Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌زمان با هفته دولت به دیدار خانواده شهید سید مرتضی رضاقدیری، بیسیمچی گردان کمیل رفت.

به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباط به همراه امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و حمید تفرشی مشاور وزیر در امور ایثارگران هم‌زمان با هفته دولت به دیدار خانواده شهید سیدمرتضی رضاقدیری از شهدای خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ایام جنگ تحمیلی به‌عنوان بیسیمچی گردان کمیل در جبهه حضور داشت رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر ارتباطات در این دیدار که همسر و دو فرزند شهید نیز حضور داشتند تأکید کرد که در ایام هفته دولت وظیفه خودمان دانستیم که به نمایندگی از همه خانواده شهدای بزرگوار خدمت شما برسیم و اعلام کنیم که با تلاش و خدمت شبانه‌روزی سعی می‌کنیم که راه شهدا را ادامه دهیم.


در ادامه همسر شهید به بیان خاطراتی از زندگی شهید پرداخت و خطاب به وزیر ارتباطات تأکید کرد: سلام ما را به آقای رئیسی برسانید و به ایشان بفرمایید که برای رفع مشکلات کشور و رفع موانع هیچ دغدغه‌ای از بابت سنگ‌اندازی‌های دشمنان نداشته باشند چرا که این انقلاب را شهدا با اهدای خون خود بیمه کرده‌اند.


شهید سید مرتضی رضا قدیری، نوزدهم مرداد ۱۳۳۴، در تهران چشم به جهان گشود. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند. او کارمند مخابرات بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر و یک دختر بود. شهید رضا قدیری به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. او بیسیمچی گردان کمیل از گردان‌های لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به فرماندهی شهید محمدابراهیم همت بود. ۲۷ ساله بود که در بهمن ۱۳۶۱، در فکه طی عملیات والفجر مقدماتی در محاصره کانال کمیل به شهادت رسید.


اما پیکر مطهر او همچون سایر شهدای این کانال در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت تا اینکه بعد از گذشت ۳۹ سال از شهادتش، طی عملیات تفحص پیداشده و به زادگاهش بازگشت. هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. یادبود این شهید در قطعه ۲۸ گلزار شهدا قرار دارد.


آخرین لحظات مقاومت رزمندگان کانال کمیل که توسط این بیسیمچی شهید مخابره شد هنوز در ذهن‌ها باقی است: «احمد رفت، حسین هم رفت، باتری بی‌سیم دارد تمام می‌شود. عراقی‌ها عنقریب می‌آیند تا تیر خلاصی به بچه‌ها بزنند. حاجی، سلام ما را به امام برسان و از قول ما به امام بگو همان‌طور که فرموده بودید، حسین وار مقاومت کردیم؛ ماندیم و تا آخر جنگیدیم».

انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر ارتباطات گردان کمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام دیگر حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس با استناد به سخنرانی اخیر سخنگوی این گردان‌ها، پیام دیگری به خانواده‌های اسرای صهیونیستی ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، همزمان با تظاهرات صهیونیست‌ها علیه کابینه رژیم صهیونیستی که خواستار دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است، گردان‌های القسام امروز جمعه با اشاره به سخنرانی اخیر «ابوعبیده» سخنگوی این گردان‌ها در پیامی خطاب به خانواده اسرای صهیونیست اعلام کرد: سناریوی رون آراد (اسیرصهیونیستی که کشته شده بود) محتمل‌ترین سناریو برای فرزندان شما در غزه است.

ابوعبیده در سخنرانی خود گفته بود دشمن تلاش می‌کند که به وعده‌های خود در مذاکرات پایبند نباشد و به دنبال به دست آوردن زمان بیشتر است. سناریوی «رون آراد» بیشتر از هر سناریوی دیگری ممکن است در ارتباط با اسرای دشمن در غزه تکرار شود. توپ اکنون در زمین هر طرفی از دشمن است که این امر به او مربوط می‌شود، اما زمان تنگ و فرصت کم است.

سخنگوی القسام گفته بود خانواده‌های اسرای صهیونیست خواهند فهمید که کابینه فاشیستی آن‌ها چه فاجعه‌ای علیه آن‌ها مرتکب شد، اما دیگر دیر شده است. به نتانیاهو می‌گوییم که مرگ شما و نابودی اشغالگری‌تان حتما فرا خواهد رسید و گریه‌های دروغین در مقابل چشمان دشمن منجر به تغییر چهره شما نخواهد شد.

پیشتر هم القسام فیلمی از اسیر صهیونیست منتشر کرد که خطاب به کابینه رژیم صهیونیستی گفت: آنچه از شما انتظار می‌رود را انجام دهید و ما را فوراً به خانه بفرستید. آیا این برای شما زیاد است؟

پس از انتشار این ویدئو، اعتراضی در مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی برگزار شد و خواستار آزادی فوری تمامی اسرا شدند.

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • پیام دیگر حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین