Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ پرهام رضایی شامگاه شنبه در نودمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: در دولت مردمی طی یکسال گذشته فعالیت‌های بسیار موثری در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی در استان البرز و به تبع آن کشور و نیز در سطح بین‌المللی از جمله عضویت در پیمان‌های اقتصادی با هدف توسعه دیپلماسی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: سفرهای استانی در هر سطحی از مسئولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که با حضور در میان مردم و فعالان اقتصادی ضمن اطلاع از موانع و مشکلات موجود راهکارهای لازم برای بهبود فضای کسب و کار فراهم می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۲ در بازه زمانی ۳۱ مرداد تا سوم شهریور ماه سال جاری گفت: در این نمایشگاه که مراسم افتتاح آن با حضور مقاماتی از کشورهای مختلف از جمله وزیر صمت ایران همراه بود، تولیدکنندگان حوزه قطعه‌سازی خودرو کشورمان نیز حضور قابل توجهی داشتند.

رضایی با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست افزود: با توجه به حضور قطعه‌سازان البرزی و استقبال صورت گرفته از سوی مسئولان و خودروسازان روسی تلاش می‌کنیم با توسعه این صنعت گام‌های جدی در راستای صادرات محصولات تولیدی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برداریم.

وی افزود در بازه زمانی یکم تا چهارم شهریور ماه امسال نیز نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد که معاونت کسب و کار اتاق ایران متولی این امر بود و معاون اول ریاست جمهور و وزیر صمت به همراه جمعی دیگر از وزرا از غرفه ویژه و بخش‌های مرتبط به پیگیری امور مالیاتی، بانکی، بیمه و گمرک و تسهیل خدمات صدور کارت‌های بازرگانی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دیدن کردند و سامانه‌هایی نیز در این رابطه رونمایی شد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بهبود وضعیت خدمات کسب و کار و ایجاد رونق تولید است که به صورت مستمر در کشورهای پیشرفته دنیا برپا می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های اخیر اتاق بازرگانی در حوزه گسترش تعاملات بین‌المللی نیز به حضور هیئت تجاری از موریس و بازدید از نمایشگاه دائمی اتاق و چند واحد تولیدی و صنعتی استان اشاره داشت‌.

به گفته رضایی در نودمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز مصوبات ملی جلسات پیشین این شورا به بحث گذاشته شد تا ضمن استفاده از تجربیات معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت این دستور جلسات به وزیر منعکس شود تا در حوزه فعالیت‌های اقتصادی در البرز مشکلات پیش‌روی صنعتگران و تولیدکنندگان احصاء شود.

46

کد خبر 1667156

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بین المللی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی برای معرفی به سرمایه‌گذاران به ۲ زبان معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، مهدی جعفری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در محل برپایی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اتفاق بی نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم.

وی افزود: از روز افتتاح نمایشگاه، نشست‌های دو جانبه‌ای میان بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوار کننده‌ای به همراه داشته است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور دنیا در این نمایشگاه بیان داشت: حضور هیئت‌هایی از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و… در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود.

وی با اشاره به حضور نماینده وزارت خارجه در استان گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است.

جعفری با اشاره به حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه گفت: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی نیز در دستور کار است.

وی گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به ۵ زبان ترجمه شده‌اند.

جعفری با اشاره به اینکه برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده، اظهار داشت: این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درخصوص ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند.

وی گفت: ۴۰ شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و ۶۰ هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

کد خبر 748873

دیگر خبرها

  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی