Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباط به همراه امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و حمید تفرشی مشاور وزیر در امور ایثارگران هم‌زمان با هفته دولت به دیدار خانواده شهید سیدمرتضی رضا قدیری از شهدای خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ایام جنگ تحمیلی به‌عنوان بیسیمچی گردان کمیل در جبهه حضور داشت رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات در این دیدار که همسر و دو فرزند شهید نیز حضور داشتند تأکید کرد که در ایام هفته دولت وظیفه خودمان دانستیم که به نمایندگی از همه خانواده شهدای بزرگوار خدمت شما برسیم و اعلام کنیم که با تلاش و خدمت شبانه‌روزی سعی می‌کنیم که راه شهدا را ادامه دهیم.
در ادامه همسر شهید به بیان خاطراتی از زندگی شهید پرداخت و خطاب به وزیر ارتباطات تأکید کرد: سلام ما را به آقای رئیسی برسانید و به ایشان بفرمایید که برای رفع مشکلات کشور و رفع موانع هیچ دغدغه‌ای از بابت سنگ‌اندازی‌های دشمنان نداشته باشند چرا که این انقلاب را شهدا با اهدای خون خود بیمه کرده‌اند.
شهید سید مرتضی رضا قدیری، نوزدهم مرداد 1334، در تهران چشم به جهان گشود. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند. او کارمند مخابرات بود. سال 1358 ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر و یک دختر بود. شهید رضا قدیری به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. او بیسیمچی گردان کمیل از گردان‌های لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) به فرماندهی شهید محمدابراهیم همت بود. 27 ساله بود که در بهمن 1361، در فکه طی عملیات والفجر مقدماتی در محاصره کانال کمیل به شهادت رسید.
اما پیکر مطهر او همچون سایر شهدای این کانال در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت تا اینکه بعد از گذشت 39 سال از شهادتش، طی عملیات تفحص پیداشده و به زادگاهش بازگشت. هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. یادبود این شهید در قطعه 28 گلزار شهدا قرار دارد.
آخرین لحظات مقاومت رزمندگان کانال کمیل که توسط این بیسیمچی شهید مخابره شد هنوز در ذهن‌ها باقی است: «احمد رفت، حسین هم رفت، باتری بی‌سیم دارد، تمام می‌شود. عراقی‌ها عنقریب می‌آیند تا تیر خلاصی به بچه‌ها بزنند. حاجی، سلام ما را به امام برسان و از قول ما به امام بگو همان‌طور که فرموده بودید، حسین وار مقاومت کردیم؛ ماندیم و تا آخر جنگیدیم».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات گلستان در مراسم گرامیداشت شهید صادق شیبک در گالیکش با بیان اینکه وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود گفت: با عملیات وعده صادق و جبهه مقاومت سیلی محکمی به دشمن زده شد و با این اقدام نیرو‌های اسلام همه کشور‌ها عظمت ایران اسلامی را مشاهده کردند.

حجت الاسلام موسوی پارسایی افزود: امروز پاسداری از آرمان‌های شهداء و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه وظبفه همه ماست.

همچنین مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حاج احمد غلامی و شهدای پایگاه مقاومت مسجد امام علی (ع) آزادشهر با حضور مردم ولایتمدار برگزار شد.

شهید صادق شیبک نهمین شهید و حاج احمد غلامی چهاردهمین شهید مدافع حرم از استان گلستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است