایان بجنورد بوده است.

رحمتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیشتر نانوایی هایی این شهرستان به دستگاه کارت خوان مجهز شده و فقط چند باب نانوایی باقی مانده است، اظهار کرد: طی چند روز اخیر نظارت ها بر فعالیت نانوایی نیز شروع شده که این نظارت ها با همراهی اداره کل تعزیرات، شرکت غله و خدمات بازرگانی، صمت و جهاد کشاورزی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دیگر مواردی که می توان به تخلف نانوایی ها اشاره کرد عدم رعایت برخی نکات بهداشتی بوده است.

رحمتی ادامه داد: اما نکته ای که در این میان موجب اذیت نانوایی ها شده است، میزان جریمه هایی است که برای نانوایی های متخلف نوشته می شود.

وی توضیح داد: تعدادی از نانوایی ها با مبالغ 2 تا 3 میلیون تومان جریمه شده اند؛ این در حالی است که قیمت نان ثابت اما نرخ کرایه حمل آرد، سبوس و کارگر و ... افزایش یافته است.

مهرداد داودزاده معاون توسعه تجارت داخلی و خارجی اداره کل صمت خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از تخلفاتی که نانوایی ها انجام داده اند این بوده که با دستگاه ها کارت خوان نصب شده در نانوایی ها، کارت هایی کشیده اند که برای خرید نان نبوده است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال از یکی از کارت خوان های نصب شده در نانوایی ها کارت به مبلغ 5 تا ۱۰ میلیون تومان کشیده شده که کارت کشیده شده بابت پرداخت بدهی به مالک آن نانوایی بوده که این امر تخلف محسوب می شود.

داودزاده گفت: کارت هایی که از دستگاه مذکور کشیده می شود باید فقط برای خرید نان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با نصب دستگاه های کارت خوان در نانوایی ها جلوی فروش آرد یارانه ای گرفته شده است، گفت: ۹۸.۷ درصد از نانوایی های استان به دستگاه کارت خوان متصل شده اند.

سید جلال موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، افزود: در این استان یک هزار و ۳۰۹ نانوایی وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۲۹۳ نانوایی به دستگاه کارت خوان مجهز شده اند.

وی ادامه داد: با نصب این دستگاه ها، فعالیت های نانوایی ها منظم تر شده اما هنوز به نظر می رسد فروش آرد از نانوایی ها وجود دارد.

موسوی تصریح کرد: میزان مصرف آرد در این استان ۸ هزار و ۳۹۲ تن در ماه است که هزینه یارانه آن ۱۲۰ میلیارد تومان می شود.

وی گفت: میزان سرانه آرد در این استان به ازای هر نفر ۹.۷ کیلوگرم است و خراسان شمالی جزء ۱۰ استان با بالاترین مصرف نان در کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالی نان نانوايي خراسان شمالی نانوایی ها کارت خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت نان به طبخ یک غذای محلی با گوشت بره و سیب زمینی (فیلم) طرز تهیه نان روی ساج و پخت کوکوی سنتی (فیلم) نحوه پخت نان محلی با 500 گرم آرد توسط آشپز آلمانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟