Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرکل راه‌آهن هرمزگان گفت: شهرک علوی و بلوار ساحلی بندرعباس قابلیت ایجاد خط تراموا برای رونق گردشگری و تهسیل در رفت و آمد را دارا هستند.

 حمید گوگوچانی صبح امروز (ششم شهریورماه) در جمع خبرنگاران، افزود: راه آهن منطقه هرمزگان بخش هایی از استان یزد، بخش هایی از استان کرمان و استان هرمزگان را در بر می گیرد که ۶۱۲ کلیومتر دو خطه را از خروجی بافق تا هرمزگان در بر می گیردو با ۲۵ ایستگاه فعال حدود ۱۵ درصد سهم شبکه ریلی در حوزه بار کشور را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با کسری منابع انسانی مواجه ایم که بخشی از نیاز بخش عملیاتی را سال گذشته برطرف کردیم، اظهار کرد: امیدواریم در سالجاری و سال آینده با برگزاری آزمون استخدامی در سایر بخش ها نیز کمبود خود را برطرف کنیم.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با اشاره به اینکه ۷۵ ترانزیت ریلی کل کشور از طریق بندرعباس صورت می گیرد، عنوان کرد: ترانزیت و بارگیری در ۵ ماهه نخست سالجاری با رشد ۱۵۵ درصدی همراه بوده و حجم جابجایی مسافر با رشد ۷۷ درصدی همراه شد.

وی با بیان اینکه طرح جامع راه آهن بندرعباس در حال مطالعه و تدوین است و تمامی موضوعات در آن دیده خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در این طرح اتصال شهرک علوی به ریل است و در این برنامه همچنین اتصال مسیر بندرعباس به میناب یا جاسک را به تراموا یا قطار حومه‌ای در نظر داریم که نیاز به همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای عملی شدن دارد.

گوگوچانی با اشاره به اینکه شرکت ساخت و بخش خصوصی هر دو در چنین موضوعاتی پای کار بوده و هستند، اضافه کرد: تا پایان سالجاری برخی مراکز بار همچون شرکت آلومینیوم المهدی به خطوط ریلی متصل می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خطوط ریلی جهت انتقال بار از روسیه به بندرعباس فعال است، اظهار کرد: تا پایان شهریورماه محموله ۱.۵ میلیون تنی زغال سنگ از روسیه به بندرعباس وارد می شود.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با اشاره به راه اندازی خط ریلی بندرعباس به قشم، عنوان کرد: کارهای اولیه این موضوع از قبیل مطالعه و مشاوره نیز توسط منطقه آزاد قشم صورت گرفته و پایه های ثابت پل در بندر پهل نیز نصب شده است و این موضوع را در طرح جامع راه آهن بندرعباس گنجانده ایم و اراضی مورد نظر نیز پیش بینی شده است و در صورت تأمین اعتبار و تخصیص بودجه با وجود پیشرفقت ۱۰ درصدی کنونی، تا پایان دولت می توان خط ریلی بندرعباس به قشم را به بهره برداری رساند؛ گرچه در این طرح قصدمان اتصال بندرکاوه است تا بحث باری این بندر را رشد و ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه بلوار ساحلی بندرعباس قابلیت ایجاد خط تراموا برای رونق گردشگری و تسهیل در رفت و آمد را داراست، تصریح کرد: بندرعباس را نباید فقط صنعتی دید بلکه باید برای هر پروژه پیوست گردشگری در آن دیده شود، خاطرنشان کرد: میزان سرقت ها در خطوط و تأسیسات و تجهیزات برقی افزایش پیدا کرده اما تاکنون منجر به حادثه نشده است و از طریق پلیس پیگشیری نظارت مستمری در طول خطوط وجود دارد.

گوگوچانی با اشاره به اینکه پروژه احداث میدان در ورودی ایستگاه راه آهن بندرعباس و سایر اهداف این طرح با اختلاف پیمانکار و کارفرما تاکنون بی نتیجه مانده است، عنوان کرد: این موضوع در حال سیر قضایی است و از دستگاه قضایی می خواهیم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کند و این اطمینان را خواهم داد پس از صدور رأی تا ۵ ماه این پروژه را پایان دهیم.

وی در خصوص واگن ها حمل خودرو، اظهار کرد: در مسیر بندرعباس به تهران روزانه یک واگن برای حمل خودرو با ظرفیت ۱۰ خودرود وجود دارد که متقاضی زیاد است و شاید همین موضوع باعث طولانی شدن انتظار برای نوبت شود و در تلاشیم این موضوع را مدیریت کنیم تا زمان کمتری شهروندان در صف صدور بلیط حمل خودرو باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد

صبح امروز آیین زنگ معلم سپاس به مناسب فرا رسیدن هفته معلم به نمایندگی از مدارس هرمزگان در دبستان دخترانه شاهد بندرعباس برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، صبح امروز با حضور مقامات استانی از جمله مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، جمعی از معلمان و دانش آموزان، زنگ سپاس معلم به نمایندگی از مدارس استان در دبستان دخترانه شاهد بندرعباس برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با اشاره به جایگاه معلم از تدارک 3700 عنوان برنامه برای هفته معلم و بزرگداشت این هفته خبر داد و گفت: برگزاری زنگ معلم سپاس در سطح مدارس استان مهم‌ترین برنامه محوری این هفته خواهد بود. 

وی افزود: دیگر برنامه مهم تجلیل از تلاش‌های معلمان و فرهنگیان نمونه است، همچنین 9 معلم نمونه استان برای شرکت در دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب عازم خواهند شد. 

وی توجه به افزایش سرانه آموزشی را دیگر برنامه مهم آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: دولت توجه ویژه ای به رفاه فرهنگیان و افزایش سرانه فضای آموزشی استان دارد و بر همین مبنا هدف گذاری برای ساخت واحدهای آموزشی جدید در دستورکار قرار دارد. 

به گزارش تسنیم در این آیین از معلمان نمونه از سوی استاندار هرمزگان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی