Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:00:59 GMT

افتتاح هم‌زمان ۱۵ پروژه گردشگری در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۰۹۶۶

افتتاح هم‌زمان ۱۵ پروژه گردشگری در هرمزگان

سهراب بناوند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در هفته دولت امسال 15 پروژه گردشگری با اعتبار 261 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

این 15 پروژه توسط بخش خصوصی و دولتی در سراسر هرمزگان ساخته شده است.

بناوند خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل 10 زیرساخت گردشگری در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، سیریک، پارسیان و همچنین در بخش خصوصی شامل مجتمع‌های گردشگری، اقامتی و مرکز گردشگری ساحلی و دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، مدل پروژه‌های گردشگری مبتنی بر اقتصاد مردمی است و تلاش شده تا در تعریف پروژه‌ها، کمک به اقتصاد مردم محلی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان ادامه داد: 5 پروژه در بندرعباس، یک پروژه در جزیره هرمز و یک پروژه هم در شهر فین که مجموعاً 7 پروژه در شهرستان بندرعباس بود که برای ساخت آنها 255 میلیارد تومان اعتبار هزینه شه و برای 164 نفر نیز اشتغال ایجاد شد.

بناوند تأکید کرد: 6 پروژه نیز در جزیره قشم بود که شامل زیرساخت گردشگری اسکله‌های گردشگری طبل، زیرساخت گردشگری روستای گردشگری گوران، زیرساخت گردشگری روستای سهیلی؛ زیرساخت گردشگری روستای دوربنی، ایجاد زیرساخت گردشگری روستای سلخ و ایجاد زیرساخت گردشگری در حوزه برق‌رسانی به جزیره لارک است.

همچنین آلاچیق‌های دریایی در حوزه گردشگری دریایی روی آب در منطقه جنگل حرا در روستای گورزین نیز افتتاح شد که کاملاً سازگار با محیط‌زیست بوده و تحولی بزرگ در گردشگری دریایی است.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی هرمزگان گردشگری دریایی جنگل حرا روستای گورزین زیرساخت گردشگری روستای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، شهردار بندرعباس، اعضای شورای شهر، معاون درمان دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

باتوجه به اهمیت مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت، شهرداری بندرعباس اقدام به احداث پارک «دادا و کاکا» در بندرعباس می‌کند.

این پارک در چهارراه پگاه و در زمینی به مساحت ۱۳هزار و ۵۰۵ متر مربع احداث می‌شود.

«داد و کاکا»؛ نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان، با هدف تأثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان و مطالبه آن‌ها از پدر و مادر برای داشتن دادا (خواهر) و کاکا (برادر)، مقابله با آسیب‌های «تک فرزندی» و فرهنگسازی و ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری طراحی و ساخته شدند.

ایده و اجرای این کار ارزشمند به همت کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (مدیریت روابط عمومی دانشگاه) انجام شده است.

لازم به ذکر است در مراسم رونمایی از این عروسک‌ها، شهردار بندرعباس قول احداث پارکی به این عنوان را داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس